تقدیر از دانشجویان دانشگاه آزاد انزلی در روز دانشجو

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور سرپرست واحد ، اعضای هیات رئیسه ، اعضای هیات علمی و جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور سرپرست واحد ، اعضای هیات رئیسه ، اعضای هیات علمی و جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد .

سرپرست واحد بندرانزلی در ابتدا مراسم ، روز دانشجو را روز تفکر مبارزه با استکبار و استبداد برشمرد و تصریح کرد : بنده این روز را خدمت شما دانشجویان تبریک عرض می کنم و از شما عزیزان می خواهم که پیرو راه همان دانشجویان باشید وDSCF8911 در مقابل زورگویی زورگویان عالم باستید.

علیرضا اقدامی با بیان اینکه ما به شما دانشجویان اعتقاد راسخ داریم به اتفاقات ۱۶ آذر ۱۳۳۲ نیز اشاره کرد و افزود : این روز همیشه زنده نگه داشته خواهد شد و اجازه نخواهیم داد استبداد بر این کشور مسلط شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در حضور جمع کثیری از دانشجویان از تصویب ۱۶ رشته ارشد و یک دکتری در واحد بندرانزلی خبر داد و خاطر نشان کرد: متاسفانه در سالیان گذشته به دانشگاه آزاد نگاه سیاسی داشتند و به همین منظور در تصویب رشته ی جدید برای واحد های دانشگاه آزاد مشکلاتی ایجاد می کردند که در عین حال دانشگاه ها دولتی با این مشکل روبرو نبودند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی همچین اضافه کرد: خوشبختانه با حضور دکتر میرزاده و مدیریت و تدبیر ایشان، تصویب رشته های جدید سرعت بیشتری گرفته است و ان شا الله در آینده ی نزدیک با تعدادی دیگر از رشته های جدید این واحد آموزشی نیز موافقت خواهد شد.

علیرضا اقدامی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار کرد : یکی از راه های میسر شدن این مهم، توسعه تحصیلات تکمیلی است که داوطلب یک میلیون نفری اهمیت این موضوع را نشان می دهد.

وی همچنین عنوان کرد : اگر شرایط برای این یک میلیون متقاضی تحصیلات تکمیلی مهیا نشود یا برای ادامه تحصیل به خارج از کشور خواهند رفت و یا پشت کنکور می مانند فلذا این مهم از ضروریات کشور است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در حضور جمع کثیری از دانشجویان این واحد تقاضا خود از شورای انقلاب فرهنگی را نیز مطرح کرد و افزود: از نمایندگان محترم مجلس و اعضای محترم شورای انقلاب فرهنگی تقاضا داریم به دانشگاه آزاد اسلامی نگاه سیاسی نداشته باشند .

علیرضا اقدامی در ادامه با تشکر از زحمات دکتر میرزاده، ایجاد شرایط مناسب در خصوص تحصیل در شهرستان و یا استان برای تمامی دانشجویان را بسیار حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد : ما حمایت خود را از ایشان و معاون محترم آموزشی سازمان مرکزی اعلام می کنیم و خواستار افزایش توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی هستیم.

وی در پایان برای دانشجویان آرزوی موفقیت نمود و با بیان اینکه دانشجو باید همیشه بیدار ؛ هوشیار و مطالبه گر باشد از آنان خواست : نسبت به مسائل سیاسی و اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نباشید و قطعا اگر دانشجو سیاسی نباشد کشور ما ضرر خواهد کرد و دشمنان نیز بدانند این روحیه عدالت جویی و حق طلبی در جوانان ما خصوصا قشر دانشجو همیشگی خواهد بود.

در ادامه مراسم نیز نائب رییس انجمن علمی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی به عنوان نماینده دانشجویان مقاله ای در خصوص روز دانشجو قرائت کرد.

