در جلسه امروز فرمانداری اعلام شد:

ساحل تهدیدی برای امنیت،آرامش و فرهنگ نیست

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت تصریح کرد: فضای ساحل تهدیدی برای امنیت و آرامش و فرهنگ نیست بلکه سواحل دریا یک فرصت طلایی برای کار فرهنگی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دومین جلسه شورای ترافیک ،اولین جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر و اولین جلسه ستاد سلامت دریای شهرستان رشت صبح امروز در فرمانداری رشت برگزار شد.
photo_2015-07-16_12-45-55محمدعلی پوریحیی ویشکایی دستور کار جلسه را در سه بخش خدمات سفر ،جلسه شورای ترافیک و ستاد تأمین طرح دریا عنوان کرد.
وی تشدید نظارت برواحدهای فرهنگی ،اقامتی و پذیرایی ؛معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان ؛ایجاد پایگاه های خوشامدگویی و راهنمایی مسافران ؛برگزاری آیین های بومی-محلی ؛جمع آوری آمار روزانه مسافرین ورود به شهرستان را شرح وظایف گردشگری شهرستان عنوان کرد.

میرزایی نیز به عنوان نماینده این دستگاه خواستار همکاری دستگاه جهت جلوگیری از مهمان پذیرهای غیر قانونی شد. وی همچنین از احداث کیوسک گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت در ورودی شهرستان جنب بیمارستان رسول اکرم (ص) جهت راهنمایی به مسافران خبر داد.

محدویت ترافیکی روز عید فطر در رشت

افزایش ضریب امنیتی در طی تابستان ،جلوگیری از پارک خوابی ها ؛افزایش نظارت براماکن پذیرایی و گردشگری ؛افزایش گشت های سیار ؛برنامه ریزی جهت ساماندهی ترافیک در جاده ها ،معابر شهری و سواحل نیز از شرح وظایف نیروی انتظامی و پلیس راهور شهرستان رشت اعلام شد که سرهنگ محمدپور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان رشت در خصوص فعالیت های پلیس راهور شهرستان گفت: راهنمایی رانندگی رشت مانند گذشته آمادگی حضور مسافرین را داراست و از تمام توان خود استفاده می کنیم.
محمدپور در خصوص عید سعید فطر در شهر رشت نیز گفت: نماز عید سعید فطر مانند سال های گذشته در مصلی رشت برگزار می شود اما امسال به علت توافق هسته ای بصورت ویژه ای انجام می گیرد بنابراین باید چهار طرف ورودی به مصلی باید بسته شود و از مسیرهای جایگزین استفاده شود.
زیباسازی ،چراغانی ،رنگ آمیزی شهرها ؛ایجاد کمپینگ های مسافرتی ؛نصب بنر و پایم های خوشامد گویی در سطح شهر از شرح وظایف شهرداری ها اعلام شد که تمامی شهرداران این مسائل را جزو کارهای همیشگی خود عنوان کردند و گفتند در این مورد مشکلی ندارند.
هماهنگی جهت عرضه ارزاق پرمصرف شهروندان ؛تشدید نظارت ها بر واحدهای صنفی و برخورد با واحدهای متخلف از وظایف صنعت و معدن و تجارت بیان شد.
افزایش نظارت بر قیمت ها کالاها ؛برخورد قاطع با متخلفین ؛کشیک واحدهای شبانه روزی و نظارت بر قیمت ها نیز جزو شرح وظایف تعزیرات حکومتی شهرستان رشت اعلام شد که احمدی خواه نماینده این سازمان با بیان اینکه تعزیرات دستگاه رسیدگی کننده است و متولی نظارت سازمان صنعت و معدن و تجارت است.
نماینده اورژانس نیز با بیان اینکه اورژانس شهرستان رشت دارای ۱۵ پایگاه ثابت و ۱۲۰ نفر نیروی انسانی افزود: ۵ دستگاه آمبولانس به اورژانس اضافه شدند و همچنین در مدت سفرهای تابستانی استقرار آمبولانس در خارج از پایگاه و در کنار جاده ها می باشد.

ساحل تهدیدی برای امنیت ، آرامش و فرهنگ نیست

رضا ثقتی رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اینکه نگاه به بحث سواحل ابتدا باید نگاه فرهنگی باشد گفت: وقتی که به مدیر فرهنگی تریبون بیستم را می دهند مشخصاً این نگاه وجود ندارد.
ثقتی همچنین افزود: فضای ساحل بکرترین و بهترین مکان برای اشاعه فرهنگ است و می توان با اجرای نمایش های آیینی ، موسیقی محلی ،مسابقات فرهنگی-ورزشی تأثیر مثبتی گذاشت و ما نیز قصد داریم چنین برنامه هایی را عملی کنیم.
رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت تصریح کرد: فضای ساحل تهدیدی برای امنیت ، آرامش و فرهنگ نیست بلکه سواحل دریا یک فرصت طلایی برای کار فرهنگی است.

Share