معاون وزیر آموزش و پرورش:

تا زمانی که نگاه ما نگاه منحصرانه باشد تربیت محقق نمی‌شود/نگاه تربیتی باید جامع الاطراف باشد/کار پرورشی در مدارس ما لازم تر و مهمتر از قبل است/نگاه خودبرتربینی تفکر داعشی را در دنیا دامن می‌زند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون وزیر آموزش و پرورش جامع الاطراف بودن را هدف تربیت دانست و گفت: تربیت فرایندی و مجموعه‌ایی است و تا زمانی که نگاه ما نگاه منحصرانه باشد تربیت محقق نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان ،معاون وزیر آموزش و پرورش جامع الاطراف بودن را هدف تربیت دانست و گفت: تربیت فرایندی و مجموعه‌ایی است و تا زمانی که نگاه ما نگاه منحصرانه باشد تربیت محقق نمی‌شود.

kafashC_0134حمیدرضا کفاش، معاون وزیر آموزش و پرورش در همایش طلایه داران تربیت اسلامی در مجتمع فرهنگیان دهکده ساحلی بندرانزلی با اشاره به گذشته امور تربیتی و فرمایشات امام راحل در دفاع مقدس و پذیرش قطعنامه گفت: در اوابل انقلاب بسیاری از نیروهای متعهد و متدین به آموزش و پرورش آمدند تا به کمک مدارس، ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه تقویت شود و بساط مستکبران از مراکز آموزشی برچیده شود.

وی با بیان اینکه امور تربیتی در سال‌های اولیه انقلاب برای دفاع از اسلام و مقابله با گروه‌های ملحد نقش موثری داشت افزود: دشمن نمی‌خواست ارزش‌های دینی و مفاهیم قرآنی در نسل جدید نهادینه شود به همین دلیل گروه‌های الحادی بسیاری در مدارس ایجاد کرد اما به کمک نیروهای متعهد در بدنه آموزش و پرورش همه توطئه‌ها حنثی شد.

کفاش مرحله دوم امور تربیتی را در دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: در جنگ تحمیلی بسیاری از دانش آموزان و فرهنگیان ما به جبهه‌ها شتافتند که ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۵ هزار شهید فرهنگی گواه این مدعاست.

وی ادامه داد: خواهران تربیتی ما در مدارس نقش مهمی در تقویت انگیزه حمایت از رزمندگان و پشتیبانی جبهه‌های نور داشتند.

کفاش با بیان اینکه معلمان پرورشی نقش مهمی در فعالیت های دینی و فرهنگی داشتند اذعان کرد: این مربیان تربیتی نقششان به مانند یک روحانی در روستا بود و نباید به این گذشته پرافتخار توهین شود زیرا تلاش‌های صادقانه و عاشقانه‌ایی انجام گرفت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر نبود امور تربیتی معلوم نبود در مدارس چه می‌گذشت.

وی با بیان اینکه در دوره امروزی، کار پرورشی در مدارس ما لازم تر و مهمتر از قبل است و لازمه آن ایجاد چرخش‌هایی است افزود: بزرگداشت ایام و مناسبت‌ها عامل پیشرفت و موفقیت ماست.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش شناخت مخاطب، تحول در روش‌ها و استفاده از ابزار و فنون را از اموری دانست که باید در راس امور تربیتی باشد و اظهار کرد: امروز با روش قدیم نمی‌توان عمل کرده و نسل جدید را هدایت کرد زیرا دنیای امروز دنیای فصای مجازی است و سواد رسانه‌ایی جای سواد خواندن و نوشتن را گرفته و قطعا باید چرخش در شیوه‌ها و روش باشد.

وی ادامه داد: تحول به ویژه تحول فرهنگی و اجتماعی از پایین به بالا است و مردم آن را سامان می‌دهند و بینش و فکر و اندیشه است که چرخش و تحول ایجاد می‌کند.

کفاش با بیان اینکه نگاه تحولی مدرسه را متحول می‌کند تاکید کرد: باید این نگاه که من متولی کامل تربیت هستم از امورش و پرورش خارج شود زیرا تربیت نهاد اجتماعی است و همه امور فرهنگی، اقتصادی، سیاسی در آن تاثیر گذار است اما امروز در کشور ما همه آموزش و پرورش را مسئول می‌دانند.

وی با تصریح اینکه نقش خانواده در تربیت کمتر از آموزش و پرورش و نفش رسانه‌ها و فصای مجازی کمتر از مدرسه نیست گفت: اینکه خود را زیربنای تربیت بدانیم آغاز خطا در دوره حدید است ما جزیی از این پازل و مجموعه‌ایی از اجزا هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش نگاه انحصارانه به تربیت را از نوع نگاه داعشی و طالبیسم دانست و افزود: این نوع تفکر انحصاری تربیت را زائل کرده و از بین می‌برد.

وی تاکید کرد: تربیت فرایندی و مجموعه‌ایی است و تا زمانی که نگاه ما نگاه منحصرانه باشد تربیت محقق نمی‌شود. مجموعه ما کنار هم تابلوی زیبای تربیتی را ایجاد می کند و نباید برای خودمان نقش محوری قایل شویم زیرا همین نگاه خودبرتربینی است که تفکر داعشی را در دنیا دامن می‌زند.

کفاش جامع الاطراف بودن را هدف تربیت دانست و گفت: این چرخش باید حاصل شود ابتدا در نگاه ما زیرا ساحت‌های ششگانه تربیت با هم ترببت را محقق می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نوع نگاه به فعالیت‌های پرورشی باید نگاه جامع باشد افزود: باید چرخه سپردن فعالیت‌ها به دانش آموزان ایجاد شود و جوان باوری در راس امورمان باشد همین جوان باوری امام بود که انقلاب و نظام را نگه داشت.

tel final1

Share