از گوشه و کنار سیاست در گیلان

وقتی برای روحانی خلع لباس شده هم گروهک ضد انقلاب و مسولین استانی پیام تسلیت دادند!/تامین اجتماعی گیلان هم رسما علیه خبرسازی ها بیانیه صادر کرد/رونمایی از دو سند هویتی در گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

وقتی برای روحانی خلع لباس شده هم گروهک ضد انقلاب و مسولین استانی پیام تسلیت دادند!

به گزارش دیارمیرزا صبح روز سه شنبه خبری مبنی بر فوت « غلامعلی بامداد ماچیانی» منتشر می شود و روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان زندیگنامه ی این فرد را به همراه پیام تسلیت «فیروز فاضلی» مدیرکل ارشاد گیلان در اختیار رسانه های استانی قرار می دهد.

در متن خبر ارشاد آمده است :« بامداد ماچیانی در سال ۱۳۴۰ ملبس به لباس روحانیت شد؛ در این سال حضرت آیت الله العظمی بروجردی قدس سره الگوی زعامت رحلت نمود و به علت تعطیل بودن حوزه ی علمیه ی قم به مشهد رفت…سپس مجددا به قم برگشت و در محضر آیت الله روح الله الموسوی خمینی اعلی الله مقامه نرد عشق باخت و….»
فاضلی در پیام تسلیت خود از بامداد ماچیانی به عنوان « پژوهشگر و نویسنده ارزشمند گیلان» یاد می کند و درگذشت او را به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان تسلیت عرض می کند.

azfUntitledاما نکته ای که از آن غافل شده سابقه « غلامعلی بامداد ماچیانی» است.حزب ممنوع الفعالیت «پان ایرانیست» بعد از فوت بامداد ماچیانی پیام تسلیتی بدین منظور صادر می کند و ضمن قرار دادن این پیام در تارنمای رسمی خود از او به عنوان یکی از «کوشندگان قدیمی حزب پان ایرانیست» یاد می برد.(اینجا)

در متن پیام تسلیت این حزب ممنوع الفعالیت آمده است:«ایشان اهل رودسر گیلان بود که از دهه چهل شمسی به حزب پان ایرانیست پیوست و در جریان فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداهای حزب در این خطه برای ورود به مجلس شورای ملی کوشش‌های فراوان داشت.
سرور بامداد ماچیانی از روحانیون معممی بود که در جریان برگزاری می‌تینگ‌های حزب پان ایرانیست در رودسر و بعد‌ها شهر قم نقش قایل توجه و پررنگی داشت. از ایشان که مردی صاحب نظر و فاضل بود مقالات متعددی در نشریه خاک و خون به چاپ رسیده است.
سرور بامداد ماچیانی بعد از سال ١٣۵٧ لباس روحانیت را به کناری نهاد و به فعالیت‌های اجتماعی و کشاورزی پرداخت. از او که مردی اهل قلم بود در سالهای اخیر مقالات متعددی در مطبوعات گیلان به طبع رسیده است.
سازمان برونمرزی حزب پان ایرانیست درگذشت ایشان را به دودمان ایران پرست ماچیانی و همه اندامان حزب پان ایرانیست دل‌آرامی می‌گوید.»
۲۹۹۸۱۷_۱۰۱۵۰۳۵۹۴۰۳۵۹۳۴۰۶_۳۴۲۰۸۵۴۸۸_n-240x300
موضوع زمانی جالب تر می شود که بدانیم بامداد ماچیانی بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی توسط دادگاه  «به جرم تحکیم رژیم پهلوی به ۵ سال حبس و خلع لباس از روحانیت محکوم شده و پس از سپری کردن ۲ سال آن در زندان نیروی دریایی واقع در بندر انزلی (سپاه فعلی) آزاد می شود.»

البته پیام تسلیت فاضلی تنها پیام تسلیت نبوده بلکه رهبری املشی نماینده مردم رودسر و و سیدعلی حسینی اشکوری کاندیدای خبرگان رهبری و…نیز هر کدام پیام تسلیتی صادر می کنند و تاسف برانگیزتر از همه یک حوزه علمیه در شرق گیلان علی رغم دستورات «نهاد های ذیربط»حاضر به لغو مراسم بزرگداشت این روحانی «خلع لباس شده»نشده  و سخنران مراسم نیز یکی ازکاندیدای مجلس خبرگان رهبری بوده است!

