از گوشه و کنار سیاست در گیلان

واعظ معروف کشور به گیلان می آید/فرمانداری که می خواهد یک شهرستان را خوشنام کند/به تشنج کشیدن فضای جامعه توسط سایتهای معلوم الحال با ایجاد تفرقه بین ادیان/شب نامه نویسی و تخریب سازماندهی شده افراد از طریق تلگرام/آیا تاریخ مصرف رفتارهای «ارشادی» با سایت های متخلف به سر نیامده؟/وقتی آمریکایی‌ها به خاطر کلوچه تحریم‌ها را دور می زنند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

واعظ معروف کشور به گیلان می آید

استاد شیخ حسین انصاریان واعظ معروف و محبوب کشورمان در ایام الله دهه مبارک فجر  در حرم مطهر آقا سیدجلال الدین اشرف سخنرانی می کند.

سخنرانی استاد انصاریان دوشنبه ۱۲ بهمن الی پنجشنبه ۱۵ بهمن ماه و بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه اعظم حرم مطهر برگزار و  از شبکه استانی باران و همچنین شبکه تهران پخش می شود.

fe29e4ce-7749-4d21-8b4b-6388f7822b06

فرمانداری که می خواهد یک شهرستان را خوشنام کند

لاهیجان و سیاهکل (۴۳)rahimi-به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر، رحیم حیدری گلرودباری عصر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه منافع ملی در تمامی کشورها تعریف‌شده است اظهار داشت: باید بدانیم که در بحث کلان کشور و شهرستان اولویتمان منافع ملی و ارتقای همه‌جانبه شهرستان است.
وی با اذعان به اینکه همواره نگاه ما به اخبار در راستای رفع مشکلات شهرستان است بیان کرد: به هر میزان که دارای گرایش‌های مختلف سیاسی باشیم، سیاست ما باید در راستای اجرای کار و خدمت‌رسانی به مردم باشد و به‌هیچ‌وجه اجازه نخواهیم داد که گرایش سیاسی افراد خلالی در خدمات‌رسانی به مردم ایجاد کند.
فرماندار آستانه‌اشرفیه با تأکید بر اینکه باید نیروها و ظرفیت‌هایمان را برای اعتلای و ارتقای شهرستان بکار بگیریم بیان کرد: باید با جذب حداکثری و با استفاده از افراد توانمند و مستعد در شهرستان، استان و کشور برای ارتقای شهرستان و بهبود وضعیت معیشتی مردم گام برداریم.
وی با بیان اینکه تغییر مدیران راحت‌ترین کار است ولی بهترین کار نیست اظهار داشت:اگر فردی را به‌جای یک مدیر توانمند به کارگرفته شود و کار آیی لازم را که باید نظام از مدیریتش بهره‌مند گردد برخوردار نباشد درواقع در ارائه خدمت‌رسانی به مردم دچار چالش شده و نظام و مردم از این میدیر منتفع نمی گردند.
حیدری با تأکید بر بی‌طرفی رسانه‌ها در ارتباط با موضوعات مختلف گفت: ما محکوم‌به موفقیت در شهرستان هستیم و باید شهرمان را خوش‌نام کنیم و بدانیم که مردم شهرستان بر اساس استدلال و تعقل نظاره‌گر میزان فعالیت ما بوده و قضاوت می‌کنند.
وی بابیان اینکه باید فضای امنی برای سرمایه گذران فراهم شود اظهار داشت: حضور یک سرمایه‌گذار، زمینه‌ساز حضور سرمایه‌گذران بیشتر است و با تشکیل کارگروهی این آمادگی را برای تهیه بسته پیشنهادی به سرمایه گذران در حوزه‌های مختلف داریم.

شب نامه نویسی و تخریب سازماندهی شده افراد از طریق تلگرام

گیل خبر نوشت:در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و با وجود تاکید مداوم سران جمهوری اسلامی و مسئولین قضائی یک بار دیگر شاهد آن هستیم که فضای تخریب و تهدید از سوی بعضی افراد وابسته به کاندیداها در حال شکل گیری است.hamle-210x180-768x658

در مواردی شنیده شده که برخی از مدیران سایت های خبری گیلان که از طریق سایت هایشان بیش از این امکان پخش شایعات و تخریب افراد را به دلیل تبعات حقوقی آن ندارند با استفاده از نرم افزار کانال شبکه های اجتماعی و ارتباطی همچون اینستاگرام و تلگرام  اقدام به لجن پراکنی،افترا و توهین های بی حد و حساب به افراد حقیقی و حقوقی در آستانه انتخابات پیش رو کرده اند.

