حواشی افطاری اهالی ورزش استان گیلان با استاندار +عکس

به گزارش دیارمیرزا اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با تدارک یک ضیافت افطاری در یکی از تالارهای گران قیمت بیرون از شهر سعی کرد به منتقدانش بفهماند که  مشکلات و نارسایی های ورزش را لمس کرده ولی مقصر نیست. قرار بود باب الله زارع رییس هیئت تیراندازی استان پشت تریبون رود و گزارشی […]

به گزارش دیارمیرزا اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با تدارک یک ضیافت افطاری در یکی از تالارهای گران قیمت بیرون از شهر سعی کرد به منتقدانش بفهماند که  مشکلات و نارسایی های ورزش را لمس کرده ولی مقصر نیست.

قرار بود باب الله زارع رییس هیئت تیراندازی استان پشت تریبون رود و گزارشی از وضعیت هیئتهای ورزشی بدهد اما هرگز نوبت به وی نرسید، البته این قضیه اصلا ربطی به برکناری چند ماهه زارع از هیئت تیراندازی از سوی بابایی ندارد!

نقی هدایتی رییس هیئت کشتی گیلان نفر اولی بود که پشت تریبون رفت و وقتی شروع به بیان مشکلات و معضلات بوجود آمده در ورزش کرد تعجب همگان را برانگیخت،وی با اعلام اینکه “بابایی صاحب کف دستی است که هیچ مویی برای کندن وجود ندارد ” شروع به گله از نمایندگان استان کرد که چرا قدمی برای ورزش بر نمی دارند.

وی در این نشست گفت: وقتی یک اداره کل دستش به جایی بند نیست اینجا وظیفه نمایندگان مجلس است که ورود کنند و حق موکلان خود که همان مردم هستند را از دولت بگیرند.

وی با ذکر مثالی گفت: فدراسیونهای ما هم فدراسیون نیستند، ریالی تابحال به هیئتهایشان کمک نکردند، همین فدراسیون کشتی، این همه عجز و ناله کردیم خبری نشد ولی اخیرا فهمیدیم ۲ تخته تشک کشتی به همه نمایندگان مجلس اهدا شد و ما بی خبریم، نه فدراسیون ما را مطلع کرد و نه این نمایندگان به ما گفتند با این تشک ها چه کردند؟

جابر کوچکی نژاد رییس هیئت کوهنوردی استان نفر بعدی بود که بدون هماهنگی پشت تریبون رفت، علیرغم اینکه مدیرکل را متهم به شخم زدن در راس هیئتهای ورزشی کرده بود اما نگذاشت استرس به مدیرکل بیش از این واردشود و ایشان هم توپ را به زمین وزارت ورزش انداخت که اصلا برنامه ریزی درستی برای توسعه ورزش بخصوص ورزش همگانی ندارد.

وی گفت: درحالیکه هیئتی به نام ورزش همگانی وجود دارد اما ظاهرا وزارتخانه فراموش کرده کوه پیمایی هم یک ورزش همگانی است.

هما اسماعیلی نایب رییس هیئت کاراته به عنوان نماینده بانوان هم برای خواندن انشا پای تخته رفت و درخواستهای جالبی مطرح کرد: اختصاص یک مینی بوس برای بانوان ورزشکار و اختصاص یک حساب جاری مخصوص برای بانوان در هیئت ها،

نمی دانم وقتی همان تک حساب هیئت ها همچنان خالی است دیگر چه نیازی به حساب مخصوص بانوان، بهرحال سقف اهالی ورزش بانوان بسیار کوچک بود.

نفر بعدی دبیر یکی از سمن ها بود که با سخنرانی اش نشان داد جدایی ورزش از این حوزه بسیار ضروری است، هنوز بعد این همه مدت کسی نتوانست رابطه مستقیمی بین حوزه ورزش و حوزه جوانان برقرار کند.

مدیرکل ورزش و جوانان سخنران بعدی بود که با مدیریت زمان خواست زمان حضور استاندار در سالن پشت تریبون باشد، بابایی ضمن اعتراف به کمبود امکانات و مشکلات در ورزش، از کسانیکه توپ معضلات ورزش گیلان را به زمین نمایندگان مجلس و وزارتخانه شوت کردند تقدیر و تشکر کرد.

بابایی با اعتراض به برخی روسای هیئتهای ورزشی گفت: این هیئتها برنامه را با تقویم ورزشی اشتباه گرفتند، آنها فکر می کنند هرچه مسابقات بیشتری برگزار کنند نشان از عملکرد خوب آنها دارد، اینطور نیست برنامه ریزی باید پشت کار باشد آموزش باید باشد.babayi

وی افزود: برخی شهرستانهای ما بدون هماهنگی، برای خود، میزبانی مسابقات کشوری یا اردوهای تیم های ملی را می گرفتند که بار مالی زیادی گردن ما می انداخت، اینها باید حساب شده باشد، ما هنوز به خیلی از هیئت های خود پول رتق و فتق اموراتش را ندادیم آنوقت باید هزینه یک اردو یا مسابقات ناخواسته را می دادیم.

البته بابایی نگفت میلیونها تومان پولی که در این ضیافت هزینه شده است می توانست مشکل چند هیئت را حل کند، شاید هم پور رمضان که هم رییس هیئت والیبال است و هم مدیر این تالار حسابش با بابایی را طور دیگری صاف خواهد کرد.

خلاصه که این هم اندیشی پرهزینه نه تنها مشکلی از ورزش بی پول استان کم نکرد بلکه صدای اعتراض هیئتهای ورزشی را هم درآورد چرا که در این همایش کاغذهایی به نام ارزیابی عملکرد هیئتها توزیع شد که مبنای سنجش آن مورد نقد همه حتی کسانیکه برتر شناخته شده بودند قرار گرفت.

بماند که نه از معافی رییس دیوان محاسبات و نه از حسینی رییس سازمان بازرسی و نه از کوچکی نژاد نمایده مردم رشت که به عنوان سخنران نشست هم بودند تا آخر جلسه خبری نشد و استاندار هم که جنگی سری به این همایش زد در سخنانی از روح و جسم و علم و فضا گفت اما از ورزش نه./خزر آنلاین

Share