امام جمعه اسالم

هر روز که از جنایت منا می گذرد،ابعاد جدیدی از ناکارآمدی آل سعود آشکار می شود/فریضه واجب حج نباید کم رنگ شود/تصاویری از کیک ۷ طبقه عید غدیر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه اسالم با بیان اینکه هر روز که از جنایت منا می گذرد، ابعاد جدیدی از ناکارآمدی و برخوردهای غیرانسانی آل سعود بر امت اسلام آشکار می شود,تصریح کرد:دولت نجس آل سعود باید مسئولیت این جنایت را بپذیرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این شهر, ضمن تبریک عید غدیر خم و تقدیر و تشکر از هیئت امنای مساجد بخش اسالم در خصوص برگزاری جشن های عید غدیر ، اظهار داشت: متاسفانه در عید غدیر امسال به خاطر جنایت آل سعود پلید وکثیف آن نشاط لازم را نمی توانیم در قلب خود ایجاد کنیم.

IMG_8559به گزارش خبرنگار دیارمیرزا حجت الاسلام جدائی با بیان اینکه هم چنان آمار جان باختگان فاجعه منا در حال افزایش است ، عنوان داشت:این حجم گسترده از کشته ها خبر از یک هلوکاست انسانی بزرگ می دهد، و شواهدی داریم که نشان می دهد این همه کشته در یک پیاده روی آرام و در مسیر ۳ کیلومتری طبیعی نیست.

وی اضافه کرد:بسیاری از کشته شده ها در اثر تشنگی جان باختند و جمعی دیگر به خاطر تعلل و کوتاهی در امداد رسانی جان خود را از دست داده اند.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه هر روز که از جنایت منا می گذرد، ابعاد جدیدی از ناکارآمدی و برخوردهای غیرانسانی آل سعود بر امت اسلام آشکار می شود,تصریح کرد:اولا دولت نجس آل سعود باید مسئولیت این جنایت را بپذیرد و در ثانی جهان اسلام باید برای سال های آینده چاره اندیشی کند و بایستی فضا برای کمک به حجاج آزاد باشد.
حجت الاسلام جدائی خواستار توضیح دنیای غرب نسبت به علت بی تفاوتی و سکوت در مورد این فاجعه انسانی شد و گفت:این موضوع هیچ ربطی به بحث شیعه و عرب وعجم ندارد.بنابراین فریضه واجب حج به عنوان بزرگ ترین ، باشکوه ترین و زیباترین مناسک عبادی در جهان ،نباید در سال های آینده کم رنگ گردد.
وی افزود: مدیریت حج در سال های آتی باید به دست سازمان های جهانی اسلامی باشد.

امام جمعه اسالم در ادامه به سالروز هجرت امام خمینی (ره) به پاریس اشاره کرده و گفتت: در ۱۴ مهرماه سال ۱۳۵۷ حضرت امام خمینی(ره) با اکراه و اجبار توسط دولت وقت عراق، از نجف به بغداد و سپس به روستای نوفل لوشاتو انتقال داده شدند.

وی به هفته نیروی انتظامی ، اشاره کرد و این نیرو را یکی از مهم ترین سازمان ها، در کشور دانست و یادآور شد: نیروی انتظامی سازمانی است که بار سنگین برقراری نظم و امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی را بردوش دارد.

حجت الاسلام جدائی با اشاره به اینکه در سایه برقراری نظم و امنیت در جامعه است که می توان به رشد و تعالی در تمامی ابعاد سیاسی- اجتماعی، اقتصادی، دینی و علمی رسید, تصریح کرد:برخود واجب می دانم، ۱۳ مهر روز نیروی انتظامی را بر همه غیور مردان عرصه امنیت و اخلاص و نظم تبریک عرض کنم.

امام جمعه اسالم اضافه کرد:با توجه به حساسیت بالای کار نیروی انتظامی ، به خاطر برخورداری از قدرت ، اقتدار ، و حاکمیت بر جان، مال و ناموس مردم ، لازم است:پرسنل نیروی انتظامی، بیش از هر کس دیگر، تقوا و خدا ترسی و پرهیزکاری را رعایت کنند زیرا پرهیزکاری تنها ترمزی است که انسان را از سقوط در دره نابودی باز می دارد.
وی از ماموران ناجا خواست راستگویی و سلامت در کار را سرلوحه برنامه های شان قرار بدهند.و اضافه کرد: مناعت طبع و برخورد مودب و متین مهم ترین ویژگی پلیس ایران است و بایستی ناجا, تفسیر عمل به قرآن و تقویت باورهای درونی و روحیه فداکاری را بیش از پیش در خود تقویت بگرداند.

حجت الاسلام جدائی در ادامه سخنان خود سرهنگ اسماعیلی فرماندهی نیروی انتظامی تالش را یکی از مومن ترین ,دوست داشتنی ترین و پر تلاش ترین فرماندهان استان گیلان دانست و گفت:امیدوارم نسبت به تجهیز و تقویت فرماندهی انتظامی بخش اسالم بزرگ، عنایت ویژه ای داشته باشند.

وی پراکندگی مناطق در بخش اسالم را زیاد دانست و یادآور شد: نیاز به حضور بیش تر پلیس واقعا احساس می شود.

شایان ذکر است در پایان نماز جمعه بخش اسالم ، به مناسبت عید غدیر خم کیک ۷ طبقه بین نمازگزاران پخش گردید.

Share