معرفی پان ایرانیست ها 

مکتب پان ایرانیسم در سال ۱۳۲۶ به رهبری محسن پزشکپور پایه گذاری شده و در سال ۱۳۳۰ مکتب پان ایرانیزم تبدیل به حزب پان ایرانیست می شود..کادر مرکزی حزب پان ایرانیست پس از انقلاب اسلامی و اعدام «مرتضی عاملی» دومین رهبر این حزب و همچنین دخالت چند تن از عناصر این حزب در کودتای نوژه به خارج از ایران انتقال پیدا می کند اما فعالیت این حزب در تهران , خوزستان , بروجرد , سیاهکل و….بصورت مخفیانه ادامه پیدا می کند اگرچه اعضای این حزب در طی این سالها توسط مقامات امنیتی یازداشت شده اند اما برخی اعضای باقیمانده هر از چندگاهی اقدام به برگزاری جلسات مختلفی کرده اند.
«رضا کرمانی» دبیر این حزب که قبل از انقلاب شهردار خرمشهر بوده در فتنه ۷۸ و بعد از unnamed-10حادثه کوی دانشگاه به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم می شود و در سال ۸۳ نیز به سبب برخی اقدامات غیرقانونی و ضد امنیتی بازداشت و اینبار در دادگاه انقلاب کرج به ۳.۵ سال حبس تعلیقی محکوم میشود.اما این پایان کار نیست بلکه عملکرد اعضای این حزب در فتنه ۸۸ نیز ادامه پیدا می کند و کرمانی در سال ۸۹ بار دیگر بازداشت می شود و در سال ۹۰ با حکم دادگاه اهواز به دو سال حبس محکوم می شود.

در زیر تصاویری از برگزاری جلسات این حزب در تهران و خوزستان و…منتشر می شود.همانطور که می بینید اعضای این حزب هنوز به پرچم دوران شاهنشاهی معتقدند!

