رییس پارک علم و فناوری گیلان

نقش رسانه ها و پارک های علم و فناوری در دوران پسا تحریم بسیار حائز اهمیت است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس پارک علم و فناوری گیلان فضای پسا تحریم را بسیار مهم برشمرد و افزود :نقش رسانه ها و پارک های علم و فناوری در دوران پسا تحریم بسیار حائز اهمیت است و از تمامی اصحاب رسانه و افراد صاحب نظر می خواهم تا ایده ها و نظرات خود را برای دوران پسا تحریم ارایه نمایند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس پارک علم و فناوری گیلان در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با تبریک این روز به خبرنگاران گفت :هیچ کسی در عصر کنونی نمی تواند نقش رسانه را انکار نماید زیرا رسانه در سوق دادن جامعه به سمت آبادانی بیشتر و پیشبرد اهداف علمی نقش اساسی ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت ,مجید متقی طلب با اشاره به موفقیت تیم هسته ایران در مذاکرات اخیر در برابر قدرت های جهان گفت :مذاکرات صورت گرفته جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در دنیا به گونه ای دیگر مطرح نمود و باعث شناساندن جمهوری اسلامی ایران به تمامی کشورهای جهان شد.

نقش رسانه ها و پارک های علم و فناوری در دوران پسا تحریم بسیار حائز اهمیت است

motagh0talab-umbnail.phpرییس پارک علم و فناوری گیلان فضای پسا تحریم را بسیار مهم برشمرد و افزود :نقش رسانه ها و پارک های علم و فناوری در دوران پسا تحریم بسیار حائز اهمیت است و از تمامی اصحاب رسانه و افراد صاحب نظر می خواهم تا ایده ها و نظرات خود را برای دوران پسا تحریم ارایه نمایند.

متقی طلب با استناد به آمار مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی میزان افراد تحصیل کرده که راهی سایر کشورها می شوند ۱۸۰ هزار نفر در سال عنوان کرد و افزود:ارزش این اتفاق مهم ۵۰ میلیارد دلار در سال می باشد که اگر در ایران زیر ساخت ها به درستی فراهم نشود و شرایط مانند دوران قبل سپری شود این ترس و نگرانی باقی خواهند ماند.

وی با بیان این که نفت سرمایه نیست عنوان نمود :اگر قرار باشد همچنان به خام فروشی نفت و واردات کالا ادامه دهیم و از ظرفیت مخترعان و مهندسان به درستی استفاده نکنیم باید نظاره گر مهاجرت این افراد به کشورهای حوزه خلیج فارس و خاور دور باشیم.

مراکز علم و فناوری گیلان مکانی برای فعالیت های حزبی و جنایی نیست

متقی طلب مراکز علم و فناوری گیلان را مراکز سیاسی ندانست و اذعان داشت :مراکز علم و فناوری گیلان مکانی برای فعالیت های حزبی و جنایی نیست زیرا چشم امید بساری از جوانان،مخترعان،مبتکران منطقه به چنین مرکزی است و اگر وارد چنین جریان هایی شود می تواند اصل اهداف این پارک را زیر سوال ببرد.

ریاست پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به تلاش این مجموعه برای خارج شدن از فضای استان و حضور در سطوح بالاتر گفت : پارک علم و فناوری گیلان در سال گذشته از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان دبیرخانه و محل استقرار شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی انتخاب شد که اولین فعالیت این دبیرخانه را دریکی از استان های دیگر انجام خواهیم داد زیرا نخواستیم که فعالیت ها را «گیلانیزه» کنیم .

وی در ادامه از اجرای چندین طرح در ماه های آتی توسط این دبیر خانه در گیلان خبر داد.

متقی طلب یکی ازمشکلات اخیر که باعث ایجاد تداخل معنایی در استان گیلان برای برخی از افراد حقیقی و حقوقی شده بود را در ارتباط با شرکت های دانش بنیان دانست و اضافه کرد:متاسفانه قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان از سال ۸۹ تا ۹۲ معطل مانده بود و در طی سال های مذکور تنها یک صندوق تشکیل شد که هیچ مبلغی در آن واریز نشد اما از شش ماه دوم سال ۹۳ با روی کار آمدن دولت آقای روحانی با تغییر چندباره قانون خوشبختانه مبالغ مناسبی در صندوق واریز شده است.
متقی طلب از تمامی شرکتهای دانش بنیان درخواست کرد تا برای پیگیری و ثبت طی مراحل قانونی به پارک های علم و فناوری رجوع فرمایند و از تسهیلات مناسبی که در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت بهره مند شوند.

 وی  با انتقاد از همکاری نکردن برخی افراد با توجه به تلاش ها و پیگیری های استاندار و نمایندگان مجلس برای واگذاری ساختمان دخانیات در میدان شهرداری به پارک علم و فناوری گفت :ما برای جذب این ساختمات تلاش خود را انجام دادیم و جلسات متعددی با آقای استاندار و نمایندگان برگزار کردیم اما متاسفانه بعضی چیزها برای برخی افراد نمی صرفد و مکانی که می توانست به عنوان یک قدرت برای استان عمل کند تنها به عنوان یک انبار در مرکز شهر مورد استفاده می شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

Share