مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان:

افتتاح ۱۵ مدرسه هم‌زمان با دهه فجر در گیلان/وجود ۱۸۰۰ بخاری نفتی در مدارس گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان از افتتاح ۱۵ مدرسه هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی امسال در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس ،مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان از افتتاح ۱۵ مدرسه هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی امسال در استان خبر داد.osat2015-09-24_09-44-42

علی‌اوسط اکبری‌مقدم ظهر امروز در جلسه آموزش و پرورش گیلان با اشاره به افزایش اعتبارات استانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان در سال ۹۳ گفت: سال گذشته اعتبارات استانی سازمان مذکور صددرصد افزایش پیدا کرده و اعتبارات ملی متأثر از این موضوع دو برابر افزایش داشته است.

وی به جایگاه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان در آخرین ارزیابی کشوری اشاره کرد و افزود: سازمان مذکور از جایگاه آخر کشوری به جایگاه ششم ارتقاء پیدا کرده است.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با بیان اینکه اعتبارات استانی این سازمان تاکنون معادل اعتبارات سال گذشته اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: امسال با پیگیری‌های انجام شده، اعتبارات ملی سازمان مذکور ۳۰ درصد افزایش داشته است.

اکبری‌مقدم از کسب رتبه چهارم سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان در جذب اعتبارات ملی پس از استان‌های تهران، خوزستان و خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد: گیلان در استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس رتبه ششم کشوری را کسب کرده است.

وی به بهره‌برداری از ۴۹ پروژه آموزشی در قالب ۲۷۳ کلاس درس در مهرماه جاری در گیلان اشاره کرد و گفت: دهه فجر امسال ۱۵ پروژه مدرسه آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با اشاره به جایگاه استان در بحث خیران مدرسه‌ساز خاطرنشان کرد: جایگاه گیلان از ردیف ۲۷ به رتبه ششم کشوری ارتقاء پیدا کرده است و در تمام شاخص‌ها توانستیم رتبه عالی را به خود اختصاص دهیم.

اکبری‌مقدم میانگین اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در کشور را ۱۸ میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: اعتبارات تخریب و نوسازی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان معادل دو برابر متوسط اعتبارات کشوری است.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های استانداردسازی مدارس هنوز با کاستی‌هایی در استان مواجه هستیم، اظهار کرد: در مدت دو دهه گذشته استانداردسازی‌های انجام شده است، اما امروز کارآیی لازم را به دلیل سختی موجود در آب شهر رشت و رطوبت بالای استان ندارد و لوله‌های فلزی دچار خردگی شده و نیاز به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی داریم.

*وجود ۱۸۰۰ بخاری نفتی در مدارس گیلان

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان به وجود یک‌هزار و ۸۰۰ بخاری نفتی در کلاس‌های درس استان اشاره کرد و افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ کلاس درس در گیلان با بخاری‌های گازی گرم می‌شود.

اکبری‌مقدم از اجرای ۲۵۰ پروژه استانداردسازی سیستم گرمایشی در قالب یک‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس در مدارس گیلان در سال ۹۴ خبر داد و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از سیستم گرمایشی به بهره‌برداری رسیده است و کلاس‌های باقیمانده تا پایان سال مالی جاری به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به استانداردسازی سیستم گرمایشی تمام مدارس تا نیمه نخست سال ۹۶ در گیلان خاطرنشان کرد: بخاری‌های نفتی و گازی از مدارس استان حذف می‌شود.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان بر ارتقای کمی و کیفی مدارس استان تاکید کرد و گفت: از سال ۹۳ بازنگری در نقشه مدارس گیلان آغاز شده است و ارتقای بهره‌وری را پیگیری می‌کنیم.

tel final1

Share