با حضور معاون وزیر ورزش در امور بانوان

آغاز اولین المپیاد ورزشی دختران زیر ۱۶ سال گیلان+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون امور ورزش بانوان در حاشیه برگزاری نخستین دوره المپیاد ورزشی بانوان گیلان یادواره سرداران و ۸ هزار شهید استان گیلان گفت:در سند توسعه گیلان نقش ورزش بسیار اساسی دیده شده و تعامل خوبی با بخش ورزش استان وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون امور ورزش بانوان در حاشیه برگزاری نخستین دوره المپیاد ورزشی بانوان گیلان یادواره سرداران و ۸ هزار شهید استان گیلان گفت: این المپیاد با حضور ۱۲۰۰ ورزشکار، داور و مربی از ۱۶ شهرستان استان برگزار می شود. در این المپیاد ۳۳ بانوی شهید معرفی شدند.

 small_image (1)شهریان افزود: استان گیلان یکی از استان های فعال در بخش ورزش بانوان است به طوری که ۴۱ رشته ورزشی در استان فعال هستند. همچنین از ۱۶ شهرستانی که در گیلان وجود دارد، ۱۴ شهرستان اماکن ورزشی ویژه بانوان را دارا هستند.
شهریان تاکید کرد: ورزش بانوان استان با تمامی بخش های اداری و دولتی استان تعامل مناسبی دارد و در این استان به ورزش بانوان و ورزش های همگانی توجه ویژه ای می شود.
وی با بیان اینکه  در سند توسعه گیلان نقش ورزش بسیار اساسی دیده شده و همکاری خوبی با بخش ورزش استان وجود دارد اظهار داشت :در استان  توجه به ورزش همگانی بسیار اهمیت دارد و مشارکت زنان با توجه به آمار جمعیتی که دارد درصد فعالیت ورزشی زنان در استان بالاست و نگاه بسیار خوبی در بخش مشارکت های ورزش همگانی وجود دارد.
شهریان با اشاره به اینکه از رشته های فعال بانوان در این استان تکواندو، کاراته، قایقرانی، والیبال و فوتسال است، ابراز امیدواری کرد که با تعامل خوبی در استان و نگاه ویژه ای که به ورزش بانوان شده است و  همچنین نیروهای متخصصی که در ورزش زنان در استان وجود دارد، شاهد پیشرفت بهتری باشیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان حضور معاون وزیر را در المپیاد ورزشی بانوان گیلان را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت :بدون تردید این نگاه مثبت وزارت ورزش و جوانان حکایت از آن دارد که دولت بر نقش ارزنده زنان واقف بوده و اداره کل ورزش و جوانان گیلان هم در راستای این مهم  پس از برگزاری موفقیت آمیز المپیاد استانی المپیاد روستایی را نیز برگزار خواهدکرد.

شایان ذکر است اولین المپیاد ورزشی بانوان در ۹ رشته در استان با هدف شادی و ایجاد نشاط و استفاده از ظرفیت های بومی استان وکسب استعداد یابی برگزار می شود.
این رقابت  ها از اول تا هشتم بهمن در ۹ رشته ورزشی با شرکت ۱۲۰۰ نفر از بانوان ورزشکار رده سنی کمتر از ۱۶ سال از تمامی شهرستان ها در رشت برگزار می شود. این المپیاد در رشته های تکواندو،بدمینتون،بسکتبال،والیبال،شطرنج،کاراته،فوتسال،ووشو و دومیدانی در سالن های مجموعه های ورزشی شهید عضدی و یادگار امام رشت برگزار می شود.

tel final1

Share