اخیرا مدیر اخراجی از خبرگزاری های شاخص در استان گیلان که به دلیل شکایات متعدد ، محکومیت قطعی و شائبه های مالی از او سلب اختیار شد با در اختیار گرفتن چند کانال تلگرامی به همراه تعدادی از مسئولین و کارمندان بد سابقه پاره ای از رسانه های زنجیره ای کاسب محور با توهین ،تخریب و انتشار اخبار کذب در صدد خوش رقصی برای کاندیدای منتسب به یک جریان سیاسی و کسب منافع مالی از قبال اوست.

از نمونه رفتارها و عملکردهای این کانالها بی حرمتی و توهین و افترا به افراد، فرمانداران،مسولین استانی، مدیران رسانه ای و رسانه هایشان و برخی کاندیداها و نمایندگان در قالب تصاویر و فیلم است. در نمونه آخر از اینگونه لجن پراکنی های فضای مجازی، این افراد با نشان دادن عکس یادگاری بانوان خبرنگار در کنار یکی از کاندیداهای صومعه سرا به اظهاراتی زشت و زننده علیه آن کاندیدا و بانوان خبرنگار گیلانی دست زدند. البته آنها پیش از این نیز نشان دادند که هیچ ابایی از توهین به زنان و بانوان گیلانی و استفاده از ادبیات مردسالارانه جنسیتی ندارند، به طوری که دختران هنرمند شهر رشت را با کثیف ترین و مشمئز کننده ترین صفات ممکن در مطلبی غرض ورزانه مورد خطاب قرار دادند.
این افراد بیشتر از این که منتسب به جریان خاصی باشند منتسب به منابع نامشروع و فاسدند و به نظر می رسد ضروری است تا هرچه سریعتر نسبت به برخورد با فضای تخریب چنین افرادی و ریشه یابی و شناسایی اربابان سایه نشین آنها اقدام شود.  امید است به «چشم غره» های این افراد توجهی نشود و هرچه سریعتر بساط آن ها جهت برگزاری انتخاباتی آرام و باشکوه برچیده شود.

وقتی آمریکایی‌ها به خاطر کلوچه تحریم‌ها را دور می زنند

photo_2016-01-27_22-25-32به گزارش فارس , مدیر داخلی صنایع ماشین‌سازی امیدی لاهیجان در جریان بازدید خبرنگاران کاروان خبری کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان اظهار کرد: ماشین‌آلات صنعت کلوچه‌پزی این کارخانه به ۴۲ کشور دنیا صادر می‌شود.

علیرضا مرزبند با بیان اینکه به افغانستان، تاجیکستان و آذربایجان کلوچه صادر می‌شود، تصریح کرد: شرکت تولیدکننده دستگاه‌های کیک و کلوچه امیدی لاهیجان برای اطمینان از خطوط ماشین‌آلات تولید شده خود، یک خط تولید کلوچه راه‌اندازی کرده تا مشکلات احتمالی ساخت دستگاه‌ها را کنترل و ارزیابی کند.

وی از حضور شرکت صنعتی مذکور در نمایشگاه شیرینی و شکلات در دبی، امارات و ترکیه خبر داد و با اشاره به فروش دستگاه شرکت مذکور به کشور هلند در زمان تحریم، گفت: در دبی یک شرکت ثبت کردیم و از این طریق به آمریکایی‌های مشتاق در زمان تحریم دستگاه کیک و کلوچه فروختیم.

این مسئول با بیان اینکه روی دستگاه‌ها و سیستم‌ها بسیار کار شده‌است، به تأمین قطعات ساخت ماشین‌آلات کیک و کلوچه اشاره کرد و گفت: نوار نقاله‌های دستگاه‌ها از اسپانیا وارد می‌شوند.

به تشنج کشیدن فضای جامعه توسط سایتهای معلوم الحال با ایجاد تفرقه بین ادیان!

