سرمایه گذاران هلندی از بندر انزلی بازدید کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شرکت Van Oord که به عنوان یک شرکت خانوادگی فعالیت خود را بیش از ١۵٠ سال پیش در کشور هلند آغاز نموده و با داشتن طیف وسیعی از شناورها و تجهیزات لایروبی در سطح بین المللی در زمینه لایروبی فعالیت می کند در همین راستا جلسه ای با حضور نمایندگان شرکت مذکور در تاریخ ۲۸/۱۱/۹۴ با حضور نمایندگان واحدهای مختلف(دریایی و بندری، فنی و نگهداری و حراست) در دفتر مدیر کل بندر برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ،شرکت Van Oord که به عنوان یک شرکت خانوادگی فعالیت خود را بیش از ١۵٠ سال پیش در کشور هلند آغاز نموده و با داشتن طیف وسیعی از شناورها و تجهیزات لایروبی در سطح بین المللی در زمینه لایروبی فعالیت می کند در همین راستا جلسه ای با حضور نمایندگان شرکت مذکور در تاریخ ۲۸/۱۱/۹۴ با حضور نمایندگان واحدهای مختلف(دریایی و بندری، فنی و نگهداری و حراست) در دفتر مدیر کل بندر برگزار گردید.

index222ابتدا مدیر کل بندر ضمن ارائه نمای کلی بندر و پروژه های در دست اجرا، میزان تقریبی لایروبی مورد نیاز سالانه که بدلیل ورود رسوبات از سمت تالاب و دریا در حوضچه های بندر انباشته می گردد را بین نموده متذکر شدن که کاهش عمق حوضچه های بندری کم و بیش در سایر بنادر حاشیه دریای خزر نیز به چشم می خورد.

سپس نماینده دریای خزر شرکت Van Oord ضمن معرفی شرکت و ارایه گزارشی از تواناییهای عملیاتی و وتجهیزاتی و معرفی خدمات قابل ارایه در دریای خزر آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در زمینه لایروبی و سایر خدمات اعلام نمود.

در این جلسه مقرر گردید ضمن تبادل اطلاعات زمینه همکاریهای لازم بین شرکت مذکور و اداره کل  فراهم گردد و پیشنهاد گردید چنین جلسه ای در سطح سازمان مرکزی نیز برگزار گردد.

قابل ذکر است در پایان نعیمی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از بندر انزلی به عنوان پایلوت و مهمترین بندر شمالی کشور یاد کرد و همچنین با توجه بر نقش و جایگاه ویژه بندر انزلی در کریدور شمال و جنوب به سرمایه گذاران هلندی در خصوص همکاری و همیاری با بندر انزلی تاکید کرد وی گفت: بندرانزلی قدیمی ترین بندر حاشیه دریای خزر و به عنوان پاپلوت کریدور شمال و جنوب به حساب می آید.

این بندر از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شرایط بسیار مناسب قرار دارد بطوریکه فاصله این بندر تا تهران بسیار مناسب بوده و همچنین دسترسی آسان برای انتقال کالا به غرب و شمال غربی کشور نیز از این طریق وجود دارد و در آینده با اضافه شدن راه آهن به بندرانزلی شاهد رونق بیش از پیش در آن خواهیم بود.

نعیمی خاطر نشان کرد: بعد از توافق هسته ای فعالیت بندر بیشتر شده و شرکت های بزرگی تمایل به سرمایه گذاری در این بندر را  پیشنهاد نموده اند بطوریکه در ماه های اخیر چندین شرکت آسیایی و اروپایی برای سرمایه گذاری و تجارت در زمینه های مختلف ابراز تمایل کرده اند.

index

tel final1

Share