رئیس کمیته مبارزات حرفه‌ای «رزم گیلما » کشور در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا

«رزم گیلما» زائیده کشتی گیله مردی است/چه حرکت مثبتی برای کشتی گیله مردی انجام داده اید که امروز اینگونه معترض هستید؟!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرامرز کشاورز پهلوان کشتی گیله مردی گفت: آقایان تاحالا کجا بوده اند و کدام حرکت مثبتی برای کشتی گیله مردی انجام داده اند که امروز اینگونه معرتضند؟!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «فرامرز کشاورز» رئیس کمیته مبارزات حرفه‌ای رزم گیلما در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا با بیان اینکه تمام رشته های ورزشی دنیا زائیده ورزش های بومی و محلی بوده است, گفت: کشتی گیله مردی یک ورزش سنتی است اما «رزم گیلما»یک سبک است که زائیده کشتی گیله مردی است و این دو ورزش مکمل یکدیگرند و در تقابل با هم نیستند.
۵وی اظهار کرد: افرادی که گفته اند این دو ورزش در تقابل با یکدیگرند اطلاعی از ورزش ندارند.در مورد ورزش کسانی باید نظر بدهند که متخصص باشند.متاسفانه بسیاری از این آقایان به علت عدم آگاهی از ورزش های سنتی و ورزشهای مدرن اینگونه اظهار نظر می کنند.
وی که خود پهلوان کشتی گیله‌مردی است در ادامه اظهار داشت: رزم گیلما سبکی نوین و برگرفته از کشتی گیله مردی است. در ابتدا نام این ورزش «گیلماز» مصوب شده بود اما با اعتراض ما مواجه شد و از آنجایی که این سبک کشتی از گیلان است وفقط قسمتی از مازندران را در بر می گیرد در نهایت سه حرف اول نام این ورزش از گیلان و دو حرف دیگر از مازندران انتخاب شد.

رئیس کمیته مبارزات حرفه‌ای «رزم گیلما » کشور به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی این رشته در استان گیلان اشاره کرد و با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی از نزدیک در محل برگزاری این مسابقات حضور پیدا کردند اظهار کرد:خوشبختانه استقبال خوبی از این مسابقات شد و مسئول رزم گیلمای استان گیلان برای برگزاری این مسابقه زحمات زیادی کشید و هزینه های زیادی متحمل شد.

کشاورز در واکنش به برخی اظهار نظرها با بیان اینکه کسی نمی تواند جلوی برگزاری این مسابقات را بگیرد و جلوی قانون بایستد , یادآور شد:برخی افرادی که هم اکنون در کشتی گیله مردی فعالیت دارند از الفبای ورزش هیچ اطلاعی ندارند و با تصمیمات خود کشتی گیله مردی را نابود کرده اند.
وی با بیان اینکه هم اکنون «گیلما» در تلاش است تا کشتی گیله مردی را از خطر نابودی نجات دهد گفت:در ۵۰ کشور دنیا این ورزش جریان دارد و مورد استقبال قرار گرفته است.

کشاورز با بیان اینکه با زحمات بسیار بنده و همکارانم این ورزش که نشانگر کشتی گیله مردی است در دنیا شناخته شده و به تصویب رسیده , اضافه کرد:ما توانسته ایم سبک نوین کشتی گیله مردی را در ایران گسترش دهیم و در همین مسابقات اخیر از لرستان , کرمانشاه , آذربایجان و…تیم هایی حضور پیدا کرده بودند. آن هایی که نسبت به برگزاری این مسابقات در گیلان معترض هستند آیا توانسته اند کشتی گیله مردی را از مرز رودبار به آن طرف تر ببرند و معرفی کنند که اینگونه اعتراض می کنند؟! « رزم گیلما»در حوزه کشتی گیله مردی ,کشتی گیر پرورش می دهد و پشتوانه این ورزش است.ورزش های بومی و محلی سالانه بودجه دارد اما کشتی گیله مردی توسط امثال من و هزینه شخصی خودمان برگزار می شود.آیا آن نماینده محترم تاکنون حتی دو هزار تومان برای کشتی گیله مردی هزینه کرده است؟!

این پهلوان کشتی گیله‌مردی در ادامه افزود:بنده بچه ماکلوان فومن و شناسنامه کشتی گیله مردی هستم.نسل اندر نسل کشتی گیله مردی کار می کردیم.این آقایان تاحالا کجا بوده اند و کدام حرکت مثبتی برای کشتی گیله مردی انجام داده اند که امروز اینگونه معرتض هستند؟!

رئیس کمیته مبارزات حرفه‌ای «رزم گیلما » کشور در پایان گفتگوی خود با دیارمیرزا خواستار حضور افراد متخصص در راس ورزش های بومی و محلی کشور شد و افزود:تنها متخصصین می توانند ورزش های بومی را گسترش دهند نه یک مشت غرض ورز.

به گزارش دیارمیرزا رزم گیلما زیر نظر فدراسیون کونگ فو قرار دارد و ریاست این ورزش در کشور برعهده محمود طالقانی است.

گفتنی است برگزاری مسابقات قهرمانی کشور رزم گیلما در گیلان مورد اعتراض جبار کوچکی نژاد» یکی از نمایندگان رشت در مجلس قرار گرفت و وی در گفتگو با گیل خبر نسبت به برگزاری این مسابقات در گیلان اعتراض کرد.

خبرنگار:سینا هوشمند

teledintitled
Share