امام جمعه اسالم :دشمن بر روی دلسرد کردن مردم تمرکز کرده است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام اصغر جدائی امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت:راه عمده تقوا ، دوری از گناهان است ، تعداد گناهان هم نامحدود و بی شمار نیست بعضی از اعمال و کارها جزء گناهان است ، یکی از مصادیق گناهان کبیره، شراب خواری است که متاسفانه […]

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام اصغر جدائی امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت:راه عمده تقوا ، دوری از گناهان است ، تعداد گناهان هم نامحدود و بی شمار نیست بعضی از اعمال و کارها جزء گناهان است ، یکی از مصادیق گناهان کبیره، شراب خواری است که متاسفانه گاهی این مسأله در بعضی مراسمات خاص گزارش می شود که نگران کننده است.jodaeinnamed
وی اضافه کرد:شرابخوارى تنها در دین مقدس اسلام ممنوع نشده است بلکه انبیاى الهى و ادیان آسمانى و اندیشمندان تاریخ بشر و دانشوران علوم تجربى همه با این محصول شیطانى مخالف بوده و نسبت به آن هشدار داده اند.

حجت الاسلام اصغر جدائی به فرار رضا شاه در شهریور ماه ۱۳۲۰ اشاره کرد و گفت: در جنگ جهانی دوم که آتش جنگ دنیا را فرا گرفت، نیرو های شوروی در سه ستون وارد خاک ایران شدند و نیروهای انگلیس هم از دو محور خاک ایران را تصرف کردند و بعد ایران در ۵ شهریور ماه ۱۳۲۰ سقوط کرد.

امام جمعه اسالم افزود:چون ایران دوران استبداد رضاخان را سپری می کرد به این خاطر مردم ارتش ایران را یاری نکرد و الا اگر مردم به مقاومت بر می خاستند اشغال کشور به سادگی عملی نبود.
وی در ادامه خطبه دوم به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت کنندگان در مجمع جهانی اهل بیت (ع) و نمایندگان رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود:آمریکایی ها می خواهند از توافقی که تکلیفش معلوم نیست وسیله ای برای نفوذ در ایران بسازند.اما نگاه تیزبین حضرت آقا و رصد هوشمندانه اش توطئه های استکبار به سرکردگی آمریکا را افشاء کرد.افسوس که آن ها که باید گراها و رهنمودهای معظم له را دریافت کنند به موقع دریافت نمی کنند تا اقدام نمایند.

حجت الاسلام جدائی ,رهبر انقلاب را دیده بان خوبی دانست و گفت:ایشان دیده بانی است که ردپای خصم دون را در فضای مجازی می بیند و نسخه راهبردی مقابله با آن را شورای عالی فضای مجازی و یافتن راه کارهای عملی در این حوزه می داند.حال باید بپرسیم که کجای کار اشکال دارد و می لنگد؟دیده بان که خوب می بیند و به موقع و به هنگام حجت را بر همگان ( مردم و دولتمردان وحزب الله) تمام می کند پس چرا باید شاهد زوایه هایی دردناک با هشدارها و منویات او باشیم؟!

jodannamedوی اضافه کرد:آیا باید همیشه رهبر انقلاب در مقام بصیرت دهی و بصیرت افزایی تنها و تنها به میدان بیایند؟ پس دیگران کجای پازل انقلاب و نظام و ارزش های آن تعریف می شوند؟آیا کسی نیست باور کند که شیطان بزرگ ، آمریکا ، با همان خوی و خصلت استکباری و سلطه گری همیشگی اش تنها در اندیشه منافع خویش است؟!

امام جمعه اسالم با بیان اینکه دشمن، امروز مجرای رسیدن به اهداف شوم خود را در «دلسرد کردن مردم»تشخیص داده است , تصریح کرد: گرفتن غیرت وتعصب انقلابی و جهادی مردم , القاء این که تنها راه نجات و رهایی ازمشکلات، تفسیر ذائقه انقلابی و روحیه استکبار ستیزی, شکستن صفوف به هم فشرده و منسجم ملت ایران, ایجاد دوگانگی و شکاف بین مردم و مسئولان نظام از دیگر عواملی است که دشمن روی آنها تمرکز کرده است.

امام جمعه اسالم در ادامه خطبه با تبریک روز پزشک گفت: پزشکان یکی از مهم ترین قشرهای جامعه ایران هستند، ای کاش پزشکان ما راه ابن سینا را در درمان های پزشکی ، نصب العین خود قرار بدهند.ای کاش روزی برسد که ما از پزشکی غربی و صرفاً تجربی نجات پیدا کنیم و کمی هم پزشکی اسلامی را مورد مطالعه و توجه جدی قرار بدهیم.
حجت الاسلام جدائی در پایان خطبه های خود به دیدارهای هفته گذشته خود با تعدادی از مدیران کل استان اشاره کرده وضمن ارایه گزارشی گفتند اظهار کرد:شیرین ترین و طولانی ترین و بهترین دیدار ، دیدار با حضرت آیه ا… قربانی در بیت ایشان بود که انصافاً از دیدار با ایشان انرژی فراوانی کسب کردم و به جرئت می گویم
آیه الله قربانی در استان گیلان نعمت بزرگی هستند که مردم گیلان باید به خاطر وجود این شخصیت بزرگ و دانشمند ستُرگ به خود ببالند.

شایان ذکر است نماز جمعه این هفته بخش اسالم در مسجد جامع علی بن ابیطالب (ع) خالسرای ۵۷ اقامه گردید.

Share