دانشجو علیرضا بابایی در مقاله خود دانشجو را نماد خردورزی، پرچم دار حق جویی و روشنگری برشمرد و تاکید کرد : ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ روزی است که مشعل روشنگری دانشجو در ایران افروخته شد و در تاریخ ایران بعنوان نقطه عطف مبارزاDSCF8961ت حق طلبانه باقی خواهد ماند.

وی همچین با بیان اینکه دانشجویان بعنوان قشر روشن اندیش و آگاه، علاوه بر جهاد علمی و تلاش برای کسب علوم نسبت به جامعه خود مسئولند تاکید کرد : احترام به حقوق انسانی ، جستجوگری ، حق طلبی ، مطالبه برای بهبود اوضاع و سوق دادن کشور به سمت توسعه پایدار از مواردی است که دانشجویان باید پیگیر آن باشد .

نائب رییس انجمن علمی عمران این واحد آموزشی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجو در دانشگاه نه تنها علم و ادب و فرهنگ و هنر را می آموزد بلکه یاد می گیرد که از حق خود و دیگران دفاع کند تصریح کرد : تحمل عقاید دیگران ، برقراری گفتمان و بسیج برای بهسازی جامعه از وظایف دانشجو است .

علیرضا بابایی همچنین افزود : آزادی اندیشه و بیان در چارچوب قانون امری است که باید در دانشگاه بیش از هر جای دیگر محترم شناخته شود. امر مهمی که در توصیه اکید رهبری برای برگزاری کرسی های ازاداندیشی در دانشگاه نمود پیدا می کند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبری در خصوص اهمیت دانشگاه و دانشجو خاطر نشان کرد: دانشگاه انصافا مسأله‌ی مهمی است. دانشگاه برای هر کشوری، در واقع همه چیز است.دانشجو، تضمین کننده‌ی فردای هر جامعه است .در واقع از روی دانشجوی امروز، می‌شود فردای هر جامعه را شناخت یا حدس زد. دانشجو یعنی کسی که ناظر به آینده، و متعلق به آینده است؛ آینده هم متعلق به اوست.

بابایی در مقاله خود تاکید کرد: دانشگاهی که نتواند علم و تحقیق را به دانشجو منتقل کند، و نتواند دانشجو را یک عالم، یک استاد، یک صاحب صلاحیت، یک مبتکر، و بالاخره یک مدیر بالفعل برای بخشی از بخش های بی شمار اداره ی جامعه بسازد، آن دانشگاه، دیگر دانشگاه نیست.DSCF8978

در ادامه این مراسم نیز حامد قانع از اعضای هیات علمی گروه برق به تشریح اتفاقات و وقایع ۱۶ آذر ۱۳۳۲ دانشگاه تهران پرداخت و افزود: حوادث آن سال ها نشان می دهد به پشتوانه وحدت اعتقادات مذهبی و اعتقادات ملی گرایانه در این کشور می توان از دخالت های بیگانه و استبدادگران به راحتی جلو گیری کرد.

حامد قانع در ادامه سخنان خود روز دانشجو و دلیل نامگذاری آن را جهت یادآوری این موضوع دانست که دانشجو خوب و نمونه چگونه باید باشد و در همین خصوص تصریح کرد: روز دانشجو همچون روز معلم باتوجه به دردناک بودنش از اهمیت ویژه ای برخوردار است، روزی است که سه جوان دانشجو در محیط دانشگاه شهید می شوند و دو روز بعد از این حادثه ناگوار معاون رئیس جمهور آمریکا در همان دانشگاه دکتری افتخاری خود را دریافت می کند.

وی همچین در پایان با بیان اینکه کسی که طالب علم است ارزش فراوانی داد افزود: چنین روزهایی برای یادآوری بوده و تداعی کننده این موضوع است که هدف از تحصیل در دانشگاه نباید صرفا گرفتن مدرک باشد.

گفتی است در پایان این مراسم نیز از دانشجویان ممتاز تمامی رشته های کارشناسی و برگزیدگان مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی تقدیر شد.

DSCF8875 DSCF8904 DSCF8964 tel final1

Share