با حضور مردم و مسئولان

تجلی وحدت شیعه و سنی;مراسم باشکوه محفل انس با قرآن در اسالم برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم با شکوه محفل انس با قرآن به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) با حضور قاری بین المللی قرآن کریم استاد سید جواد حسینی در مسجد فاروق اعظم شهر اسالم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم با شکوه محفل انس با قرآن به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) با حضور قاری بین المللی قرآن کریم استاد سید جواد حسینی در مسجد فاروق اعظم شهر اسالم برگزار شد.
این مراسم با استقبال پرشکوه برادران شافعی و شیعه و با دعوت اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تالش و به میزبانی امام جمعه اسالم و حمایت بخشداری و شهرداری اسالم برگزار گردید.
در این مراسم ابتداء حاج آقا برزکوهی امام جمعه مسجد فاروق اعظم شهر اسالم ضمن عرض خیر مقدم به همه میهمانان و خصوصاً قاری بین المللی و نیز با تشکر از امام جمعه بخش اسالم، حاج آقا جدائی بابت اجرای این محفل نورانی در مسجد فاروق اعظم اظهار کرد: این مسئله مطمئناً وحدت بین ما و برادران شیعه را بیش تر خواهد کرد و دل های ما را به هم نزدیک خواهد کرد.
IMG_1894در ادامه این محفل نورانی حجت الاسلام جدائی امام جمعه بخش اسالم، ضمن خیر مقدم به همه مسئولین و در رأسشان فرماندار محترم شهرستان تالش، طی سخنانی گفت: در تمام دوران بعثت، مهم ترین ابزار رسول خدا(ص) در برابر مشرکان، آیات قرآن بوده است.پیام های قرآن، چنان پُتکی بر سر شرک فرود آمد و مشرکان را در برابر دعوت اسلامی، خلع سلاح کرد. و نظم آهنگین قرآن، ادب قوی، شیوایی آیات، شکل ، محتوا، همه در کنار هم توانست توحید را در جامعه شرک آلود نشر دهد.
وی در فراز دیگری اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت است، کتاب موعظه است، کتاب نور است، احسن الحدیث است، کامل ترین کتاب است اصلاً شفای قلب، قرآن است.قرآن، کامل ترین نسخه سعادت انسان است، معجزه ماندگار آخرین پیام آور وحی است.
وی در مورد ایام رحلت ام المومنین حضرت خدیجه کبری همسر فداکار پیامبر گرامی اسلام نیز اظهار کرد: حضرت خدیجه کبری، اولین زن مسلمان و بزرگ ترین بانوی اسلام، به خاطر صفات پسندیده فراوانی که داشتند قبل از اسلام ، طاهره لقب گرفته بودند.
پیامبر بعد از رحلت ایشان، همیشه به یاد محبت ها وتلاش های او بود.
پیامبر (ص) سالی را که ایشان و حضرت ابوطالب وفات کردند، عام الحزن نامیدند این مسئله عمق غم و غصه پیامبر و عمق علاقه و ارادت حضرت پیامبر را به این عزیزان نشان می دهد.
حضرت خدیجه ، از جنبه اقتصادی هم دین اسلام را به شدت تقویت کردند .
در پایان مراسم ، قاری بین المللی جناب استاد سید جواد حسینی با قرائت آیاتی از قرآن کریم ، وجد و سرور معنوی بی نظیری را در این محفل با شکوه  ونورانی ایجاد کردند.

Share