از گوشه کنار سیاست در گیلان

خاطره فرمانده انتظامی گیلان از تاکید رهبر انقلاب برای حضور در گیلان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

زمان تشییع پیکر جان باختگان فاجعه منا در گیلان مشخص شد

به گزارش دیارمیرزا تشییع پیکر تعدادی از جان باختگان گیلانی فاجعه منا راس ساعت ۹:۳۰ صبح فردا از میدان شهرداری رشت(شهدای ذهاب)به سمت میدان صیقلان(بسبج) برگزار می شود.
همچنین عصر فردا مراسم بزرگداشتی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره)رشت با سخنرانی آیت الله قربانی برگزار می گردد.

گفتنی است در فاجعه منا ۲۵ حاجی از کاروان رودسر جان باختند.

خاطره فرمانده انتظامی گیلان از تاکید رهبر انقلاب برای حضور در گیلان

۲۰۱۵۱۰۰۳۱۰۱۱۲۴_IMG_3771به گزارش دیارمیرزا صبح امروز سردار محمدرضا میرحیدری در جمع خبرنگاران خاطره ای از زمان انتصابش به عنوان فرمانده انتظامی گیلان نقل کرد و گفت:وقتی که به من پیشنهاد فرماندهی انتظامی گیلان را دادند از روزی که فرماندهی انتظامی استان قزوین به من پیشنهاد شد بیشتر ترسیدم. بعد از مدتی وقتی که فشار ها بیشتر شد روزی به همراه فرمانده ناجا به دفتر مقام معظم رهبری رفتیم و اقامه نماز کردیم. بعد از اقامه نماز مقام معظم رهبری سخنانی ایراد فرمودند که من متوجه شدم تاکید ایشان بر این است که من مسئولیت فرماندهی انتظامی گیلان را قبول کنم

‏میرحیدری اضافه کرد:بعد از آن با فرماندهان سابقی که در گیلان مسئولیت داشتند مشورت کردم و آنها هم از مردم گیلان به نیکی یاد کردند.در نهایت تاکیدات رهبری و اظهارات فرماندهان موجب شد, من این مسئولیت را بپذیرم.حالا که در رشت حضور پیدا کرده ام خانواده وقتی داخل شهر رشت قدم می زنند از ادب و مهربانی مردم یاد می کنند و از نظر من هم همه چیز خوب است.متاسفانه افرادی که از خارج استان می آیند بعضا کارهایی انجام می دهند که وجهه رشت و استان گیلان را خراب می کند.

بالاخره حاج محمود هم «بله» گفت

محمود باقری خطیبانی در رابطه با خرید امتیاز داماش توسط شهرداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت:با توجه به مشکلات عدیده مالی شهرداری،بعید می‌دانم که خود شهردار موافق تیم‌داری باشد؛ چون باخبر هستم در روزهای اخیر شورای ورزشی شهرداری رشت مصوب کرده که تمام تیم‌های فوتبال و فوتسال که زیر نظر شهرداری بوده‌اند را منحل کنند.

عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت ادامه داد:به هر صورت من اعتقادی به این ندارم که شهرداری نباید تیم‌داری کند؛ بلکه خیلی از شهرداری‌های کشور در سطوح مختلف لیگ‌های کشوری تیم دارند.اگر شهرداری تیم‌داری نکند پس چه نهادی باید تیم‌داری کند؟ ولی خوب بود این بحث را دوستان در شورای ورزشی شهرداری مطرح نمی‌کردند تا ما با دست باز برای خرید امتیاز داماش ورود می‌کردیم.

باقری با اعلام حمایت خود از طرح‌های ورزشی خاطرنشان کرد:قطعا من به عنوان یک عضو ورزشی شورا، در تمام مسائل ورزشی اعم از فوتبال، والیبال، بسکتبال و … مخالفت نخواهم کرد.من یک چهره ورزشی در این شهر هستم و خیلی از فوتبالی‌های این شهر از جمله مربیان داماش (مجید جهانپور، مازیار ربیعی‌فر و مرتضی ابراهیمی) نسبت به من شناخت کافی دارند و من در لیست داماش برای انتخابات شورای شهر بودم و امید کسانی که به من رای دادند این بوده که در شهرداری کمک شایانی به ورزش رشت بکنیم.خدمت دوستان عرض می‌کنم که بعید است حاج محمود باقری با یک طرح ورزشی در شهرداری مخالفت کند.

مالکان جدید ملوان در راهند

به نقل از روابط عمومی و امور رسانه ای باشگاه ملوان بندرانزلی هیات مدیره باشگاه ملوان بندرانزلی به ریاست دکتر احمد دنیامالی برای جذب حامی مالی برای باشگاه ملوان بندرانزلی با افراد حقیقی و حقوقی زیادی برای مالکیت در ملوان مذاکره کرده بود و در نهایت با یک شرکت به توافق رسید.

