رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان

انسان ممکن است عالم باشد اما عاقل نباشد/انقلاب اسلامی تئوری کارآمد و افراد شایسته دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رمضانی با بیان اینکه جهل موجب شده برخی تکبر بورزند و از دین خدا خارج شوند، یادآور شد: انسان برای اینکه از جهل نجات پیدا کند باید علمی که برگرفته از خداوند است، را بیاموزد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رضا رمضانی یکشنبه شب در مراسم سالگرد شهید حجت‌الاسلام میرصادق حبیب‌زاده در مسجد نقره‌دشت رشت اظهار کرد: اگر معلم براساس رحمت الهی می‌خواهد نقش خود را ایفا کند باید راه‌های شناخت را بشناسد.

ramzani1031وی ادامه داد: انسان باید به صفت الهی آراسته باشد و تمام افراد توان و ظرفیت حرکت در این مسیر را دارند.

رمضانی بهترین مخلوق را انسان عنوان کرد و افزود: انسان باید آراسته به صفات اللهی علم، حکمت و قدرت باشد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه مدیریت اخلاقی پیامبر (ص) سبب تربیت انسان‌ها شده است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) وظیفه داشت انسان را به انسان بشناساند.

وی به بیوگرافی و حیات انسان در قرآن اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) زمینه را برای شکوفایی عقل بشر فراهم کرده زیرا عقل حجت است.

رمضانی با اشاره به اینکه کار معلم آشنایی با عقل است، بیان کرد: جهل علمی و جهالت عملی دو مشکل در جامعه بشری است و پیامبر (ص)، ائمه (ع) و پس از آنها عالمان دینی این مشکل را در جامعه برطرف می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: اگر جهل انسان از بین نرود راه و مقصد را نمی‌تواند بشناسد و گمراه و گمراه‌کننده می‌شود.

وی جهل انسان به خود را نخستین و بدترین جهل دانست و خاطرنشان کرد: اگر انسان نسبت به خود جهل داشته باشد گمراه می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه جهل موجب شده برخی تکبر بورزند و از دین خدا خارج شوند، یادآور شد: انسان برای اینکه از جهل نجات پیدا کند باید علمی که برگرفته از خداوند است، را بیاموزد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به جهالت علمی، اظهار کرد: قوه غضب و شهوت در جهالت علمی بر انسان غلبه پیدا می‌کند.

وی به جهل در مقابل علم و عقل اشاره کرد و افزود: انسان ممکن است عالم باشد اما عاقل نباشد و نتواند مسیر را به درستی پیدا کند.

رمضانی با بیان اینکه در کربلا عده‌ای عالم بودند اما عاقل نبودند و در مقابل ولی خود ایستادند، تصریح کرد: عقل دوراندیش و نزدیک‌اندیش وجود دارد و عقل نزدیک‌اندیش انسان به خلقت بر می‌گردد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر آموختن عالم به طور عملی به دیگران تاکید کرد و گفت: عقل انسان را به بندگی خدا و عقل دوراندیش انسان را به بهشت می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه مردم خود را به عالم دینی و روحانی می‌سپارند، بیان کرد: عالم دینی باید تاثیرگذاری در عرصه بین‌المللی داشته باشد.

رمضانی یادآور شد: اگر انسان می‌خواهد وظیفه مذکور را به نحو مطلوب انجام دهد باید به قرآن و عترت تکیه کند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به عمومی کردن عرفان توسط امام (ره) اشاره کرد و افزود: امام (ره) درس اسلام را به معنای دقیق و جامع به دنیای امروز آموزش داده است.

وی با تاکید بر اینکه امام (ره) فقه را تنها فردی نمی‌داند، خاطرنشان کرد: امام (ره) قائل به فقه سیاسی و اجتماعی بود.

رمضانی اضافه کرد: جامعه امروز بشری نیاز به فهم مذکور دارد و نه فقهی که در عربستان است و این قرائت باید روزبه‌روز تقویت شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری فقه امام (ره) به معنای دقیق را در عصر بین‌الملل معرفی کرده است، اظهار کرد: ایران اسلامی در دنیای بین‌الملل در حوزه‌های تعلیم و تربیت، حکومت و کارآمدی اسلام برنامه دارد.

وی به مسئولیت بزرگ ملت ایران اشاره کرد و گفت: خداوند فرصت طلایی به برکت ولایت و انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران کرده و مسئولیت ما جهانی و بین‌المللی است.

رمضانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تئوری کارآمد و افراد شایسته دارد، بیان کرد: اقتدار انقلاب اسلامی به برکت خون پاک شهدا است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، اقتدار انقلاب اسلامی را به دلیل وجود ولایت، اسلام و حضور مردم در عرصه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: اگر صادق باشیم خداوند با ما است.

/فارس

Share