دیارمیرزا گزارش می دهد

یک اتفاق بزرگ در نمایشگاه کتاب گیلان/سه چهره برجسته ادبی و فرهنگی کشور در غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان حضور می یابند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب گیلان در حالی این روزها در محل دائمی نمایشگاه های گیلان در حال برگزاری است که امسال شاهد حضور سه چهره برجسته فرهنگ و ادب کشورمان در این دوره از نمایشگاه هستیم تا به نوعی بزرگترین اتفاق یازدهمین دوره این رویداد فرهنگی رقم بخورد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یازدهمین دوره نمایشگاه کتاب گیلان در حالی این روزها در محل دائمی نمایشگاه های گیلان در حال برگزاری است که امسال شاهد حضور سه چهره برجسته فرهنگ و ادب کشورمان در این دوره از نمایشگاه هستیم تا به نوعی بزرگترین اتفاق یازدهمین دوره این رویداد فرهنگی رقم بخورد.

به گزارش سرویس فرهنگی دیارمیرزا , برگزاری سالانه نمایشگاه کتاب در گیلان فرصتی است که دوستداران یار مهربان به مدت یک هفتهphoto_2015-11-19_09-13-16 در کنار یکدیگر جمع شوند.

خوشبختانه امسال با همت اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان «اکبر اکسیر» , «رضا امیرخانی» و « گلعلی بابایی» در نمایشگاه کتاب گیلان حضور پیدا می کنند تا این رویداد فرهنگی در گیلان رنگ و بوی بهتری به خود بگیرد.

«اکبر اکسیر» , اگرچه متولد شهر مرزی آستارا است اما وسعت نام او فراتر از مرزها رفته است.دبیر بازنشسته دبیرستانهای آستارا سالهاست که با روزنامه های مطرح کشوری همکاری دارد و اشعار کوتاه اما نغز او مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.
«بفرمائید بنشینید صندلی عزیز » , « زنبورهای عسل دیابت گرفته اند » , « پسته لال سکوت دندان شکن است» , « مالاریا» و «ملخ های حاصلخیز» از جمله مهمترین آثار اکبر اکسیر هستند.

علاقه مندان به شعر طنز می توانند امروز چهارشنبه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ شب با حضور در غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان گپ و گفتی با استاد اکسیر داشته باشند.

بی شک حضور «رضا امیرخانی» در گیلان فرصت کم نظیری است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. نسل جوان کتابخوان ما با آثار رضا امیرخانی نویسنده جوان و خوشفکر کشور آشنایند.از مهندس جوان فارغ التحصیل دانشگاه امیرکبیر تاکنون چندین اثر داستانی و غیرداستانی به چاپ رسیده است.

خالق «داستان سیستان» , «ارمیا» , « من او» , « نفحات نفت» , « قیدار» و «جانستان کابلستان» روز پنجشنبه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ شب در غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان حضور می یابد.

گفتنی است کتاب اِرمیا برگزیده جشنواره آثار ۲۰ سال دفاع مقدس و مورد تقدیر در اولین دوره جشنواره مهر و دومین جشنواره دفاع مقدس قرار گرفت و «من او » در یکی از سه کتاب برگزیده منتقدان مطبوعات در سال  ۷۹ بود.

همچنین «قیدار» آخرین اثر رضا امیرخانی برگزیدهٔ بخشِ داستانِ بیست‌ و یکمین دورهٔ جایزهٔ کتابِ فصل و همچنین کتاب سال بخش انقلاب و دفاع مقدس جایزه ادبی شهید غنی‌پور شد.

«سردار گلعلی بابایی» رزمنده چالوسی دوران دفاع مقدس که شنیدن خاطرات او از ۸ سال جنگ تحمیلی برای همه لذت بخش است روز شنبه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ شب در غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان در نمایشگاه کتاب حضور می یابد.

«غ‍رب‍ت ه‍ور»، «از الوند تا قراویز» «ح‍ک‍ای‍ت م‍ردان م‍رد»، و «ن‍ق‍طه ره‍ای‍ی »، از جمله آثار منتشر شده وی هستند.

«ضربت متقابل» و «هم پای صاعقه» از دیگر آثار گلعلی بابایی هستند که رهبر معظم انقلاب بر آنها تقریظ نوشته اند و سفارش کرده اند این دو کتاب باید کتاب های رایج دست کارکنان در سطح سپاه و خانواده هایشان باشد.

tel final1

Share