از گوشه کنار سیاست در گیلان

دلیل مرگ باکلان ها در چمخاله مشخص شد/عامل ورشکستگی شفارود از زبان مدیرعامل/واکنش نقوی به اظهارات نعیمی رز/جسد یک شهروند لاهیجانی به دانشگاه اهداء شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

دلیل مرگ باکلان ها در چمخاله مشخص شد

IMG_3465به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان چند قطعه پرنده باکلان که در ساحل چمخاله لنگرود تلف شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.
دکتر محمد پور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن اعلام این خبر گفت طی هماهنگی با اداره دامپزشکی شهرستان لنگرود این باکلان ها ، مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه مورد مشکوک به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در آنان مشاهده نشد.
در بررسی های بعدی مشخص گردید که این باکلان ها با هجوم به تور پره صیادی چمخاله قصد تغذیه از ماهیان صید شده را داشتند که تعدادی از آنان در داخل تور گرفتار شده و در اثر خفگی تلف شدند.

عامل ورشکستگی شفارود از زبان مدیرعامل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماسال، فیض الله حسینی مدیرعامل شرکت شفارود در دیدار عمومی با کارگران و کارکنان این شرکت اظهار داشت: همه ما در یک خانواده بزرگ به نام شرکت جنگل شفارود که در بحث جنگل ماموریت مشخصی دارد و راه درآمد شرکت هم از جنگل است جمع شده ایم.

شرکت-شفارود-۹۸x98وی افزود: در این ۲۰ماه تمام سعی و تلاشم این بود که شرکت را سر پا نگهداریم اما مصوبه دولت درباره حفظ جنگل ها برای ما مشکلات و چالش هایی را بوجود آورد و منجر به کاهش برداشت ما شد. البته ما نیز با اصل این مصوبه موافقیم اما در شیوه اجرا متاسفانه بدعمل شد.

حسینی با بیان اینکه در سال ۹۳ شرکت را با درختان ریشه کن، شکسته و افتاده از زیان خارج کردیم گفت: اگر امسال هم همانند سال گذشته مجوز درختان ریشه کن، شکسته و افتاده را می دادند سال شکوفایی و رونق اقتصادی فعال را که قبلا نوید آن را داده بودیم تحقق پیدا می کرد اما متاسفانه این اتفاق عملی نشد.

مدیر عامل شفارود با اشاره به اینکه دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای چندمین بار اعلام کرده اند که برای سال ۹۴ در بودجه دولت حق صیانت دیده نشده است اظهار کرد: اگر قرار باشد مصوبه دولت اجرا شود باید به شرکت های مجری، حق صیانت پرداخت شود. متاسفانه نه حق صیانت می دهند نه مجوز بهره برداری و هم اکنون که ۸ ماه از سال گذشته است هیچگونه مجوز  بهره برداری صادر نشده  است و ما تاکنون شرکت را با مجوز سال قبل اداره کرده ایم.

حسینی افزود: قسمت عمده چوب ما تحویل شرکت چوکا شده است و طلب ما هم از چوکا تابه امروز به مرز ۳میلیاردتومان رسیده است اما متاسفانه در همین زمان اعلام می شود که چون شفارود به چوکا چوب نمی دهد چوکا در حال ورشکستگی است. چوکا از محل چوب شفارود امورات می گذراند و به پرسنل خود حقوق می دهد ولی مابرای پرداخت حقوق مشکل داریم.

وی تأکید کرد: انصافا آیا شرکت شفارود عامل ورشکستگی چوکا است یا چوکا عامل بیچارگی شفارود شده است؟

مدیرعامل شرکت سهامی جنگل شفارود گفت: مشکلاتی ایجاد کرده اند و این مشکلات طوری نیست که قابل رفع نباشد، بخشی از این مشکلات را سازمان بازرسی ورود کرده است و بخش دیگر آن را عده ای معلوم الحال با گزارشات دروغ و کذب خود ایجاد کرده اند. اینها دلال، سوءاستفاده گر و منحرف هستند و برای انحرافشان به اندازه کافی دلیل داریم.

