رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت

یک میلیارد تومان برای نوسازی بقعه متبرکه امام زاده اسحاق (ع) شفت هزینه شده است/احداث پارکینگ طبقاتی از مهمترین نیازهای آستان مقدس امامزاده ابراهیم است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت از نوسازی ساختمان بقعه متبرکه امامزاده اسحاق(ع) خبر داد و گفت: تاکنون از طریق درآمد نذورات و کمکهای مردمی حدود یک میلیارد تومان برای این بقعه هزینه شده است.

 

 

ea71407e-618d-4273-93ed-198c5e54fe9aاختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسنعلی حسینی رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت در گفتگو با دیارمیرزا این شهرستان را با دارا بودن دو بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده اسحاق(ع) از جمله شهرستان های شاخص استان خواند و گفت: این بقاع متبرکه به علت مسیر کوهستانی در کنار طبیعت بکر و دیدنی , هوای ملایم و مطبوع توانسته هر ساله مسافران زیادی را به شهرستان جذب کند.

وی درآمد بقاع مذکور را فصلی و موقت خواند و اظهار کرد: از محل اعتبارات دولتی در سال ۹۳ بالغ بر ۱۶۰ میلیون تومان به ۵۵ مسجد شهرستان شفت مساعدت مالی شده و ارائه دفترچه بیمه تامین اجتماعی به خادمین مساجد از دیگر خدمات این سازمان است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت از نوسازی ساختمان بقعه متبرکه امامزاده اسحاق(ع) خبر داد و گفت: تاکنون از طریق درآمد نذورات و کمکهای مردمی حدود یک میلیارد تومان برای این بقعه هزینه شده  که با توجه به موقعیت منطقه و مسافت در مقایسه با مرکز شهر هزینه های عمرانی آن آستان مقدس مضاعف می باشد.

حسینی با بیان اینکه ساختمان بقعه متبرکه امامزاده اسحاق(ع) اکنون به مرحله سربندی رسیده است تاکید کرد؛ضمن تقدیر و تشکر از همه خیران  و مردم شهرستان و استان امید است این عزیزان ما را در ادامه کار کمک کنند.

حسینی احداث دیوار حائل در مسیر ورودی تا بقعه را الزامی خواند و گفت: این بنا امروز با سبک جدید و نظارت کارشناسان و مشاورین با بهترین سبک در حال احداث است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت احداث پارکینگ طبقاتی در جوار آستان مقدس حضرت امامزاده ابراهیم را از نیازهای ضروری منطقه خصوصا در ایام سفر اعلام و گفت: این پروژه ها یاری مسئولان و مردم را می طلبد .

وی سازمان اوقاف و امور خیریه را امانتدار واقفین خیر اندیش دانست و اظهار کرد: برابر متون وقفنامه  درآمدهای مربوط به هر موقوفه می بایست دقیقا برابر نیات واقفین صرف و هزینه  شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت با اشاره به اینکه اجرای نیات واقفین ،به درآمد و عواید آن موقوفه وابسته است گفت: کسانی که مستاجر موقوفه ای هستند باید به موقع حقوق موقوفه را به اوقاف یا متولی مربوط پرداخت کنند تا به وسیله آن عواید و درآمد نیت واقف اجراء شود.

حسینی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه آمادگی ارائه مشاور و ثبت وقفهای جدید را دارد ,گفت: وقفها می تواند با توجه به نیاز های امروز جامعه از قبیل ازدواج , اشتغال جوانان , ورزش ,امور فرهنگی و قرآنی , پژوهشی و علمی باشد.

tel final1

Share