حجت الاسلام جوادی آملی در مرام بزرگداشت شهید افتخاری

دفاع آتشین دکترظریف و تیم مذاکره کننده نادیده گرفته نشود/شهید افتخاری با اراده بود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جوادی آملی فرهنگ جهاد و شهادت را استکبار ستیزی دانست و گفت: ما با چنین قدرت استکبار ستیزی در مقابل یک قدرت برتر در توافق هسته ای ایستاده ایم و حق مسلم جامعه را به کرسی نشاندیم و این صحنه دفاع و سنگر آتشین دکتر ظریف و تیم همراه نادیده گرفته نشود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم بزرگداشت شهید افتخاری نماینده دوره سوم مجلس شورای اسلامی مردم فومن و شفت در مسجد بالامحله فومن برگزار شد.
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن ,در این مراسم که با حضور پر شور مردم شهرستان فومن و شهرستانهای همجوار,ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و فرماندار این شهرستان برگزار شد در ابتدا حجت الاسلام مهدی افتخاری ضمن تقدیر از میهمانان حاضر در این مراسم گفت: شما با حضور خود علاقه تان را به شهید افتخاری نشان دادید.
فرزند شهید افتخاری افزود: امروز بعد از ۲۵ سال این حضور پرشور نشان می دهد که شهید افتخاری اهل صداقت بود و از مردم به عنوان ابزار ترقی استفاده نکرد .
وی تاکید کرد؛ اگر چه سن شهید افتخاری در زمان شهادت ۴۲ سال بود ولی نشان از این بود که او برای اخرت می زیست و عظمتش بیشتر از زندگی دنیایی اش بود.

دفاع آتشین دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده نادیده گرفته نشود
javadi-amoli883
حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی با بیان اینکه اراده تشریحی پروردگار بر این است که امت اسلامی امت نمونه برای سایر امم باشند گفت:امت اسلامی شایستگی فراوان فرهنگی و دینی را در خود دارد.
جوادی املی تاکید کرد: خداوند خصایص ارزشمندی را برای امت اسلامی در نظر دارد و جامعه متعالی بر اساس الگوی الهی ساخته می شود.
وی تصریح کرد؛پیامبر امتی را مورد نگاه خود قرار می دهد که امت وسط باشد و به بلوغ فکری و معنوی دست یابد و جامعه را نیز تحت پوشش قرار داده و شایستگی شهادت و مشهود پیدا کند و شهید افتخاری از این دسته بود.
مرتضی جوادی آملی شهرستان فومن را منطقه عظیم و ارزشمند خواند و گفت: از این منطقه شخصیت جهانی و الگوی اقتدار و شرافت ،عارف کامل حضرت آیت الله بهجت فومنی برخاست.
وی اظهار کرد: آیت الله بهجت(ره)مرجعی بود که به اوج رسید و اسوه همگان شد.
جوادی آملی با اشاره به اینکه بین مقصد و مقصود فرق است گفت: بعضی ها به مقصد می رسند و از مقصود جا می مانند ولی اهل معرفت نه.
جوادی آملی آیت الله بهجت (ره) را اسوه اخلاق و عرفان دانست و گفت:او با حقیقت و شریعت زندگی و به عرفان رسید و فخر انسانیت شد.
وی تاکید کرد؛ جامعه متعالی نیاز به چنین شخصیتهایی دارد انسانهایی که متولیان فرهنگ دینی و اعتقادات و باورهای جامعه باشند و اینها الگوی قرآنی و نمونه والای انسانی هستند .
جوادی آملی با بیان اینکه انسان متحیر است و این حیرت ممدوح گفت:انسان نیاز به راه توشه دارد تا مسیر و راه تقوا را بپیماید و تقوا زاد راه است و ما نیاز به تقوا داریم.
وی تصریح کرد؛انسانها از گردنه مرگ می گذرند و از برزخ عبور و به دروازه قیامت می رسند اما از انجا برای رسیدن نیاز به زاده راه و توشه دارند .
مرتضی جوادی آملی شهید افتخاری را مجاهد نستوه دانست و گفت: مردم این شهر اهل چنین ویژگیهایی هستند.

جوادی آملی امور دنیایی و عدالت و آزادی و حق مردم را مقصد دانست و افزود: مقصود جامعه متعالی است و راه یافتن به امت وسط است.

وی ویژگی انسان را عزم و جزم دانست و گفت:شهید افتخاری اهل اراده و عزم بود که در سن ۱۷ سالگی برای عقد فکری و فرهنگی به حوزه قم رفت و این عزم او را در زندان و سنگر مجلس سنگر خدمت به جامعه و مردم یاری کرد.
این استاد حوزه شهید افتخاری را با روحیه استکبار ستیزی خواند و گفت:امروز رهبر فرزانه ما حقیقت استکبار ستیزی را مدیریت می کند و عده ی محدودی چنین روحیه و اراده مقابل با استکبار دارند.
جوادی آملی فرهنگ جهاد و شهادت را استکبار ستیزی دانست و گفت: ما با چنین قدرت استکبار ستیزی در مقابل یک قدرت برتر در توافق هسته ای ایستاده ایم و حق مسلم جامعه را به کرسی نشاندیم و این صحنه دفاع و سنگر آتشین دکتر ظریف و تیم همراه نادیده گرفته نشود.
وی بیداری اسلامی را از بینش استکبار ستیزی دانست و گفت: این موهبت الهی جامعه ماست و ما به سمت جامعه متعالی می رویم به سمت مقصود پس گامها را محکم برداشته و هدف را گم نکنیم.
جوادی آملی دو دستگی را شایسته جامعه ما ندانست و گفت:امتیازات فراوان در جامعه ما و وجود نخبگان و فرهیختگان و همت و عزم جدی و فرار از ظاهر بینی صبوری بر ناملایمات و حفظ وحدت و هم فکری و هم راهی بر منطق نظام ما را به جامعه الگویی و اسوه نزدیکتر می کند.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

Share