حسینی از اینکه حقوق کارگران پرداخت نشده است اظهار نگرانی کرد و افزود: در این شرایط حساس باید ید واحده باشیم و به همدیگر کمک کنیم تا شرکت به اهداف خود نزدیک شود.

واکنش نقوی به اظهارات نعیمی رز

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات صفر نعیمی‌رز سخنگوی فراکسیون درباره نامه شورای مرکزی این فراکسیون مبنی بر درخواست لغو عضویت نقوی از فراکسیون رهروان ولایت، اظهار داشت: من به این گونه اظهارنظرها فقط لبخند می‌زنم و از این حرف‌ها چیزی نمی‌فهمم.

صفر نعیمی‌رز در گفت‌وگو با فارس گفت: در جلسه فردای فراکسیون رهروان ولایت، نامه برخی از اعضای شورای مرکزی فراکسیون درباره لغو عضویت سیدحسین نقوی نماینده ورامین از فراکسیون رهروان ولایت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این نامه اگر آقای نقوی با نظرات فراکسیون همراهی کند که در شورای مرکزی فراکسیون ابقا خواهد شد اما اگر با نظرات فراکسیون همراهی نکند، باید تصمیم به خروج از فراکسیون رهروان ولایت بگیرد.

جسد یک شهروند لاهیجانی به دانشگاه اهداء شد

به گزارش «لاهیجان»، اعضای بدن منوچهر فرزین بیمار پنجاه و هفت ساله که به علت بیماری ای ال اس فوت کرد، جهت آناتومی و تحقیقات بیشتر به دانشگاه علوم پزشکی گیلان اهداء شد.

مرحوم منوچهر فرزین شهروند اهل لاهیجان، پس از تحمل رنج و مشقت ناشی از بیماری ای ال اس، پس از چهل و پنج روز سرانجام روز سه شنبه نوزدهم آبان در یکی از بیمارستان های لاهیجان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

در بخشی از وصیت نامه مرحوم فرزین آمده است:

احتراما به عرض همه عزیزان می رسانم اینجانب منوچهر فرزین حداقل در حدود یکسال و نیم است که به بیماری ALS مبتلاشده ام و از نظر اطباء صد درصد از کارافتاده می باشم. ولی خوشبختانه نه تنها قوای ذهنی، عقلی و روانی ام نقصان نیافته بلکه مطلوب تر گشته است. لذا خواهش و خواسته قلبی ام از بازماندگان و بستگان محترم این است که برای پیشرفت و اعتلای جامعه کالبد بیجانم را اهداء نمایند و هیچگونه مراسوصیت-نامه-مرحوم-فرزین-۲م عزاداری برگزار نکنند و حتی سیاه نپوشند چون به قول شیخ اجل سعدی شیرین سخن

غم و شادی بر عارف چه تفاوت دارد

ساقیا باده بده شادی آن کاین غم آزوست.

در ادامه این وصیت نامه آمده است:

ولی بعضی از کسانم گفتند که به عواقب کار اندیشیده ای، جواب مردم را چه بدهیم که من گفتم ما برای مردم زندگی نمی کنیم،آنچه که اصولی، درست و منطقی است انجام میدهیم.

به گزارش «لاهیجان»، ALS یک بیماری عصبی پیشرونده است که سبب زوال تدریجی سلول‌های عصبی‌ای می‌شود که وظیفه کنترل حرکت ماهیچه‌ها را به عهده دارند. با پیشرفت بیماری،‌ افراد مبتلا رفته‌رفته توانایی کنترل حرکت ماهیچه‌هایشان را از دست می‌دهند. به عبارت دیگر، با مرور زمان فرد مبتلا آرام‌آرام توانایی‌های حرکتی خود را از دست می‌دهد. البته توانایی تفکر و حافظه این افراد معمولا تحت تاثیر این بیماری قرار نمی‌گیرد.

tel final1

Share