نطق انتقادی رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس

از سرقت امید مردم دست بردارید/آن روز قطعنامه های تحریمی را کاغذ پاره می دانستند اما امروز طلبکارانه تلاش می کنند مردم را ناامید کنند/تا دیروز فقر، فشار تحریم، بیکاری ، فساد و بی عدالتی را نمی دیدند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این ها کسانی هستند که دیروز وقتی پرونده هسته ای به شورای امنیت رفت و قطعنامه های ظالمانه علیه کشور وضع شد، جشن هسته ای می گرفتند. آن روز قطعنامه های تحریمی را کاغذ پاره می دانستند اما امروز طلبکارانه تلاش می کنند مردم را ناامید کنند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین، کاظم جلالی در نطق میان دستور امروز خود با تبریک اجرایی شدن برجام به رهبری، رئیس جمهور و ملت ایران و قدردانی از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای تاکید کرد: گام مهمی برداشته شد چرا که بدون تردید یکی از موضوعات مهم در تاریخ انقلاب اسلامی چالش با قدرت های بین المللی در موضوع هسته ای بود.

۱۶-۱-۱۷-۱۱۴۰۵۳۱۸_۱۴۴۱۳ وی افزود: این کار تا آنجا پیش رفت که کشورمان به ناحق در فصل و هفتم منشور ملل متحد قرار گرفت و آمریکا و انگلیس پیش نویس قطعنامه می نوشتند و روسیه و چین آن را به تصویب می رساندند! قطعا استمرار این مسیر ما را به آینده ای مبهم دچار می ساخت.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس خاطرنشان کرد: خوشبختانه با درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری راهی باز و مذاکرات آغاز شد و با مدیریت مجدانه رئیس جمهور و تیم مذاکه کننده هسته ای این مذکرات به نتیجه رسید و کشور از مشکل بزرگی نجات یافت.

 وی افزود: در اینجا شایسته است از رهبری، ملت نستوه ایران، رئیس چمهور، رئیس مجلس و نمایندگان به ویژه تیم مذاکره کننده و شخصیت های ارزنده و عاقل همانند آقایان ظریف، صالحی، عراقچی، تخت روانچی و بعیدی نژاد قدردانی نمایم. البته از منتقدان عاقل و دارای نیت خیر که با دلسوزی در پی منافع ملی بودند اما در تشخیص مصادیق اشتباه کردند نیز تشکر می کنم، لکن تعجبم از کسانی است که مسائل جناحی و مخالفت با دولت را بر منافع ملی ترجیح دادند.

وی ادامه داد: این ها کسانی هستند که دیروز وقتی پرونده هسته ای به شورای امنیت رفت و قطعنامه های ظالمانه علیه کشور وضع شد، جشن هسته ای می گرفتند. آن روز قطعنامه های تحریمی را کاغذ پاره می دانستند اما امروز طلبکارانه تلاش می کنند مردم را ناامید کنند!! البته حق دارند، چون همه پیش بینی ها و تحلیلهای شان خلاف واقع درآمد. آن ها در ابتدا می گفتند حق غنی سازی ما را به رسمیت نخواهخند شناخت و در نتیجه مذاکرات با شکست مواجه خواهد شد، اما هنگامی که از این مرحله عبور کردیم بر روی برجام چنگ انداختند تا برجام را در نزد افکارعمومی بد یا حداقل مبهم نشان دهند.

 وی ادامه داد: این دلواپسان در مرحله بعدی تلاش کردند مجلس را در مقابل برجام قرار دهند و موضوع پی ام دی و عدم حل آن را در اذهان عمومی عمده کردند اما در هیچ کدام از این مراحل توفیق نیافتند و اخیرا نیز تلاش کردند تا اثبات کنند که تحریم ها برداشته نخواهد شد که امروز با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، غلط بودن این تحلیل نیز به اثبات رسید.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس یادآور شد: نمی خواهم به گذشته و اشتباهات آنها بپردازم که بسیار است اما یک سئوال مهم ذهن مرا به خود مشغول داشته است و آن اینکه چرا برخی دستگاه‌ها و شخصیت ها تلاش می کنند تا مردم را مایوس کنند؟ چرا اصرار دارند القا کنند که تحریم ها برداشته نمی شود و وضع اقتصادی خوب نمی شود؟ آن ها فکر می کنند با این کار علیه دولت یا مجلس حرف می زنند، در حالی که گرد یاس پاشیدن در جامعه مردم را نسبت به اصل نظام مایوس می کند و مخالف مشی امام راحل (ره) و رهبری است.

 جلالی تاکید کرد: مهم تر آنکه همین کسانی که امروز به دنبال سرقت امید از مردم هستند، مرتبا مشکلات جامعه را به رخ مسئولین می کشند، گویا به تازگی چشم شان به این مشکلات گشوده شده است و دیروز فقر، فشار تحریم، بیکاری ، فساد و بی عدالتی را نمی دیدند!

 وی با بیان اینکه از گفتن این مطالب قصد سرکوفت زدن به هیچ کس را ندارم، گفت: فقط متذکر می شوم که اگر صادقانه به دنبال حل مشکلات مردم و کشور هستید، بیایید دست در دست هم دهیم و با تاسی از سیره امام و رهبری با وفاق ملی به دولت و مسولان  برای خارج شدن از رکود کمک کنیم.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس خاطرنشان کرد: ما با وجود آنکه برنامه مفصلی در انتخابات برای پالایش جریان اصولگرایی از افراطی‌گری داشتیم، اما چون به دنبال وحدت‌شکنی نیستیم، برنامه‌ خود را به بعد از انتخابات موکول می کنیم تا مورد اتهام قرار نگیرم.

tel final1

Share