استاندار گیلان عازم ارمنستان شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان با دعوت رسمی مقامات ارمنستان و به منظور تقویت مناسبات دوجانبه و توسعه مبادلات اقتصادی و فرهنگی به این کشور سفر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر نجفی در صدر هیأتی برای دیدار و مذاکره با مقامات جمهوری ارمنستان عازم ایروان شد.۵d3303d1-cac6-4853-a868-d3db823df42c
استاندار گیلان با دعوت رسمی مقامات ارمنستان و به منظور تقویت مناسبات دوجانبه و توسعه مبادلات اقتصادی و فرهنگی به این کشور سفر کرده است.
گفتنی است پس از فروپاشی شوروی و اعلام تشکیل کشور جمهوری ارمنستان جمهوری اسلامی ایران از اولین کشورهایی بود که استقلال این کشور را به رسمیت شناخت و از همان زمان سنگ بنای روابط اقتصادی دو کشور گذاشته شد .
در سالهای پس از استقلال جمهوری ارمنستان مبادلات اقتصادی دو کشور از روندی رو به رشد برخوردار بوده است و عرصه های جدیدی در روابط و مبادلات تجاری گشوده شده است . برای تسهیل فعالیت های تجاری موافقتنامه های متعددی بین دو کشور از جمله در زمینه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری متقابل ، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف ، گمرکی ، حمل و نقل و بازرگانی منعقد شده است
حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون دلار عنوان شده است .
سفر معاون اول رئیس جمهوری به ارمنستان ، برگزاری سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در ایروان، برگزاری دو همایش بزرگ تجاری در تهران و ایروان، دیدارهای متعدد وزرای دو کشور و همچنین بسیاری هیات های دیگر در سطوح مختلف، شروع پروژه خط سوم انتقال برق بین دو کشور و برگزاری جلسات متعدد بمنظور همکاری های چند جانبه و امضای یادداشت تفاهمات مختلف مبین اراده عالیه دو طرف برای گسترش و ارتقای این روابط است.

tel final1

Share