شهردار رشت در افتتاح دوازدهمین ایستگاه آتش نشانی مطرح کرد:

تا سال آینده سه ایستگاه دیگر به تعداد ایستگاه های آتش نشانی رشت افزوده خواهد شد/ ۶۶ نفر برای ایستگاه های جدید استخدام می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شهردار رشت با تاکید بر توزیع عادلانه و متوازن امکانات و تجهیزات در تمام مناطق و نواحی این شهر گفت: با افتتاح سه ایستگاه جدید در سال۹۵، ایستگاه های آتشنشانی رشت به ۱۵ عدد می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر ،شهردار رشت با تاکید بر توزیع عادلانه و متوازن امکانات و تجهیزات در تمام مناطق و نواحی این شهر گفت: با افتتاح سه ایستگاه جدید در سال۹۵، ایستگاه های آتشنشانی رشت به ۱۵ عدد می رسد.

۲۰۱۶۰۲۱۰۲۲۳۴۵۹_sabet_3630دوازدهمین ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت پیش از ظهر پنج شنبه در زیر بارش باران با حضور شهردار و اعضای شورای این شهر در جمع شهروندان کوی متحدین افتتاح شد.

این ایستگاه که در زمینی متعلق به شهرداری رشت در منطقه سه راه اندازی شده است، همزمان با سالروز شهادت چند تن از آتش نشانان شهر نیشابور در حادثه آتش سوزی قطار این شهر در سال ۸۲،  کار خود را آغاز کرد.

ایستگاه دوازدهم آتشنشانی شهر رشت، سومین ایستگاهی است که در سال جاری در رشت راه اندازی شده و برای احداث و تجهیز آن ۳۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

این ایستگاه که هفت محله دیانتی، کردمحله، سرچشمه، امین الضرب، خرمشهر، کیژده و فلسطین را پوشش می دهد، با حضور ۱۸ آتشنشان و دو دستگاه خودروی اطفای حریق راه اندازی شده است.

شهردار رشت در مراسم افتتاح این ایستگاه با اشاره به رویکرد شهرداری مبنی بر توزیع عادلانه خدمات و تمرکززدایی اظهار کرد: ایجاد بازارچه های عرضه کننده ارزاق عمومی، ایستگاه های آتشنشانی، پارک ها و بوستان های ناحیه ای، زمین های ورزشی و سرای محلات در تمامی نواحی و مناطق شهر رشت از برنامه های شهرداری است.

محمدعلی ثابت قدم با بیان اینکه تمامی ۱۵ ناحیه شهر رشت باید تا پایان دوره مدیریت کنونی شهردار از چنین امکاناتی برخوردار شوند افزود: تا سال آینده سه ایستگاه دیگر به تعداد ایستگاه های آتشنشانی رشت افزوده خواهد شد.

وی تجهیز ایستگاه های آتشنشانی و رسیدگی به رفاهیات ماموران زحمتکش سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی را از اولویت های شهرداری برشمرد و تصریح کرد: با راه اندازی و تجهیز ایستگاه های آتشنشانی در نواحی شهر، احساس امنیت در شهروندان ایجاد می شود که این مهم از اولویت های شهرداری است.

ثابت قدم به نیازهای آتشنشانی رشت در حوزه نیروی انسانی نیز اشاره و بیان کرد: در سال آینده ۶۶ نفر برای ایستگاه های جدید آتشنشانی رشت استخدام می شوند.

کاهش زمان رسیدن به محل حادثه با افتتاح ایستگاه دوازدهم

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نیز در این مراسم، راه اندازی ایستگاه دوازدهم آتشنشانی را از نیازهای منطقه مذکور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با رویکرد مثبت شهرداری، کمبود در تعداد ایستگاه های آتشنشانی طی سال های اخیر در شهر رشت در حال برطرف شدن است.

بابک رمضانی با بیان اینکه ۱۰ درصد آمار حریق های ایستگاه های اطراف محل راه اندازی ایستگاه حدید، مربوط به این ناحیه بوده است، اظهار کرد: با راه اندازی ایستگاه دوازدهم آتشنشانی در کوی متحدین، زمان رسیدن دستگاه های اطفای حریق از ۵ دقیقه و ۳۰ ثانیه به سه تا چهار دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: مطمئنا رسیدن به محل حادثه و حریق در کمترین زمان ممکن در نجات جان و مال شهروندان تاثیرگذار بوده و راه اندازی ایستگاه های آتشنشانی در نواحی مختلف شهر در راستای ارائه بهترین خدمات از نیروی آتشنشانی به شهروندان است.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر رشت با بیان اینکه افزایش تعداد ایستگاه های آتشنشانی در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، گفت: در سال ۹۵ سه ایستگاه آتشنشانی در بلوار خرمشهر، بلوار امام رضا (ع) و بلوار دیلمان راه اندازی می شود.

رمضانی به بهبود تجهیزات آتشنشانی در شهر رشت اشاره و بیان کرد: شش دستگاه خودروی نیمه سنگین اطفای حریق در اواسط سال ۹۵ به ناوگان خودرویی سازمان آتشنشانی رشت اضافه می شود.

وی تصریح کرد: همچنین به تازگی دو دستگاه هیدرولیک نیز به تجهیزات سازمان آتششنانی رشت افزوده شده است که در ماموریت های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

tel final1

Share