انتقال ۷۰ درصد سهام باشگاه ملوان به این شرکت تقریبا قطعی شده و احتمالا هفته آینده نیز قراردادش امضا می شود.

دکتر احمد دنیامالی، رئیس هیات مدیره باشگاه ملوان بندرانزلی با اعلام این خبر گفت:‌ نمایندگان مالک جدید باشگاه در روزهای اخیر از تمرینات و ساختمان اداری بازدید کردند. آنها تعهد کرده اند که به محض عقد قرارداد ۴ میلیارد به تیم بپردازند و بعد از نیم فصل مبالغ بعدی پرداخت خواهد شد. البته برای حفظ آرامش تیم تا نهایی نشدن قراردادمان با مالک جدید،‌ نام آنرا رسانه ای نخواهیم کرد.

دکتر احمد دنیامالی با اشاره به وضعیت مدیره عامل باشگاه ملوان اعلام کرد : رضائیان از مدیران تحصیل کرده و کار بلد فوتبال ایران است . که در آمریکا تحصیل کرده و در ایران نیز کارنامه خوبی داشته است . رضائیان بعد از تحقیق و کار کارشناسی در هیئت مدیره به ملوان آمده و ما انتخاب درستی داشته ایم.

مامور قلابی در رشت دستگیر شد

IMAGE635792895897885973 رئیس پلیس امنیت عمومی استان گیلان از دستگیری مامور تقلبی در شهر رشت خبر داد.
سرهنگ سید رسول صمدی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر اینکه فردی در یکی از محلات رشت با جعل عنوان مامور انتظامی برای خود ابهت کاذبی ایجاد کرده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران اداره اطلاعات، پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی فرد مورد نظر را در حین اخاذی ۱۵ میلیون ریالی دستگیر کردند.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان گیلان در پایان با اعلام اینکه متهم پس از اعتراف به بزه انتسابی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد به شهروندان توصیه کرد: حتما برای احراز هویت ماموران دولتی کارت شناسایی معتبر درخواست کرده و موارد مشکوک را به ستاد خبری پلیس امنیت عمومی به شماره ۲۱۸۳۵۰۰ و یا به شماره ۱۱۰ اطلاع دهند.

استیضاح شهردار همراه با تشییع پیکر شهدای منا نباشد

به گزارش لنگرخبر، بعد از انتخاب رحیم شیخ طاهر به عنوان رئیس شورای شهر لنگرود در سومین سال، پروژه طرح سوال از شهردار لنگرود و استیضاح کلید خورد.

در این بین حق قانونی شورا است که با توجه به اینکه نماینده مردم هستند براساس منفعت شهری اقدامات خود را انجام دهند، ولی در این بین در برخی از اعضای شورای شهر عدم توجه به مردم و تبعیت از برخی افراد به گوش میرسد.

 به عنوان مثال شنیده شده یکی از اعضای شورای شهر در واکنش به استیضاح شهردار به اعضای برخی از اعضای مخالف استیضاح گفته است که من را حلال کنید!!!

یکی از معنا های این حرف این است که با خرد جمعی استیضاح شهردار کلید نخورده است، البته ضعف شهردار در برخی موارد قابل انکار نیست ولی نگاه منفعت طلبانه برخی افراد که به عنوان نماینده مردم هستند جای سوال است!؟

در این خصوص امام جمعه لنگرود در نشست با مسئولان شهرستان لنگرود که در هفته پیش انجام شد در واکنش به استیضاح شهردار لنگرود خطاب به شورای شهر گفت :به خطر بازی های سیاسی و سلیقه های شخصی افراد عزل و نصب نشوند.

حجت الاسلام مهدی صدیق با بیان اینکه  در حفظ آبروی اشخاص باید اهتمام جدی داشته باشیم، تصریح کرد: سیاسی کاری  در عزل و نصب ها خیانت است.

فرماندار شهرستان لنگرود در گفت و گو با خبرنگار لنگرخبر در واکنش به این موضوع گفت : معمولا در حوزه شورا ورود نمی کنیم و تشخیص کارها بر عهده اعضای شورای شهر است.

سید رضا جواد پور افزود : استیضاح همراه با تشییع پیکر شهدای منا نباشد.

دو سال از عمر دور چهارم شورای شهر گذشت ولی تاکنون جز مشاهده برخی موارد و اختلافات و چند دستگی، شاهد رشد در شهر نبودیم.

ولی خوب است برخی از اعضای شورا حق الناس و جوابگویی فردا را نیز در نظر خود نقش ببندند.

قرار است جلسه ای امروز در شورا برگزار شود و نامه استیضاح شهردار به افشین گلباغی ارسال شود.

Share