شهردار رشت در جمع بازاریان

معتقد به کاهش ساعات طرح ترافیک هستم/بازاریان صبور باشند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت بر لزوم کاهش ساعات طرح ترافیک تاکید کرد و گفت:باید در این زمینه با پلیس راهنمایی و رانندگی جلسه ای برگزار شود و در برخی مسائل با آنها اختلاف نظر داریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید محمدعلی ثابت قدم در جمع بازاریان رشت اظهار کرد:تلاش می شود پیاده رو تا ۵۳ روز آینده یعنی در اواسط دی ماه و پیاده راه تا ۱۱۸ روز آینده و در نیمه اول اسفند به پایان برسد.

sabetz1به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,ثابت قدم با بیان اینکه در زمینه روشنایی، تمام کابل ها زیر کف پوش ها قرار می گیرند اظهار کرد: در رابطه با فاضلاب بعد از حل برخی مشکلات لایروبی و لوله گذاری در خیابان شریعتی انجام می گیرد.
شهردار رشت بر لزوم کاهش ساعات طرح ترافیک تاکید کرد و گفت:باید در این زمینه با پلیس راهنمایی و رانندگی جلسه ای برگزار شود و در برخی مسائل با آنها اختلاف نظر داریم.

ثابت قدم خواستار حذف میدان صیقلان و میدان فرهنگ برای کنترل ترافیک شد و اظهار کرد:حذف این میادین سرعت عبور و مرور را تسریع می کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون تعدادی کارت تردد صادر شده است اضافه کرد:در حال ایجاد پارکینگ در صیقلان هستیم و ناوگان حمل و نقل عمومی نیز تقویت خواهد شد.

وی با قدردانی از حمایت های تامینی و جعفرزاده گفت:نباید یادمان برود که چه کسانی و در چه زمانی به یاد مردم می افتند. نمایندگان مجلس باید همراه همیشگی مردم باشند.برخی احساس می کنند که مردم متوجه نیستند و باید از آنها استفاده ابزاری کرد.

ثابت قدم بر ضرورت افزایش افق دید تاکید کرد و گفت: باید ببینیم کشورهای دیگر در این زمینه چه کاری کرده اند و باید برای انجام تغییرات صبر کافی نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات موجود از گذشته به ارث رسیده است تصریح کرد: برخی زمانی که طرحی اجرا می شود می گویند دیدید که مشکلات حل نشد! در صورتی که برخی مشکلات اساسا به اجرای این طرح ها ارتباطی ندارد.

شهردار رشت انتقادات وارده مبنی بر عدم اطلاع رسانی مناسب در زمینه اجرای طرح های توسعه شهری را غیر قابل قبول دانست و گفت: به هیچ وجه چنین چیزی نبوده و این طرح شرایط لازم خود را طی کرده است; برای اطلاع رسانی به بازاریان نمی توانیم در تک تک مغازه ها حاضر شویم و از آنها سوال کنیم!

وی ادامه داد:قبل از اجرای طرح های توسعه شهری با روسای صنوف و همچنین نمایندگان دولتی و غیر دولتی بازاریان جلسه برگزار شده و همچنین نظرسنجی عمومی انجام گرفته است.

ثابت قدم با بیان اینکه اکثر انتقادات و اشکالات وارده مربوط به طرح ترافیک است نه پیاده راه , اظهار داشت:در ابتدا باید ببینیم که آیا شهرداری صرفاً متولی طرح ترافیک است و بعدا از ما درخواست لغو طرح ترافیک را داشته باشند.البته بنده قائل به لغو اجرای طرح ترافیک نیستم اما اگر مردم دوست دارند این کار را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: طرح ترافیک طرح بنده نیست و خط ویژه هم فقط طرح شهرداری رشت نیست. مگر در رشت شهرداری همه کاره است!؟

شهردار رشت بار دیگر با بیان اینکه اگر بازاریان اصرار بر لغو طرح ترافیک دارند حاضر است لغو اجرای این طرح را مطرح نماید اظهار کرد:در صورت لغو طرح ترافیک خیابان ها تبدیل  به گذرگاهی می شوند که صرفا ترافیک و دود تولید می کنند , خود شما در آینده خواهید گفت که چرا طرح ترافیک لغو شد.

ثابت قدم با بیان اینکه هدف از اجرای طرح پیاده راه گردشگری شبانه است بر لزوم کاهش ساعت طرح ترافیک تاکید کرد و گفت:بازاریان باید صبور باشند.با اتمام طرح پیاده راه شاهد بهبود و رونق کسب و کار بازاریان خواهیم بود.

tel final1

Share