خبرآزاد نوشت:در حالیکه در هفته های گذشته خبرآزاد نسبت به وجود تیمی رسانه ای همگام با رسانه های ضد انقلاب و نیروهای ضد انقلاب تذکر داده بود که با به تشنج کشیدن فضای جامعه و انتشار وسیع اتفاقات روز رشت سعی در بدبین کردن جامعه نسبت به مسوولین و ایجاد دلسردی و از بین بردن فضای امنیت قصد بهره برداری از این شرایط را دارند ، روز گذشته شاهد انتشار مطالب مذاکرات محرمانه در کمیسیون فرهنگی شورا توسط سرمنشا این تیم زنجیره ای بودیم.photo_2016-01-26_15-24-41
مطلبی که تنها عایدی آن پررنگ کردن اختلافات مذهبی در جامعه بوده و مسلما سعی در فراهم کردن خوراک تبلیغاتی جدید برای رسانه های ضد انقلاب و صهیونیست جهانی برای بدبینی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.
علیرغم تاکیدات مکرر امام و رهبری و مراجع بر وحدت بین ادیان یک رسانه پر مدعا این بار با انتشار این مطلب که شامل نظرات شخصی و غیر رسمی که حتی بر محرمانه بودن آن در خود جلسه تاکید شده بود کرد.
هر چند که ساعاتی بعد با اعتراض گسترده پی به تخلف واضح خود برده و از ترس ورود نهاد های امنیتی اقدام به حذف آن کرد.
به علت عدم اشاعه این مطلب خبرآزاد از انتشار تصویر این مطلب در سایت مورد اشاره خودداری می کند.اما مسلما انتظار جامعه از مدعی العموم و دادستان محترم ونهادهای امنیتی ورود به چگونگی این تخلف و برخورد قاطع با برهم زنندگان آرامش روانی جامعه بوده و هست.
تیم زنجیره ای که با به وجود آوردن کانال های تلگرامی مجعول و صرف هزینه های هنگفت تمامی سعی خود را برای ایجاد تشنج در جامعه متمرکز کرده است.
امیدواریم در روزهای آینده شاهد برخورد قاطع دستگاه های امنیتی و قضایی با این آفت رسانه ای باشیم.

آیا تاریخ مصرف رفتارهای «ارشادی» با سایت های متخلف به سر نیامده؟

گیل نگاه نوشت: صبح امروز پیامی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خطاب به مدیران مسوول پایگاه‌های خبری استان ارسال و با اشاره به نظرسنجی‌های منتشره در برخی از رسانه ها در خصوص دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، هرگونه نظر سنجی توسط پایگاه‌های خبری را فاقد وجاهت قانونی دانست.saF-3-709x498

همچنین در قسمتی از این پیام تاکید شده است: «مقتضی است تا زمان شروع رسمی تبلیغات انتخاباتی از ایجاد هرگونه تنش در موضوع انتخابات و نقل مطالب غیر موثق و تشویش برانگیز خودداری نمایید تا باایجاد فضای رقابتی سالم حضور پرشور مردم در انتخابات را شاهد باشیم.»

این پیام توسط یکی از پایگاه‌های خبری استان به صورت عمومی منتشر شد که شاید نکته جالب ماجرا هم باشد. نکته‌ای که به نوعی نشانگر وضعیت عجیب، کم نظیر و تأسف برانگیز فضای رسانه‌های مجازی استان گیلان است.

بررسی ساده صفحه اول پایگاه منتشر کننده این پیام آقای مدیرکل، نشان دهنده انواع تخلفات محرز این پایگاه خبری بر مبنای فهرست ۲۵ بندی مربوط به مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلامی از سوی دادستان کل کشور در اجرای ماده ۲۱ قانون جرائم رایانه‌ای وفق ماده ۵۶ قانون قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴۵ آیین‌نامه اجرایی آن می‌باشد که دارای جنبه عمومی و قابل پیگیری بدون شاکی خصوصی است.

اقداماتی نظیر انتشار اسامی نامزدهای رد صلاحیت شده و بعضا اعلام علت رد صلاحیت‌ها، مصاحبه‌های مختلف با نامزدهای انتخاباتی با درج عنوان «کاندیدای انتخابات از حوزه….» (طبق رویه جاری امکان مصاحبه و انعکاس نظرات نامزدهای انتخاباتی صرفا به عنوان «کار‌شناس» مقدور است) انتشار مطالب غیرواقع، تخریب افراد و نامزد‌ها تنها بخشی از تخلفات و جرائمی است که هر روزه در این رسانه‌ها رخ می‌دهد.

در کفایت و عدم وجود خلا قانونی جهت مدیریت و جلوگیری از ایجاد فضای مشوش و اقدامات غیرقانونی در آستانه انتخابات تردیدی وجود ندارد، همانطور که در امکان احراز و انتساب تخلفات فوق الذکر که صراحتا به موجب قوانین مورد اشاره «جرم» انگاشته شده است شکی نیست اما عجیب است چرا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با وجود تکرار و اصرار مرتکبین این جرائم، کماکان رویه «ارشادی» در پیش گرفته‌اند و باوجود برخورداری از ابزار و اختیارات قانونی لازم در مقابل رسانه‌های دارای مجوز به صدور پیام‌ها و توصیه نامه‌های غیرموثر بسنده می‌کنند.

همچنین عدم ورود دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم و فقدان اراده جدی جهت برخورد با متخلفان علامت سوال بزرگی را در ذهن آن دسته از اصحاب رسانه ایجاد کرده است که نسبت به پوشش خبری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ۱۳۹۴ در چارچوب قوانین موجود تلاش دارند.

tel final1

Share