استاندار گیلان در حاشیه بازدید از طرح‌های صنعتی رشت و صومعه سرا

گیلان استان هفدهم از لحاظ نرخ بیکاری است/فضای جدیدی برای گسترش همکاری های ایران و آذربایجان بوجود آمده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در حاشیه بازدید از طرح‌های صنعتی در حال ساخت شهرستان صومعه سرا با مثبت ارزیابی کردن سفر هیئت گیلانی به آذربایجان اظهار داشت : در این سفر راهکار‌های گسترش همکاری بین دو کشور بررسی و مباحث خوبی به منظور توسعه مناسبات مطرح گردید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی در حاشیه‌ی بازدید از طرح‌های در حال ساخت صنعتی در رشت گفت : براساس اعلام سازمان مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در فصل تابستان در گیلان۱۱.۲ درصد است که نسبت به تابستان سال گذشته ۲.۲درصد کاهش یافته است.

اصلی_۰وی گفت : براساس این آمار گیلان هم اکنون استان هفدهم از لحاظ نرخ بیکاری است.

استاندار با بیان اینکه گیلان در فصل بهار نیز رتبه‌ی ۱۸ بیکاری در کشور را داشت گفت : این در حالی است که در پاییز سال ۹۲ گیلان نرخ دوم بیکاری در کشور را داشت.

دکتر نجفی با بیان اینکه هدف از این بازدیدها رفع موانع تولید و کمک به اشتغال‌زایی در جامعه از طریق حمایت از بخش خصوصی است افزود : با توانمندی‌هایی که از گیلان سراغ دارم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به روند کاهش نرخ بیکاری در ۲ سال گذشته بسنده نخواهیم کرد و این روند باید ادامه یابد.

وی حل مشکل بیکاری را از جمله اولویت‌های مهم استان برشمرد و افزود : برخی از کارخانجات صنعتی و تولیدی استان با موانعی در بخش‌های خدمات رسانی و منابع مالی  مواجه می‌باشند که باید تلاش کنیم این موانع برطرف شود.

دکتر نجفی با یان اینکه با اجرای برجام که روزهای نهایی آن طی می شود فضای جدید صنعتی و اقتصادی حاکم خواهد شد گفت : گیلان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای استفاده از این شرایط فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود : سعی ما بر این است تا پیش از شکل گیری این فضا از منابع استانی و ملی در جهت رشد صنعت بهره گیریم.

فضای جدیدی برای گسترش همکاری های ایران و آذربایجان بوجود آمده است

استاندار گیلان در حاشیه بازدید از طرح‌های صنعتی در حال ساخت شهرستان صومعه سرا با مثبت ارزیابی کردن سفر هیئت گیلانی به آذربایجان اظهار داشت : در این سفر راهکار‌های گسترش همکاری بین دو کشور بررسی و مباحث خوبی به منظور توسعه مناسبات مطرح گردید .IMG_1856

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمدعلی نجفی در این بازدید با اشاره به استقبال گرم مسئولین آذربایجانی از هیئت گیلانی اظهار داشت : در این سفر دیدارهای بسیار خوبی با وزرای اقتصاد و صنعت، حوادث و راه و ترابری و همچنین با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان صورت پذیرفت و راهکار‌های گسترش همکاری بین دو کشور بررسی شد .

دکتر نجفی افزود : همکاری های دو کشور، فضای جدیدی را برای گسترش روابط دو جانبه بوجود آورده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن این دیدارها اظهار داشت افزود : صدور ویزا در مرز و ۲۴ ساعته شدن فعالیت گمرکی دو کشور از جمله مواردی بود که در این دیدارها بر آن تأکید شد.

وی اظهار کرد: ۲۴ ساعته شدن گمرک جمهوری اسلامی ایران در حال نهایی شدن است و آنها اعلام آمادگی کرده اند و مکاتبات مرتبط با این موضوع را نیز امروز شروع کردم.

استاندار گیلان با بیان اینکه موانع گمرکی باعث کند شدن توسعه صادراتی خواهد شد بر ضرورت تسهیل در صدور روادید تأکید شد و افزود : در این دیدارها همچنین بر فراهم شدن امکان صدور ویزا در مرز تاکید شد .

نجفی با اشاره به حذف یک طرفه روادید توسط دولت ایران در سال ۱۳۸۸ گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۸ به صورت یک طرفه روادید برای اتباع آذربایجان را با انگیزه ورود بیشتر گردشگران و تجار حذف کرد ولی اکنون تجار ما به سختی روادید می گیرند.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت صادراتی کشاورزی و صنعتی استان اظهار کرد: با روان شدن صادرات می توان محصولات کشاورزی همچون کیوی و مرکبات و مصالح ساختمانی که در گیلان تولید می شود را به آذربایجان که بازار خوبی هم دارد، صادر کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان راه زمینی ما برای ورود به بازار روسیه است، افزود: همچنین روسیه با جمعیت ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون نفری، به همه محصولات ما نیاز دارد .

دکتر نجفی موضوع راه آهن را یکی از موضوعات مهم مورد پیگیری در این دیدارها خواند و افزود: قرار شد موضوع راه آهن قزوین – رشت با جدیت دنبال می شود و راه آهن رشت – آستارا نیز باید در فاینانس دیده شود که این جزو برنامه هایمان است.

وی با اشاره به سفر روسای جمهور دو کشور به ایران و آذربایجان و فضای جدید ایجاد گردیده در توسعه همکاری ها اظهار داشت : علاقمندی مشترکی برای توسعه همکاری‌ها بین دو کشور وجود دارد.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: تمامی این موارد در جلسه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان که بزودی در تهران برگزار می شود، به جمع بندی می رسد و نهایی خواهد شد.

tel final1

Share