پخش زنده تجمع عاشورائیان در 18 نقطه گیلان

همدلی مسئولان فومن برای برگزاری باشکوه تجمع بزرگ عاشورائیان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضاپور با اشاره به پخش زنده این تجمع در ۱۸ نقطه گیلان اظهار کرد؛ صداو سیمای مرکز گیلان انعطاف پذیری زیادی دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست هم اندیشی ستاد هماهنگی برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان شهرستان فومن برگزار شد.

photo_2015-10-06_21-48-00به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,محمد جواد عامر در این نشست با اشاره به اینکه سومین تجمع بزرگ عاشورائیان در روز دوشنبه ۴ آبان برگزار خواهد شد,اظهار کرد:برطرف کردن نقاط ضعف در دستور کار است و امیدواریم این برنامه با شکوه تر برگزار شود.
عامر به ویژه برنامه « شب شعر» نماز ظهر عاشورا در ایام محرم اشاره کرد و گفت:این برنامه روز پنج شنبه ۸ آبان به همت ستاد اقامه نماز و دعوت از مدعوین استان و کشوری برگذار خواهد شد.

تجمع بزرگ عاشورائیان بر عهده شخص خاصی نیست

محمد رضا ابراهیم زاده رئیس تبلیغات اسلامی فومن و شفت نیز در این نشست با تسلیت فاجعه منا , گفت: سومین ویژه برنامه تجمع بزرگ عاشورائیان بسان سالهای گذشته در میدان اصلی شهر و با پوشش صدا و سیما برگزار می شود.
ابراهیم زاده به همدلی و هم زبانی مردم و مسئولین اشاره کرد و گفت:باید از این فرصتها استفاده بهینه شود.
وی ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت این برنامه در سال گذشته اظهار کرد:در این سالها تجمع بزرگ عاشورائیان تنها بر عهده شخص خاصی نبوده بلکه همه با همدلی در بهتر برگزار شدن تجمع شریک بودند.
وی تصریح کرد؛امسال نیز ما همین توقع را داریم و در جلسات بعدی برای بهتر برگزار شدن مراسم نکاتی را مطرح خواهیم کرد.
وی گفت:در فومن مداحان خوبی داریم و امیدواریم شاهد هنر نمایی انها و مردم شهر در این تجمع باشیم.
ابراهیم زاده خواستار مساعدت و همکاری بیشتر دهیاران , شوراها و بخشداران شد و گفت:من از خبرنگاران محترم که با ایجاد انگیزه مضاعف برای حضور مردمی اطلاع رسانی می کنند تقدیر و از انها انتظار کمک و یاری بیشتری دارم.

تمام کارها در این مراسم برای امام حسین است

حجت الاسلام محمد حسن صفوی امام جمعه فومن از حضور معاون خبر صدا و سیما در این نشست تشکر و افزود: این مجالس و این جلسه با جلسات دیگر فرق می کند باید جمعیت منظم در در خیابانها داشته باشیم.
وی تجمع بزرگ عاشورائیان را یک برنامه ویژه کشوری دید و افزود:ما در سوم امام شاهد چنین تجمعی هستیم.

.امام جمعه فومن خواستار تلفیق مداحان شد و گفت: یک مداح چند بار نخواند.تمام کارها در این مراسم برای امام حسین است.مرثیه باید با ناله و زبان حال همراه شود.
صفوی ضمن تاکید بر اینکه مدیران دستگاهای اجرایی فومن هر کدام توانایی اداره یک شهر دارند تصریح کرد:اداره و مدیریت یک برنامه چند ساعته برای شما مدیران لایق و شایسته چیزی نیست.

پخش زنده تجمع عاشورائیان در ۱۸ نقطه گیلان

رضاپور معاون خبری صدا و سیمای گیلان در ادامه این نشست گفت:تجمع بزرگ عاشورائیان ویژه برنامه بزرگ است و علاوه براینکه کاری برای آخرت و عاقبت به خیری ماست و خروجی آن کمک فراینده ای به ارزش سازی قیام عاشورا می کند.
وی به تجمع مردم زنجان اشاره کرد و گفت:وقتی چنین مراسم باشگوهی برگزار می شد ما حسرت می خوردیم که چرا در استان ما چنین اتفاقات قشنگی نمی افتد.
رضاپور با اشاره به پخش زنده این تجمع در ۱۸ نقطه گیلان اظهار کرد؛ صداو سیمای مرکز گیلان انعطاف پذیری زیادی دارد. سازمان نخواسته مردم را در یک نقطه استان جمع کند و پخش زنده مراسم در شهرستانها رقابت بین شهرستانی ایجاد کرده است.

معاون خبری صدا و سیما از در خواست فرمانداران برای اجرای این تجمع در شهرهایشان خبر داد و گفت:عشق به امام حسین ابروی ماست و ر سانه ملی با تمام قدرت پخش این برنامه را در دستور کار دارد.
رضاپور خواستار برطرف نمودن نواقص شد و گفت:نور و صدا از اهیمت زیادی برخوردار است و باید در محتوای اشعار مداحان دقت شود.

رضاپور با اشاره به زمان اجرای مراسم گفت: امیدواریم در فومن برگزاری این مراسم بین ساعت ۳ تا ۵ عصر پباشد.

وی به گویش محلی در اجرای مداحان اشاره کرد و گفت:حتما زبان گیلکی و تالشی مد نظر مداحان باشد.

همه ی اقشار مردم در این تجمع حضور فعالانه داشته باشند

میر شمس مومنی زاده در این نشست ضمن تقدیر از حضور اعضا در این نشست گفت: انشاء الله این برنامه بهتر از سال گذشته اجرا می شود.
وی با اشاره به عشق و ارادت مردم به امامان معصوم اظهار کرد: مردم ارادت خود را به نحو احسن ابراز می کنند و تمام سعی و تلاش خود را بکار می گیرند.
فرماندار فومن عاشورا را مکتب و فرهنگ ایثار , شهادت ,آزادی , استبدادستیزی و استکبار ستیزی دانست و گفت: برای عمق بخشیدن به آن مکتب باید تلاش کنیم.
مومنی زاده از همه ی مسئولان خواست تا نقش خود را به درستی ایفا کنند و همه خادم امام حسین باشند.
وی خواستار اطلاع رسانی بیشتر در شهر و روستاها شد و اضافه کرد:همه ی اقشار مردم در این تجمع حضور فعالانه داشته باشند.
فرماندار بر اجرای مراسم قبل از اذان مغرب تاکید کرد و افزود: ۳ تا ۵ بهترین ساعت برای اجرای این تجمع است تا شاهد حضور حداکثری روستائیان باشیم.
فرماندار فومن مهمترین مصوبه این جلسه را آماده باش شهرداری,ادارات برق , آب و گاز و نیروی انتظامی دانست و گفت: نظافت محل برگزاری قبل و بعد از تجمع در دستور کار قرار گیرد.

Share