در مراسم تجلیل از خبرنگاران فومن عنوان شد

نیک انجام:کانون خبرنگاران در فومن تشکیل می‌شود/مومنی زاده:خبرنگاری مسئولیت اجتماعی است/عاشوری:خبرنگار باید امانتدار باشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش تجلیل از خبرنگاران فومن عصر امروز در هتل کوثر این شهرستان با حضور فرماندار فومن, نماینده مردم فومن و شفت در مجلس و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش تجلیل از خبرنگاران فومن عصر امروز در هتل کوثر این شهرستان با حضور فرماندار فومن, نماینده مردم فومن و شفت در مجلس و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

تشکیل کانون خبرنگاران در فومن
۲۷۸۳۰۴_origبه گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,«یوسف نیک انجام» رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان فومن با تبریک روز خبرنگار به فعالان این عرصه گفت:این روز بهانه ای برای تشکر و تقدیر از زحمات شما است و ما سهم کوچکی در این تجلیل داریم .
وی از راه اندازی انجمن صنفی کانون خبرنگاران در فومن خبر داد و گفت: با انجام کارهای اداری ما به زودی شاهد کانون ویژه خبرنگاران در شهر فومن خواهیم بود.

وی این کانون را مکانی برای انجام کارهای خبرنگاران و بر طرف کردن مشکلات و نظم و ترتیب به حوزه خبرنگاران دانست و گفت:با تصویب اساسنامه کانون و کار اداری جلسات و کارت خبرنگاران از ناهماهنگی بیرون آمده و از بسیاری از بی نظمی ها پرهیز می شود.
وی از تشکیل این کانون با حضور خبرنگاران شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت :با خدمت به خبرنگاران و حل مشکلات آنها امیدواریم بتوانیم گامهای مثبتی به جهت قدردانی از این قشر زحمت کش برداشته باشیم.

فرماندار فومن:خبرنگاری مسئولیت اجتماعی است

IMG_2059میرشمس مومنی زاده فرماندار فومن در این نشست این روز را فرصتی برای تجلیل از جایگاه رسانه و اندیشه قلم نام برد و گفت: خبرنگار کسی است که با ذوق و استعداد شخصی اخبار و اطلاعات و رویدادها را جمع آوری و بر اساس مسئولیت اجتماعی که این حرفه بر عهده او قرار داده در اختیار جامعه و مردم بگذارد.
مومنی زاده فرماندار فومن خبرنگاری را شغل ندانست و گفت: خبرنگاری مسئولیت اجتماعی و مسئولیتی است که دغدغه و مشکلات جامعه را منتقل و پاسخ مسئولان را انتقال می دهد.
فرماندار فومن اضافه کرد: اگر خبرنگاران اخلاق را مبنای عملکرد خودشان قرار دهند و حقیقت گرا باشند و واقعیتها را بازگو کنند در چنین فضایی آن جامعه به سمت و سوی پیشرفت رفته و موفقتر عمل می کند .

عاشوری:خبرنگار باید امانتدار باشد
ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در همایش تجلیل از خبرنگاران شهرستان فومن با اشاره به ضرورت نقد گفت:وظیفه خبرنگاران گوشزد کردن نواقص و مشکلات جامعه به مسئولان در چارچوب قانون و اخلاق است.
عاشوری با اشاره به اینکه خبرنگاری باعث حرکت جامعه به سمت توسعه است گفت:اگر خبرنگار به وظایف خود عمل کند پویایی و رشد جامعه را به همراه دارد.
وی اضافه کرد:خبرنگاری در عرصه بین المللی یا در عرصه ناامن مناطق جنگی و یا در درون دفتر کار و منزل سخت و دشوار است.
وی سختی کار خبرنگاری را به لحاظ فکری خواند و گفت: حساسیت کار بخاطر حجم کار نیست بلکه کار خبرنگاری کار دشواری است.
عاشوری خبرنگاران را در همه ادوار و زمان امانت داران واقعی جامعه دانست و افزود:خبرنگاران آبرو و شخصیت افراد را مورد قضاوت قرار می دهند و این کار مهمی است.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به اینکه خبری که در مورد استاندار و یا کشاورز و یا بازاری درج می شود اگر خبرنگار امانت دار خوبی نباشد ممکن است با آبروی چندین ساله انها بازی کند گفت:این زمانی اتفاق می افتد که ما به حساسیت موضوع پی نبریم.

Share