از گوشه کنار سیاست در گیلان

دلیل حاج ناصر برای حضور مجدد در انتخابات/شورای شهر رشت تغییر آدرس داد/ناگفته های نماینده سابق لاهیجان و سیاهکل/به ازای هر چندهزار گیلانی یک نماینده وجود دارد؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

دلیل حاج ناصر برای حضور مجدد در انتخابات

ashoori7742ناصر عاشوری در گفتگو با ایلنای گیلان در خصوص کاندیداتوری خود در انتخابات آینده و وابستگی جناحی اش گفته:در فکر و برنامه کاری امسال من این نبود که دوباره وارد عرصه انتخابات شوم و نیازمند عنوان نماینده نیز نیستم اما به این خاطر که مردم احساس نکنند که فلانی آمد، به جایی رسید و به مردم پشت کرد، دوباره برای خدمت به مردم پا به عرصه می‌گذارم. اگر مجدداً مردم مرا به عنوان وکیل انتخاب کنند مانند گذشته خدمتگزارشان خواهم بود و اگر نه تکلیف خود را ادا کرده‌ام. همچنین از تمامی رقبایی که در این عرصه اعلام حضور کنند استقبال خواهم کرد و معتقدم هر چه کاندیدای بیشتری ظهور کنند انتخابات پرشورتری خواهیم داشت و راه برای انتخاب فرد اصلح هموارتر خواهد شد.

من در هر سه دوره‌ای که برای انتخابات کاندیدا شدم وابسته به جناح و یا حزب خاصی نبودم، بلکه پاسدار و انقلابی بودم و هستم. همیشه میانه‌رو بوده‌ام و به دلیل این ویژگی‌ست که مردم سه دوره متوالی به من رای داده‌اند و من را امانت‌دار و وکیل خود کرده‌اند. مملکت ارث پدر هیچکس نیست و من خود را وابسته به هیچ گروه و حزبی نمی‌دانم و فقط خادم دولت و ملت هستم. چنانچه حزب و یا گروه سیاسی خاصی بخواهد از من حمایت کند موافقت نمی‌کنم چون نمی‌خواهم به آنها مدیون باشم و زیر سلطه آنها قرار گیرم. ترجیح می‌دهم مانند همیشه مستقل عمل کنم.

به ازای هر چند هزار گیلانی یک نماینده وجود دارد؟

آفتاب نوشت:مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ کرسی دارد که اقلیت‌های مذهبی ۵ کرسی آن را عهده‌دار خواهند بود؛ لذا رقابت کاندیدا‌ها سیاسی بر سر کسب ۲۸۵ کرسی دیگر است.

بر اساس قانون انتخابات، هر استانی بر اساس میزان جمعیت تعدادی نماینده در مجلس دارد. در این میان تعداد نمایندگان ۱۰ استان دو رقمی است و در مجموع ۱۷۴ کرسی به این ۱۰ استان اختصاص داده شده است. استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، کرمان، فارس، خوزستان، مازندران، استانهایی هستند که رقابت اصلی جناح‌های سیاسی کشور برای کسب اکثریت کرسی‌های مجلس در آنجا خواهد بود.

استان گیلان با ۱۴٫۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت و با ۲٫۴۸۰٫۰۰۰ نفر جمعیت ۱۳ نماینده(برای هر ۱۹۱هزار نفر یک نماینده)

شورای شهر رشت تغییر آدرس داد

به گزارش ۸دی، شورای اسلامی شهر رشت وبسایتی با نام www.rashtcouncil.ir برای پوشش برخی از اخبار اعضایش داشت که گوشه ای از فعالیت هایشان را نشان می داد.

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ضمن عوض شدن قالب این پایگاه اطلاع رسانی، آدرسش نیز به http://rashtshora.ir/ تغییر کرد.

اخبار شورا، خدمات، مناسبت روز، شورا و رسانه، آخرین مصوبات،آب و هوا، سامانه ارتباط با شهروندان و… از جمله عناوین و بخش های وبسایت جدید شورای شهر رشت می باشد.

ناگفته های نماینده سابق لاهیجان

ghasemi-1نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار به بیان ناگفته‌هایی از دوره پیش و پس از مسئولیت خود پرداخت.

یوسف قاسمی گولک در گفت‌وگوبا لاهیگ اظهار کرد: حاشیه‌های ایجاد شده در اطراف ما باعث شد تا برخی از آن فضا سوء استفاده کنند و همه تلاش‌شان را بر شدت این حاشیه‌ها بگذارند؛ چرا که ما نه مشکل اقتصادی داشتیم و نه مشکل دیگر و زندگی ما هم شفاف بود. ولی آن‌هایی که از وحدت مردم و سیاهکلی‌ها احساس خطر می‌کردند، همه حرف‌شان این شد که فرد دیگری برای او تصمیم می‌گیرد! این حرف را زدند تا بخواهند فضای دوستی و همدلی به‌وجود آمده را خراب کنند؛ گرچه برخی از دوستان‌مان نیز در به‌وجود آمدن این فضا به رقیب کمک کردند!
وی تصریح کرد: من اصولگرا نیستم؛ چرا که هیچ‌گاه نظامی‌ها در دایره و قید و بند حزب و جناح قرار نمی‌گیرند و برای ما حفظ نظام و ولایت از همه مهم‌تر است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی درباره عدم همکاری با برخی از مدیران در دو شهرستان گفت: هنوز هم از تغییر مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری لاهیجان (مرتضی پیله‌ور جاوید) ناراحتم و فرصتی نشد تا از او دلجویی کنم. ولی برای این تغییر، برخی در لاهیجان آمدند و گفتند که ما نمی‌توانیم با او در حوزه مدیریت شهری کار کنیم! اما درست بعد از تغییر او آمدند و شلوغ کردند که چرا فلانی رفت؟!
قاسمی گولک با اشاره به این‌که برخی از همان‌ها آمدند و گفتند که دکتر مهدوی جو دانشگاه را خراب کرده است، افزود: من بنایم بر تغییر دکتر مهدوی نبود، ولی خود او نیز به این شرایط کمک کرد. اما بعد از تغییر، همان‌ها گفتند: چرا رئیس دانشگاه تغییر کرد؟!
وی تصریح کرد: در فرمانداری لاهیجان به رئیس اداره تربیت بدنی گفتم که در مورد وضعیت ورزش و زیرساخت‌ها توضیح دهید که او با یک لحنی که گویا هیچ‌کس را قبول ندارم، از پاسخ دادن طفره رفت که فرماندار هم از این برخورد ناراحت شد و من همان‌جا گفتم که حتماً تو را تغییر می‌دهم. ضمن آن‌که عده‌ای، نامه‌ای به استان و جاهای دیگر زده بودند که فلانی رئیس نباشد!

مشاور سابق وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که الآن وظیفه ما ایجاد وحدت در بین دوستان است، خاطرنشان کرد: اگر هم اشتباهی در دوران نمایندگی شده بود، به‌خاطر حاشیه‌هایی بود که باعث رنجش دوستان شد. از این‌رو طی این هفته و هفته‌های گذشته نزد برخی از آنان رفتم و از آنان دلجویی کردم؛ ولی همه می‌خواهند که برای توسعه لاهیجان و سیاهکل و گیلان و استفاده از سرمایه‌های انسانی این دو شهرستان در استان و تهران و بلکه ایران با هم همدلی داشته باشیم.

Share