در نشست هم اندیشی در مورد ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود مطرح شد:

جان میلیون ها انسان در خطر است;چرا منابع طبیعی اجازه ساخت تصفیه خانه سراوان را نمی دهد!؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،پیمان بازدیدی گفت: متأسفانه استانداری قدرتمند ظاهر نشده است. چگونه منابع طبیعی اجازه ساخت تصفیه خانه سراوان را نمی دهد!؟ چرا باید ملاحظه سرمایه دارها را کنیم و شهرک صنعتی فاضلاب مناسب نداشته باشد!؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست هم اندیشی در خصوص برنامه های شهرداری رشت در مورد ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت عصر امروز در سالن جلسات برج ساعت شهرداری رشت برگزار شد.

photo_2015-07-23_22-11-07به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت , در ابتدای جلسه شهشهانی مشاور کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت و تعدادی از کارشناسان محیط زیستی شهرداری رشت به ارائه توضیحات ،آمارها و عملکردهای در راستای استراتژی احیای رودخانه ها ،دفن گاه سراوان ،موضوع گاراژدارها و فضای سبز پرداختند.

گلایه از منابع طبیعی و محیط زیست

محمدی کارشناس مدیریت پسماند شهری در این نشست اظهار کرد: هر زمان برای ساخت تصفیه خانه شیرآبه ها اقدام کردیم متأسفانه با مشکل منابع طبیعی روبرو شدیم که اجازه قطع درختان را نمی دهد و این در صورتی است که منابع طبیعی جهت ریل گذاری خط راه آهن مجوز قطع درختان را صادر کرده است آیا جان میلیون ها انسان ها مهم تر از خط راه آهن نیست!؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مشکلات محیط زیستی حضور ۴۲ گاراژ است که اماکن غیر قانونی برای تفکیک زباله های خشک هستند و همچنین باعث شکست طرح تفکیک زباله از مبدأ شده اند.

جهانگیری مدیرعامل کارخانه کود آلی نیز با انتقاد از محیط زیست گیلان گفت: متأسفانه محیط زیست گیلان در طی دوسال اجازه احداث زباله سوز را نداده است که می تواند سی صد تن از زباله های شهر رشت را امحاء کند.

سرانه فضای سبز رشت کم است

مهدی حسین زاده مدیر عامل پارک ها و فضاهای سبز شهرداری رشت با بیان اینکه مساحت کل فضای سبز شهر رشت ۱۵۳ هکتار که شامل ۴۱ پارک به مساحت ۶۷ هکتار و ۸۶ هکتار فضای سبز خیابانی است تصریح کرد: میزان سرانه فضای سبز ۲.۵ متر است که عدد مناسبی نیست و با استفاده از صد هکتار حاشیه رودخانه که مستعد ایجاد فضای سبز هستند این میزان سرانه به ۴.۲ افزایش می یابد.

وی همچنین اظهار داشت: با بهره برداری از پارک ۴۵۰ هکتاری باغ هنر و طبیعت سرانه فضای سبز به ۱۱.۷ متر می رسد که با استاندارد جهانی هماهنگ است.

چرا منابع طبیعی اجازه ساخت تصفیه خانه سروان را نمی دهد!؟

پیمان بازدیدی رییس هئیت مدیره سمن های زیست محیطی استان گیلان با بیان اینکه عدم ثبات مدیریتی مشکل اصلی حل نشدن مشکلات محیط زیستی شهر رشت است گفت: متأسفانه استانداری قدرتمند ظاهر نشده است. چگونه منابع طبیعی اجازه ساخت تصفیه خانه سراوان را نمی دهد!؟ چرا باید ملاحظه سرمایه دارها را کنیم و شهرک صنعتی فاضلاب مناسب نداشته باشد!؟

بازدیدی ادامه داد: بنده از آقای استاندار خواهش می کنم در بخش منابع طبیعی ورود کند زیرا جان میلیون ها انسان در خطر است. چرا بخاطر سد شفارود درخت های زیادی قطع شده است ولی اجازه ساخت تصفیه خانه سراوان را نمی دهند.

به گزارش دیارمیرزا به دلیل تعداد بالای میهمانان و کمبود جا تعدادی از خبرنگاران بصورت ایستاده در این جلسه حضور پیدا کردند که این مساله گلایه هایی در پی داشت.

Share