رئیس محمع نمایندگان گیلان

جوانان برای کتاب خواندن انگیزه می‌خواهند/کتاب باید جایگاه خود را پیدا کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس معتقد است گاهی رشد تکنولوژی با آسیب هایی همراه است که نمونه آن دور شدن جوانان و نوجوانان از فضای کتاب های کاغذی است که با برنامه ریزی می توان مانع کاهش رویکرد آنها به کتاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت ،عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس معتقد است گاهی رشد تکنولوژی با آسیب هایی همراه است که نمونه آن دور شدن جوانان و نوجوانان از فضای کتاب های کاغذی است که با برنامه ریزی می توان مانع کاهش رویکرد آنها به کتاب شد.jafarzade-G_9998

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به کتابگردی اخیری که در هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان رشت داشته است، گفت: طی این دوره کتابگردی در نشست های مختلفی اعم از تجلیل از کتابداران و کتابخانه های برتر حضور یافته و از نمایشگاه کتاب گیلان بازدید کردم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: استقبال جوانان و نوجوانان از نمایشگاه کتاب بسیار خوب بود و امیدواریم این رویکرد در سطح گسترده تری از جامعه ایجاد شود.

آموزش های الکترونیکی باعث دور شدن دانش آموزان و دانشجویان از کتاب نشود

رئیس محمع نمایندگان گیلان در ادامه با بیان اینکه فضای مجازی به علت در دسترس بودن و ارزانی آن باعث شده است تا جوانان را از کتاب دور کند، بیان کرد: رشد تکنولوژی در برخی موارد موجب خسارت می شود که نمونه آن آموزش های الکترونیکی است که باعث می شود دانش آموزان از فضای کتاب های کاغذی دور شوند.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: آموزش الکترونیکی از سویی موجب آسیب های روحی و جسمی(آسیب چشمی) می شود و از سوی دیگر موجب آسیب اجتماعی نیز خواهد شد و در نهایت نیز منجر به مغفول ماندن کتاب می شود.

عضو فراکسیون رسانه و هنر مجلس شورای اسلامی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه کتاب جایگاه خود را میان جوانان پیدا کند، خاطرنشان کرد: در گفت و گوهایی که طی بازدید خود از نمایشگاه کتاب با جوانان داشتم متوجه شدم آنها علاقه زیادی به مطالعه کتاب دارند و صرفا فراهم کردن شرایط از سوی حکومت می تواند آنها را به سمت کتابخوانی ترغیب کند.

tel final1

ود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،
Share