مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان

برای دستیابی به پیشینه تاریخی کشتی روسی به اعتبار۵۰۰ میلیون ریالی نیازمندیم/اقدامات پژوهشی در حال انجام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: طبق برآوردهای بعمل آمده و نظریه کارشناسان برای روشن نمودن زوایای پیدا و پنهان کشتی روسی و دستیابی به پیشینه تاریخی آن به اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال نیازمندیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: طبق برآوردهای بعمل آمده و نظریه کارشناسان برای روشن نمودن زوایای پیدا و پنهان کشتی روسی و دستیابی به پیشینه تاریخی آن به اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال نیازمندیم.

reza-alizade-4رضا علیزاده ،در خصوص وضعیت کشتی روسی که بقایای آن در سواحل رودسر پیدا شده اظهارکرد:از زمان کشف این اثر تاریخی در سواحل شهرستان رودسر،تیم کارشناسی،مرمت و هویت شناسی در محل استقرار یافته و کار کارشناسی خود را آغاز نموده اند.

وی با اشاره بر ضرورت بهره گیری از افراد متخصص در امر شناسایی و مرمت میراث فرهنگی، جهت مطالعه بر روی این کشتی که جزء میراث فرهنگی کشور در استان گیلان است افزود:اقدامات پژوهشی بر روی بقایای این کشتی روسی در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه جاری شدن سیل اخیرا در منطقه قلعه رود رودسر سبب نمایان شدن این اثر تاریخی شده است، اضافه کرد: با توجه به برآوردها برای امورات مرمتی و پژوهشی به اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال نیازمندیم تا بتوانیم زوایای پیدا و پنهان این کشتی را باز و پیشینه تاریخی آن را روشن کنیم.

علیزاده خاطر نشان کرد:با کشف این میراث ارزشمند،بخشی از زوایای پنهان تاریخ، فرهنگ و تمدن کشور و گیلان زمین شفاف و بازگویی می شود.

tel final1

Share