رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله امینیان:

موج بیداری انقلاب اسلامی ایران مغزها را فتح کرده است/غربی‌ها ‌خائن، بی‌رحم، جلاد و متظاهر هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور غربی‌ها را خائن و بی‌رحم و جلاد و متظاهر خواند و گفت: امروز ریاکاران بیش از ۱۰۰ روز است بر سر مردم مظلوم یمن بمب می‌ریزند و کشتار دسته‌جمعی راه‌ انداخته‌اند و یک نفر صدایش در نمی‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی عصر امروز در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله محمدعلی «مختار» امینیان امام جمعه فقید آستانه‌اشرفیه و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آیت‌الله امینیان سال‌ها برای مردم خطبه خواند و آنها را به تقوا دعوت کرد.

۱۳۹۱۱۰۲۵۰۰۰۰۱۲_PhotoAوی مراسم مذکور را حاوی پیام‌های مختلف دانست و گفت: این اجتماع چندین پیام را در خود دارد و به همه کسانی که ناظر بر این جلسه هستند پیام‌هایی ابلاغ می‌شود که تکریم از روحانیت خدوم یکی از این پیام‌ها است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور درباره رسالت روحانیت افزود: عالم خدوم و دلسوز و مخلص حیات و مماتش برای جامعه خیر و برکت است.

وی ادامه داد: روحانیت به عنوان یک سازمان و تشکل در طول تاریخ پس از غیبت کبری حضرت مهدی (عج) توانست رسالت خود را به خوبی انجام دهد و روحانی و عالم دینی کسی است که با انجام تلاش‌ها در مکتب اسلام و فراگیری دانش به نیازهای فکری جامعه پاسخ گفته است.

تقوی با اشاره به اینکه در جمع امامان معصوم (ع) همواره روحانیونی پرورش می‌یافتند، گفت: اینها از علوم و معارف اسلامی آگاهی بالایی داشتند و از طرف ائمه احکام را به نمایندگی از آنها بازگو می‌کردند.

وی سازماندهی روحانیت به عنوان یک جریان فکری و علمی در بخش‌های مختلف را از زمان امام محمد باقر (ع) عنوان کرد و متذکر شد: انسان مومن همواره فرصت‌ها را شکار و از آنها استفاده می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: از زمان امام باقر (ع) و امام صادق (ع) پیگیری حوزه علمیه را انجام شد و شاگردان بسیار و علمایی از این دو امام تربیت شدند که هر کدام شاگردانی را تربیت کردند که تا زمان غیبت کبری طول کشید و تا امروز امام زمان (عج) نایب خاصی مانند دوران صغری ندارند بلکه فقهایی دارند.

وی با بیان اینکه علمای عالی‌مقام هر کدام در زمان خودشان رسالتی که داشتند به خوبی انجام دادند، ادامه داد: نخستین مسئولیت علما و روحانیت این بود که معارف اسلامی را به خوبی اخذ کنند و آن را بیاموزند و معارف دینی را تحویل مردم جامعه نشر دهند.

وی با بیان اینکه علما و روحانیون علوم مربوط به اسلام و اهل بیت را در حوزه‌های علمیه فرا گرفتند و با زحمت و تلاش آموختند، افزود: علما با سرمایه علمی به جامعه برمی‌گشتند.

تقوی با تصریح بر اینکه علم برای عمل است و عمل باید با اخلاص باشد، گفت: خادم دینی علم را فرا می‌گیرد و نشر می‌دهد و عالم با قلم، تدریس و منبر رفتن و تبلیغ باید اطلاعات خود را در اختیار افراد بگذارد که این امر جزو رسالت روحانی است.

وی فهم معارف اسلامی را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: عالم باید وارد جامعه شود و زکات علم را بپردازد و این جاده دوطرفه است و حوزه‌های علمیه نقش تربیت انسان‌ها را دارند تا عالم وارد جامعه شود و مردم را آگاه کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تولید فرهنگ را امری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های مهم روحانیت تولید فرهنگ دینی، اسلامی، انسانی، خدمت به مردم، نوعدوستی، توسعه محبت و… بوده که در کالبد جامعه رخنه کرده و بر اساس آن زندگی مردم شکل گرفته است.

وی قله روحانیت را مرجعیت عنوان کرد و یادآور شد: ارتش، مردم، سیاستمداران و … جزو اقتدار کشور هستند اما نمی‌توانند جای مرجعیت را بگیرند و هیچ نیرویی نمی‌تواند جایگزین مرجعیت شود.

تقوی به نقش امام راحل در دوران انقلاب اشاره کرد و متذکر شد: بیانیه‌های امام راحل مردم را به صحنه آورد به طوری که با خون خود حمایت کردند و امروز مرجعیت با ولایت یکی شده و در مسند نظام یک مرجع تقلید نشسته است که امروز دارد فکر انقلاب را پیش می‌برد.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران در منطقه تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: اندیشه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب این موج را ایجاد کرده و دنیا می‌داند ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و فشار روی این مسئله به این خاطر بوده که موج بیداری انقلاب اسلامی مغزها را فتح کرده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور غربی‌ها را خائن و بی‌رحم و جلاد و متظاهر خواند و گفت: امروز ریاکاران بیش از ۱۰۰ روز است بر سر مردم مظلوم یمن بمب می‌ریزند و کشتار دسته‌جمعی راه‌ انداخته‌اند و یک نفر صدایش در نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: دولت خائن ترکیه با غرب هماهنگ کرده و تروریست‌ها را آموزش می‌دهد که در عراق و سوریه مردم مظلوم و کودکان بی‌گناه را بکشند و به نام اسلام جنایت‌ها کنند.

تقوی با بیان اینکه ایران را حامی تروریست خواندن اتهام واهی است، متذکر شد: امروز انقلاب اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای دارد در دنیا روشنگری می‌کند و روحانیت همواره جزو پیشگامان در تمام شرایط بوده و علما و روحانیت آموزه‌های مختلفی به جامعه داشته و همواره در خدمت مردم بوده است.

/فارس

Share