دبیر شورای فرهنگی عمومی:

از ابتدای امسال بررسی موضوع خانواده در شورای فرهنگ عمومی آغاز شد/سن ازدواج دختران به ۲۷ سال رسیده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر شورای فرهنگی عمومی از بررسی موضوع خانواده در راستای سبک زندگی در دبیرخانه و صحن شورای فرهنگ عمومی تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر شورای فرهنگی عمومی از بررسی موضوع خانواده در راستای سبک زندگی در دبیرخانه و صحن شورای فرهنگ عمومی تا پایان سال جاری خبر داد.

۲۷۹۰۳۴_origحجت‌الاسلام سیدحسین شاه‌مرادی با اشاره به برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی در سال ۹۴ اظهار کرد: از ابتدای امسال بررسی موضوع خانواده در شورای فرهنگ عمومی آغاز شده است.

وی خانواده را دارای ابعاد مختلف عنوان کرد و افزود: تا پایان امسال امیدواریم موضوع‌های مختلف در مبحث خانواده مانند نبود استقبال بین جوانان برای ازدواج، مسائل هنگام ازدواج، آموزش‌های حین و پس از ازدواج و همچنین موضوع طلاق در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی به اتمام برسد.

شاه‌مرادی با بیان اینکه مبحث خانواده به هشت بخش تقسیم شده است، تصریح کرد: مبحث قبل از ازدواج مبنی براینکه سن ازدواج در پسرها به ۳۰ تا ۳۵ سال رسیده، در شورای فرهنگ عمومی در حال بررسی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی، سن ازدواج دخترها را ۲۷ سال خواند و بیان کرد: سن ۹۸۰ هزار نفر دختر از ۵۰ سال در کشور بالاتر رفته و از سن ازدواج خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ میلیون نفر از جوانان در کشور هنوز ازدواج نکردند، خاطرنشان کرد: تعداد ۴ میلیون نفر در دانشگاه‌ها هستند و زمینه ازدواج برای آنها فراهم است.

شاه‌مرادی از ازدواج ۶۰ هزار نفر دانشجو در سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: امسال تعداد ازدواج‌های دانشجویی به ۳۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی به موضوع حین ازدواج اشاره کرد و یادآور شد: آموزش در امر ازدواج از موضوع‌های مهم محسوب می‌شود و اکنون مهارت‌های ازدواج ناقص است.

وی با بیان اینکه طلاق از دیگر موضوع‌های مورد بررسی در شورای فرهنگ عمومی در سال جاری است، اظهار کرد: مشکلات نبود مهارت و آموزش صحیح در امر ازدواج و همچنین موضوع همسریابی با بهره‌گیری از سایت تبیان در شورای مذکور بررسی می‌شود.

شاه‌مرادی بررسی مباحث پس از ازدواج و سال‌های ابتدایی ازدواج، پس از بچه‌دار شدن و طلاق را از دیگر مسائل مورد بررسی در شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد و افزود: طلاق گریبانگیر بسیاری از افراد در جامعه شده و درصد آن بسیار نگران‌کننده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه یک درصد از ازدواج‌ها در سال ۱۳۳۰ در کشور منجر به طلاق شده است، تصریح کرد: سال ۵۳ تعداد طلاق‌ها نسبت به ازدواج‌ها به سه درصد رسید و در سال ۹۳ این رقم به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی مسائل اقتصادی و اخلاقی را از عوامل وقوع طلاق در جامعه برشمرد و بیان کرد: مباحث مختلف ازدواج به طور عالمانه و محققانه در دبیرخانه و صحن شورای فرهنگ عمومی بررسی می‌شود.

/فارس

Share