مدیر آبفار شهرستان فومن تاکید کرد

شناسایی و برخورد با انشعابات غیر مجاز /۴۸ روستای بخش مرکزی فومن فاقد آب شرب سالم و مطمئن هستند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا وحیدی راد با بیان اینکه با توجه به گستردگی روستا امکان شناسایی انشعابات غیرمجاز برای ما مقدور نیست و در این زمینه نیازمند کمک مردم هستیم ,یادآور شد: از شوراها و دهیاران می خواهم انشعابات غیر مجاز را به صورت محرمانه اطلاع دهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان فومن گفت:یکی از مهمترین اهداف ما شناسایی انشعابات غیر مجاز و برخورد با آنهاست البته خود سرانه وارد واحدهای مسکونی نمی شویم و طبق گزارشات اقدام می کنیم. هم اکنون بخشی از انشعابات غیر مجاز مربوط به ساخت و سازهایی است که توسط افرادی که سکونتشان در روستاها غیر دائمی می باشد صورت گرفته است.
azimirad_2015-10-18_11-07-25به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,عظیم وحیدی راد هزینه تمام شده آب روستایی را ۷۰۰ تومان در متر مکعب خواند و گفت: آب بهای روستائیان طبق قانون برای هر متر مکعب مصرف ۱۱۸ تومان است.

وی با اشاره به اینکه دولت برای خانواده ها یارانه در نظر گرفته است, افزود:افرادی که در شهر و یا روستا خانه سازی می کنند قیمت مصرفی انها با ساکنین بومی فرق می کند.
مدیر آبفار شهرستان فومن با بیان اینکه با توجه به گستردگی روستا امکان شناسایی انشعابات غیرمجاز برای ما مقدور نیست و در این زمینه نیازمند کمک مردم هستیم ,یادآور شد: از شوراها و دهیاران می خواهم انشعابات غیر مجاز را به صورت محرمانه اطلاع دهند.
وی تصریح کرد؛آن دسته از شهروندانی که مصرف غیر مجاز داشتند زمان مصرف انشعاب را بر حسب میانگین جریمه در نظر می گیریم و انشعاب غیر مجاز را به مجاز تبدیل می کنیم.
وحیدی شهرستان فومن را دارای ۱۶۹ روستا کد دار و تعداد۲۱ هزار و ۵۷۴ خانوار اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۳۴ روستا بالای ۲۰ خانوار می باشند که ۸۸ روستا از این ۱۳۴ روستا از طریق حفر ۱۹ حلقه چاه و ۲۷ دهنه چشمه از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهرمند هستند.
وی مهمترین اهداف شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان و به تبع آن امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان را تامین آب سالم و با کیفیت برای مردم منطقه دانست و اظهار کرد: عملیات کلر زنی و ارتقاء کیفیت آب با پی گیری مداوم و مستمر کارشناسان انجام می شود.
وحیدی راد همچنین از کنترل بهداشتی آب از سوی آبفار شهرستان فومن مطابق با برنامه های تدوین شده توسط شرکت مهندسین آب و فاضلاب کشور خبر داد و گفت: بر اساس دستور العملهای بهداشتی استاندارد ابلاغ و از طریق آزمونهای فیزیک , شیمیایی و میکروبی به صورت هفتگی و ماهانه اندازه گیری کلر باقیمانده و حفظ آن در شبکه آب رسانی به صورت روزانه انجام می شود .
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان فومن از هماهنگی مراکز بهداشت شهرستان و بازدید های دوره ای مشترک جهت بهبود هر چه بیشتر آب شرب خبر داد و گفت:در همین جا از زحمات رئیس محترم شبکه بهداشت و درمان فومن و خانه های بهداشت که در مسیر ارتقاء هر چه بیشتر آب شرب گامهای موثر بر می دارند کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.
وی مهمترین اهداف آبفار شهرستان فومن را ارائه خدمات به متقاضیان روستایی در تامین آب شرب خواند و تاکید کرد؛با واگذاری ۴۶۲ فقره انشعاب به متقاضیان در نیمه اول سال جاری و ایام هفته دولت هم اکنون ۱۴ هزار و ۷۸۸ خانوار ساکن روستا از انشعاب اب شرب بهرمند می باشند.
وحیدی راد با بیان اینکه ۴۸ روستا بالای ۲۰ خانوار شهرستان فومن در بخش مرکزی فاقد آب شرب سالم و مطمئن هستند گفت:عملیات مطالعاتی این روستا در غالب تامین آب شرب نواحی فومن و شفت زیر مجموعه طرح بزرگ آبرسانی به ۱۰۰۰ روستا ی استان گیلان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه به جهت تسریع در عملیات اجرایی این مجتمع بزرگ با تاکید مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و پیگیری مستمر کارشناسان و استفاده از ظرفیتهای ایجاد شده در قانون برنامه توسعه و تبصره ۱۱ قانون بودجه در حال اخذ مجوز لازم از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور می باشیم افزود: با استفاده از توانایی بخش خصوصی و همچنین جذب سرمایه گذار جهت ارتقاء پروژه فوق از روش B.O.T و خرید تضمینی آب برای باز پرداخت هزینه های مربوطه می باشیم.
این مسئول پروژه از ۵ پروژه درست اجرا با تحت پوشش قرار دادن ۱۶ روستا و و ۲ هزار و ۱۶۴ خانوار در قالب مجتمع های کوچک و تک روستایی خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۲۱۲ میلیون تومان برای اجرای این پروژه ها هزینه شده است.
وحیدی راد روند اجرای عملیات برخی روستاها رابا توجه به کاهش شدید اعتبارات و عدم تخصیص اعتبارات مصوب شده کند دانست و گفت: امیدواریم با توجه به عنایات مقام معظم رهبری از صندوق ذخیره ارزی جهت تامین آب شرب در نظر گرفته شده نسبت به اجراء و اتمام پروژه های باقیمانده اقدام شود.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان فومن سرلوحه کار مدیریتی خود را احترام به ارباب رجوع،سعی و تلاش در رفع مشکلات و خواسته های به حق مردم،وظیفه شناسی،به کار گیری تمام ظرفیت همکاران در انجام کارها و اهداف شرکت،تعامل و همکاری با مسئولین سیاسی شهرستان،و.. خواند و گفت: با بررسی عملکرد آبفار فومن در سال ۹۳ توانستیم به افتخارات شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان و امور آبفار شهرستان بیفزاییم.

وحیدی راد در پایان از همکاری و مساعدت مسئولین محترم علی الخصوص نماینده ,فرماندار, مدیر عامل شرکت آبفار گیلان , معاون فرماندار و بخشداران مرکزی و سردار جنگل و شوراها و دهیاران و مردم عزیز شهرستان تقدیر و تشکر نمود و گفت: این بزرگواران همانند گذشته در امر خدمت رسانی یار و مددکار ما بوده اند تا بتوانیم انچه در شان و منزلت مردم بزرگوار شهرستان فومن است انجام دهیم.
telegramdintitled

Share