پای سرمایه گذار خارجی به رودخانه های رشت باز شد

پس از رفع آلودگی و آزادسازی حریم,رودخانه ها به نقاط گردشگری تبدیل می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , نشست شهردار با نماینده یک شرکت سرمایه گذاری خارجی با موضوع بررسی ظرفیت های دو رود خانه گوهر رود و زرجوب با حضور معاونین ، مدیران ارشد و مدیران عامل سازمان های شهرداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , نشست شهردار با نماینده یک شرکت سرمایه گذاری خارجی با موضوع بررسی ظرفیت های دو رود خانه گوهر رود و زرجوب با حضور معاونین ، مدیران ارشد و مدیران عامل سازمان های شهرداری برگزار شد.

۰۱۰۶۷ سید محمد علی ثابت قدم در نشست با نماینده شرکت سرمایه گذار خارجی در خصوص مسائل و بافت سرمایه گذاری رودخانه های شهر رشت اظهار کرد : پروژه ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود که از دل شهر رشت می گذرند پروژه بسیار بزرگی است زیرا این دو رودخانه که امروزه دارای آلودگی قابل ملاحظه ای هستند می توانند با توجه به پتانسیل موجود به نقاطی بسیار زیبا برای جذب گردشگر تبدیل شوند .

 وی ادامه داد: چندین عامل وجود دارد که این دو رودخانه را به آلوده ترین رودخانه های دنیا تبدیل نموده است و مهمترین این عوامل ورود شیرابه های ناشی از زباله های سراوان ، ورود فاضلاب بیمارستانی ،صنعتی و شهری می باشد.

دکتر ثابت قدم با اشاره به اینکه آلودگی رودخانه های شهر رشت نه تنها برای این شهر بلکه برای کل کشور تهدید محسوب می شود، افزود : ما برای رفع آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود ، برنامه های فرا دستی را در دست اجرا داریم.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه اقتصاد شهر رشت بر پایه اقتصاد گردشگری شکل گرفته است ما تلاش داریم پس از رفع مشکلات آلودگی و آزاد سازی حریم این دو رودخانه آنها را به نقاط گردشگری شهر رشت تبدیل کنیم زیرا دو رودخانه دارای ظرفیت های قابل ملاحظه ای برای گردشگری هستند .

 شهردار رشت با اشاره به مطالعات انجام شده در  ساماندهی رود خانه های شهر رشت متذکر شد : مطالعات فراوانی در خصوص این رودخانه ها صورت گرفته است که لازم  به تجمیع  آنهاست تا برای همکاری با سرمایه گذار به یک نقطه مشترک برسیم .

وی با اشاره به اینکه در شهرداری رشت به دلیل اهمیت سرمایه گذاری دفتر سرمایه گذاری ایجاد شده است گفت : در شهر رشت به دلیل تغییر مداوم در مدیریت شهری کمتر به سرمایه گذار و سرمایه گذاری بها داده شده است و همین امر سبب شد شهر رشت که روزی سرآمد شهرهای کشور در بسیاری از زمینه ها بود امروز چندین گام عقب تر از شهرهای دیگر باشد .

۰۱۰۶۹در ادامه سرمایه گذار احتمالی رودخانه های شهر رشت ضمن قدر دانی از شهردار رشت که شرایطی را برای بازدید از دو رودخانه این شهر فراهم کردند و تشکیل این جلسه با حضور تمامی معاونین شهرداری و همچنین توجه ایشان به مبحث سرمایه گذاری اظهار داشت : من نماینده شرکتی هستم که متشکل از چند تیم بزرگ سرمایه گذاری می باشد و در کارنامه این شرکت  انجام کارهای بزرگ سرمایه گذاری  در ۴۰ کشور دنیا وجود دارد .

 دکتر اخلاقی ادامه داد : در بسیاری از کشورهای دنیا پروژه های خوبی برای اجرا وجود دارد در نگاه اول یک سرمایه گذار از خود می پرسد چرا این پروژه تاکنون اجرایی نشده است ، اما باید بدانیم تنها جالب بودن یک پروژه نمی تواند سرمایه گذاری را به سمت خود جلب کند زیرا سرمایه گذار به فکر حفظ و افزایش سرمایه خود است و وجود یک ساختار حقوقی مشخص می تواند سرمایه گذار را تشویق به سرمایه گذاری های بزرگ نماید .

وی افزود : عدم ورود سرمایه گذار در بسیاری از پروژه ها تنها براین اساس است که ما زبان مشترک را از دست داده ایم و برای ورود سرمایه گذار نیاز است پل های ارتباطی ایجاد شود تا شاهد اجرای پروژه های بزرگی در کشور ،استان و شهر ها باشیم . از سوی دیگر نبود مدیریت پایدار برای تصمیم گیری با تعویض مکرر مدیر ارشد مثل شهردار از دیگر مواردی است که سبب می شود سرمایه گذار اطمینان نکند .
در ادامه این جلسه  عاشوری مدیر دفتر سرمایه گذاری شهرداری رشت با ارائه گزارشی به تفضیل ، مسائل و مباحث سرمایه گذاری در رودخانه های شهر رشت  را ارائه نمود و فرصت های مختلف اقتصادی را که در کنار این دو رودخانه قابلیت اجرا دارند شرح داد.
در پایان مقرر شد طی فرصت کوتاه برنامه پیشنهادی سرمایه گذار و شهرداری رشت مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

۰۱۰۶۶

Share