۰۱-۱۰۲۴x682 ۰۶-۱۰۲۴x682 unnamed-3

تامین اجتماعی گیلان هم رسما علیه خبرسازی ها بیانیه صادر کرد

tamin9580بدنبال اتفاقات روزهای اخیر که ناشی ازانتشار برخی اخبار ناصواب درتعدادی ازسایتها و پایگاههای خبری استان مبنی برتعطیلی شعبه اقماری سنگر وسرگردانی وایجاد مشکلات فراوان برای شهروندان منطقه بوده ، ضمن رد این موضوع ، برتداوم خدمات وارائه بی وقفه تعهدات دراین واحد تابعه تاکید نموده وخواستاراجتناب ازحاشیه سازی برای این مجموعه بزرگ اجتماعی اقتصادی که تلاش مینماید به دور ازمباحث سیاسی نسبت به اجرای وظایف خطیر خود درقبال اقشار مختلف ازگروههای هدف درجوامع متنوع کارگری ، کارفرمایی ، بیمه شدگان ومستمری بگیران عمل مینماید ، میباشیم .
سازمان تامین اجتماعی بزرگترین وگسترده ترین سازمان بیمه گر اجتماعی کشور است که با رویکرد وماهیتی عمومی وغیردولتی بعنوان یک مجموعه اجتماعی اقتصادی با تکیه برمشارکت شرکای اجتماعی خود تلاش دراستقرار عدالت اجتماعی ، توزیع مناسب درآمدها ، بسترسازی درمسیر توسعه کشوروایجاد آرامش وامنیت روانی برای مخاطبین میباشد .
سازمان تامین اجتماعی ازسال ۱۳۸۴ زمینه توسعه دامنه خدمات درمناطق فاقد شعبه اجرایی را با هدف کاهش تردد وتسهیل ودسترسی آسان برای مخاطبان دردستورکارقرار داد که ثمره آن شکل گیری شعب اقماری بود ودراین بین استان گیلان بعنوان پیشتاز این عرصه اولین شعبه اقماری کشور را درفروردین ماه سال ۱۳۸۵ با حضور استاندار وقت درماسال افتتاح نموده ودر فاصله زمانی کوتاهی شماراین واحدها را درشهرهای مختلف ازجمله سنگر، لشت نشاء ، رودبار ، رحیم آباد کلاچای ، سیاهکل ، منطقه آزاد بندرانزلی وحویق ولیسارافزایش داد .
تمامی واحدهای مذکورطی این سالها بصورت پیوسته مشغول به ارائه خدمت بوده ونه تنها هیچگاه خللی دررویه فعالیت آنها رخ نداده بلکه شعبی همچون سیاهکل وکلاچای با دستیابی به شاخصها ومولفه های مصوب سازمانی به واحد اجرایی اصلی تبدیل گردیده اند .
دراین راستا برخلاف ادعای برخی سایتها وپایگاههای خبری استانی مبنی برتعطیلی یا ادغام شعبه اقماری سنگر، اعلام میداریم ، این واحد بعنوان یک شعبه اقماری ، پیوسته درحال ارائه خدمت بوده و به نظر میرسد ، حواشی روزهای اخیر که با تعابیر مختلفی همچون تعطیلی ، ادغام و… منتشرگردیده ، بیشتر به سبب چرایی عدم تمرکز واستقرارشعبه مادردرشهرسنگرمیباشد درحالیکه شعبه مادرصرفاً پوشش وتغذیه اطلاعاتی وخدمات تکمیلی را برای واحد اقماری انجام داده و مصداق اقماری بودن ویا تغییر شعبه مادر ازرشت به کوچصفهان تاثیری درتعهدات ارائه شده نسبت به سالهای قبل نداشته است بویژه آنکه درحال حاضربسیاری ازخدمات روزانه مورد نیاز شهروندان درقالب خدمات غیرحضوری ارائه میگردد واین شعبه همچون یک پیشخوان امرارائه خدمات اینترنتی را برای شهروندان انجام میدهد .
تامین اجتماعی استان دراین راستا با تاکید براینکه وظیفه خطیر ایجاد آرامش وامنیت روانی درجامعه زمانی محقق خواهد شد که خود سازمان ازآرامش برخوردار باشد خواستاراجتناب ازفضاسازی ها وقراردادن این نهاد مردمی (که قریب به نیمی ازجمعیت کشوردرعائله آن قرار دارند ) درکانون مباحث سیاسی بوده وبا ابراز تاسف ازبرخی رفتارها واقدامات به دور ازاخلاق حرفه ای وکارفرهنگی ، خواستارتعامل سازنده وتقویت بیشترمناسبات اجتماعی درسال همدلی وهمزبانی ازسوی اصحاب رسانه وپایگاههای خبری درزمینه تنویرافکار میباشد .
ازسوی دیگر افزایش شمارواحدهای تابعه ورونق بیش ازپیش ورشد جمعیت بیمه شدگان وکارگاههای فعال منطقه که بمنزله شاخصهای اساسی سازمان درصدور مجوزبرای شعب اصلی قلمداد میگردد برای این اداره کل نیز ارزشمند بوده ودررتبه بندی وارتقاء آن تاثیرگذار خواهد بود ومسئولین استانی نیز همواره درتلاشند به مثابه شعبی همچون کلاچای ، سیاهکل وماسال پس ازرسیدن به آمارمصوب مورد نیازجهت احرازعنوان شعبه دراین مسیر گام بردارند .

رونمایی از دو سند هویتی در گیلان

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در اداره کل ثبت‌احوال گیلان ‌‌‌، از دو سند هویتی گنجینه اسناد گیلان مربوط به استاد دکتر محمد معین و پهلوان محمود نامجوی رونمایی شد.

به گزارش آستان‌خبر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان ایجاد گنجینه اسناد هویتی در استان و کشور را از عوامل مهم معرفی مفاخر به نسل‌های بعد عنوان کرد و گفت: این اقدام علاوه بر معرفی مفاخر استان، در معرفی ویژگی‌های فعالیت‌های ثبت‌احوال به مردم موثر است.

اسناد-هویتی-استاد-دکتر-محمد-معین۱

Share