رییس کل دادگستری استان گیلان در نشست با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی

برای حمایت از توسعه اقتصادی و تحقق ماموریت های قانونی سازمان منطقه آزاد انزلی آمادگی کامل داریم

  به گزارش پایگاه اطلاع رسان دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد انزلی ، نشست هم اندیشی رییس کل دادگستری استان گیلان و با رییس هیات مدیره و مدیر عامل این سازمان در راستای توسعه همکاریها و تعاملات مشترک و تحقق ماموریت های و رفع چالشهای این سازمان به منظور توسعه استان برگزار گردید. مسرور […]

  به گزارش پایگاه اطلاع رسان دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد انزلی ، نشست هم اندیشی رییس کل دادگستری استان گیلان و با رییس هیات مدیره و مدیر عامل این سازمان در راستای توسعه همکاریها و تعاملات مشترک و تحقق ماموریت های و رفع چالشهای این سازمان به منظور توسعه استان برگزار گردید.

۵c7e5622-4de1-42c5-a05f-d815d5ddcc7f مسرور رییس هیات مدیره سازمان با تاکید بر اینکه در محدوده مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد انزلی که نقشه آن به تصویب هیات وزیران رسیده است صرفا قوانین و مقررات چگونگی اداره مناطق آزاد ،آیین نامه های مصوب و دستور العمل و شیوه های اجرایی  آنها حاکم و جاری  است اظهار داشت : بنا به آیین نامه  نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در محدوده مناطق آزادکلیه اختیارات دستگاه اجرایی در رابطه با اراضی دولتی ،ملی و ساحلی و اختیارات خاص نهادهای دولتی مانند محیط زیست ،امور اراضی ،منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به سازمان های مناطق آزاد تفویض و محول گردیده است.

مدیرعامل سازمان  با اشاره اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر برای اعمال معافیت ها و مزایای قانونی مناطق آزاد در این منطقه به منظور بهره مندی سرمایه گذاران و بازرگانان اظهار داشت :  یکی از مزیت های منطقه آزاد انزلی استفاده مردم و سرمایه گذاران از معافیت های قانونی این منطقه است که وحدت فرماندهی در مناطق آزاد برای تحقق ماموریت ها الزامی و در تسریع و تسهیل خدمات رسانی به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی موثر بوده است و با گسترش تعاملات صورت گرفته برمینای قوانین  مصوب کلیه مجوزهای محدوده صرفا از سوی این سازمان صادر میگردد .

مسرور تاکید کرد : حمایت و همراهی مسئو لان قضایی در روند توسعه  و اهداف مورد نظر منطقه بسیار مهم است

در این نشست که معاونین دادگستری استان ،دادستان مرکز استان و روسای دادگستری شهرستان های بندر انزلی  و رشت و معاونین و مدیران سازمان نیز حضور داشتند مهندس  مسرور از تلاشهای دست اندر کارن قضایی استان در راستای حمایت از توسعه اقتصادی و ایجاد فضای مطمئن ، سالم و شاداب  برای سرمایه گزاری در منطقه آزاد انزلی تجلیل کرد.

وی با بیان اقدامات صورت گرفته در زمینه آزاد سازی  اراضی ملی  و حفاظت و صیانت از منابع ملی در این منطقه و اظهار امیدواری نسبت به اثرات مطلوب برگزاری این جلسه در راستای پیشرفت استان ، توضیحاتی در خصوص قوانین و مقررات چگونگی اداره مناطق آزاد ، محدوده منطقه ، فعالیت ها و اقدامات صورت رفته در راستای اجرای پروژه های زیرساختی و طرح های توسعه در حوزه های عمرانی ،گردشگری، فرهنگی ،زیست محیطی و فعالسازی پروژه های عمرانی و واحدهای راکد صنعتی  و تدوین طرح جامع منطقه ارایه کرد .

ا حمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان در این نشست  مشترک از زحمات ، تلاشها و فعالیتهای مسئولان منطقه آزاد انزلی، که در راستای توسعه اقتصادی  و اشتغال زایی در استان صورت پذیرفته قدردانی نمود.

وی در این دیدار مهم ترین و اساسی ترین اولویت کشور را بحث اقتصاد دانست و تصریح کرد:  مسئولان باید راهکارهای مناسب را در این خصوص  اتخاذ نمایند.

رئیس شورای قضایی استان  یکی دیگر از الویت های   جدی در گیلان را  ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: دولت از تمام توان خود در بهبود شرایط اقتصادی  و ایجاد فضای کسب و کار مناسب  با رعایت قانون  استفاده نماید.

این مقام ارشد قضایی با اشاره  به اهمیت توسعه اظهار داشت: هرجایی که اسمی از توسعه و پیشرفت اقتصادی و سرمایه گذاری به میان می آید، دستگاه قضایی  خود را  مقید ومسئول می داند  که از آن  حمایت کند. در همین راستا دستگاه قضایی استان نیز با تاکید بر قانون و صیانت از حقوق بیت المال در راستای توسعه اقتصادی استان و منطقه گام خواهد برداشت.

احمد سیاوش پور خاطر نشان کرد : سازمان منطقه آزاد انزلی به عنوان یک دستکاه دولتی برای خدمت به منافع عمومی است و آمادگی کامل داریم برای تحقق ماموریت های قانو نی شما را همراهی نماییم و هر اندازه بنا به ظرفیت قانونی امکان پذیر باشد حامی توسعه و پیشرفت منطقه و استان هستیم.

وی با توجه به سه اصل سلامت،کار و نظم تاکید کرد: اگر مدیری بتواند با این سه معیار پیش برود موفق خواهد شد و خروجی و نتیجه زحمات او رضایتمندی مردم از دستگاه خواهد بود.

سیاوش پور تمرکز مدیریت و وحدت فرماندهی در منطقه آزاد را با اهمیت ارزیابی نمود و اظهار داشت : حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تجارت و تولید برای توسعه استان ضروری است .

رئیس کل دادگستری استان تجمع مدیریت های مختلف در مجموعه منطقه آزاد را با رعایت کلیه ضوابط مطلوب دانست و با اشاره به تلاشها ی انجام گرفته و نشست فوق چشم انداز منطقه آزاد  انزلی را مطلوب و امیدوار کننده بیان کرد و از  زحمات مهندس مسرور و مجموعه  مدیریتی  سازمان منطقه آزاد انزلی قدردانی  نمود.

در پایان رییس کل دادگستری استان  به اتفاق هیات همراه  از پروژه های  زیرساختی ، عمرانی ، صنعتی ، گردشگری و کروه تولیدی سرزمین شاد واحدتولیدی صادر کننده برتر و کارآفرین  نمونه کشوری در منطقه آزادانزلی  بازدید نمود.

tel final1

Share