جعفرزاده، نماینده مردم شهرستان رشت

باید مشکلات و موانع موجود بر سر راه کتاب و کتابخوانی را مرتفع کنیم/ فضای حاکم بر گیلان سرشار از دوستی، وفاق، تعامل و تفاهم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده وضعیت کتابخوانی و مطالعه را از ضروریات پیشرفت و توسعه هر کشوری عنوان کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه نیازمند برنامه ریزی جامع و هدفمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان , غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی عصر امروز(۱۷ آبان) در نشست هم اندیشی اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی سراسر استان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه به کتاب به عنون یک عنصر فرهنگی باید توجه شود، اظهار کرد: یکی از راه‌های غنی سازی اوقات فراغت کتابخوانی است ولی متاسفانه با نگاه به آمارهای ارایه شده در استان گیلان در این زمینه بسیار عقب هستیم.

jafarzade_1496جعفرزاده وضعیت کتابخوانی و مطالعه را از ضروریات پیشرفت و توسعه هر کشوری عنوان کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه نیازمند برنامه ریزی جامع و هدفمند است.

وی به مدیریت خوب و توجه مدیران و مسئولینی که در حال حاضر در مجموعه استان گیلان مشغول هستند اشاره کرد، گفت: برای رسیدن به برنامه پنجم توسعه باید مشکلات و موانع موجود بر سر راه کتاب و کتابخوانی را مرتفع کنیم.

جعفرزاده، یکی از ماموریت‌های مهم شهرداران را اجرای فعالیت‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه، بستر سازی برای ایجاد فضای مناسب کتابخوانی و… از جمله کارهایی است که شهرداران می توانند انجام دهند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: توسعه کتابخانه‎‌ها و افزایش سرانه مطالعه در سطح جامعه یکی از موثرترین روش‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه است.

وی با بیان اینکه امروز فضای حاکم بر استان گیلان سرشار از دوستی، وفاق، تعامل و تفاهم است، اذعان کرد: خوشبختانه در سفر پرخیر و برکت ریاست جمهوری به استان اعتبارات خوبی به تصویب رسید که باید بتوانیم به موقع از آن استفاده کنیم.

جعفرزاده در ادامه افزود: در برنامه ششم پیش بینی ما این است که دولت لایحه خود را ارایه کند تا پس از بررسی تغییراتی که لازم است انجام شود.

گفتنی است، در این مراسم که به مناسبت هفته «تکریم مقام کتابدار و ترویج گفتمان کتابخوانی» برگزار شد از خادمین و حامین گفتمان کتابخوانی، فرمانداران، بخشداران، شهرداران تجلیل به عمل آمد.

۲۴ آبان لغایت ۱ آذر هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

tel final1

Share