آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در نماز جمعه رشت

عشق به خانه و خانواده سست شده است/آغاز واریز پول به حساب چایکاران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی درباره روز جهانی موادمخدر تصریح کرد: والدین اجازه ندهند که فرزندانشان به مواد روی بیاورند ضمن اینکه ۸۰ درصد طلاق‌ها متعلق به همسران معتاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه رشت با اشاره به فضیلت روزه‌داری، اظهار کرد: روزه یکی از واجباتی است که خداوند بر فقیر و غنی، مسئولان و فرمان‌بران و بر تمام مردم واجب کرده است.

۱_۳وی افزود: کسانی که تحمل دارند باید روزه بگیرند اما روزه گرفتن برای در مضیقه قرار دادن و فشار بی‌جا به مردم نیست.

خطیب جمعه رشت روزه را دارای فایده‌های زیادی دانست و گفت: خودسازی و سلامتی برای انسان از جمله فواید روزه است و موجب برطرف شدن اختلاف‌های طبقاتی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم به لحاظ روزه‌داری در سه مرتبه قرار دارند، ادامه داد: مرحله نخست اینکه انسان اسیر لذت‌ها نباشد و مرحله دوم بالاتر است یعنی انسان باید از گوش دادن به غیبت و تهمت خویشتن‌داری کند و چشم از نگاه نامحرم بپوشاند.

قربانی مرحله سوم روزه‌داری را خاص دانست و گفت: انسان باید در این مرحله به غیر از خداوند نیاندیشد و از درد محرومان باخبر شود.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به افزایش طلاق در جامعه، افزود: عشق به خانه و خانواده سست شده و از بین سه ازدواج یکی مبدل به طلاق می‌شود.

قربانی به مناسبت‌های تاریخ انقلاب اشاره کرد و گفت: خدا را شاکریم که رهبر عزیز انقلاب را در حادثه سوءقصد حفظ کرد و امروز با فرمایش‌های خود مردم دنیا و جهان اسلام را رهنمود می‌کنند.

وی به حادثه هفتم تیر اشاره کرد و گفت: خاطره شهید بهشتی هرگز فراموش نمی‌شود و قانون اساسی محصول اندیشه‌های شهید بهشتی است و دشمن می‌دانست که چه شخصیت‌هایی را ترور می‌کند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به جنایات آل‌سعود گفت: جنایات آل‌سعود به جایی رسیده که خلبان آن خودکشی کرد و جنایات آنها حتی دامن‌گیر خودشان شد در حالی که مردم یمن بسیار مظلوم هستند.

وی درباره روز جهانی موادمخدر تصریح کرد: والدین اجازه ندهند که فرزندانشان به مواد روی بیاورند ضمن اینکه ۸۰ درصد طلاق‌ها متعلق به همسران معتاد است.

آیت الله قربانی درباره وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران، خاطرنشان کرد: طبق اعلام استاندار و رئیس سازمان چای کشور، از روز گذشته پول‌ها به حساب چایکاران واریز شد.

وی با تصریح بر اینکه چند منطقه گیلان دچار کم آبی شده است، یادآور شد: نیم‌درصد از مزارع گیلان دچار کم‌آبی شده و استاندار در حال بررسی وضعیت است و از مسئولان می‌خواهیم در این برهه از زمان فداکاری خود را نشان دهند.

/فارس

Share