امام جمعه موقت رشت:

تهدیدات آمریکا به دلیل ابرقدرتی ایران در خاورمیانه است/مسجد بنیان و زیربنای دین است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه آمریکا ایران‌هراسی را در منطقه به‌ وجود آورد، گفت: اکنون ایران اسلامی تبدیل به ابرقدرت در خاورمیانه شده و به همین دلیل آمریکا تهدیدات پس از توافق را ادامه می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه آمریکا ایران‌هراسی را در منطقه به‌ وجود آورد، گفت: اکنون ایران اسلامی تبدیل به ابرقدرت در خاورمیانه شده و به همین دلیل آمریکا تهدیدات پس از توافق را ادامه می‌دهد.pour reza

حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا ظهر امروز در نماز جمعه این شهر، تقوا را یکی از سفارش‌های اصولی انبیای الهی نامید و اظهار کرد: تقوا باید از درون بجوشد، بنابراین انسانی که گرایش به خداوند ندارد تقوا برای او بی‌معنا است.

وی، تقوا را ریشه ایمان دانست و با اشاره به اینکه نیاز است قبل از اینکه به دین برسیم انسانیت داشته باشیم، عنوان کرد: تقوای قبل از ایمان پاسداشت انسانیت بوده و تقوای پس از ایمان رعایت حرام و حلال خداوند است.

امام جمعه موقت رشت، مساجد را بنیان و زیربنای دین عنوان کرد و ادامه داد: شیعه به پیامبر (ص) ایمان دارد و در راستای سیره عملی اهل بیت (ع) حرکت می‌کند.

پوررضا به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و متذکر شد: پس از مذاکرات هسته‌ای می‌بینیم که غربی‌ها به‌ویژه رئیس جمهور آمریکا دوباره ایران را تهدید می‌کنند.

وی با تأکید بر دلیل بررسی مبارزه آمریکا با ملت ایران، یادآور شد: توجه به فریبکار بودن آمریکا و غربی‌ها حائز اهمیت است و تاریخ این موضوع را نشان می‌دهد و به این باور رسیدیم که آمریکا در مسائل سیاسی فریبکار و دغل‌باز است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه در ایران اتفاق بزرگی افتاد، گفت: ملت برای کسب هویت خود به رهبری امام راحل قیام کرد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی تبیین کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» به دلیل ایجاد ناامنی توسط آمریکایی‌ها، در ایران بیان می‌شود و آمریکا بسیاری از مردم ایران را ترور کرد و در کنار ناامنی داخلی، هشت سال جنگ به ملت ایران تحمیل شد.

پوررضا با بیان اینکه آمریکا تحریم‌های مختلفی علیه ایران را اعمال کرد، متذکر شد: آمریکا ایران‌هراسی را در منطقه به وجود آورد.

وی با تصریح بر اینکه آمریکا پس از توافق باز هم ایران را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: اکنون ایران اسلامی تبدیل به ابرقدرت در خاورمیانه شده است.

امام جمعه موقت رشت در پایان با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار، عنوان داشت: باید از تلاش خبرنگارانی که با صداقت، صیانت و رعایت ادب و نزاکت اخبار را به مردم می‌رسانند، تشکر کرد.

/فارس

Share