سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان خبر داد:

افتتاح فاز نخست مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان در دهه مبارک فجر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از افتتاح فاز نخست مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان در دهه مبارک فجر امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از افتتاح فاز نخست مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان در دهه مبارک فجر امسال خبر داد.bloor

شاهین جهانگیربلورچیان در گفت و گویی افزود: جا دارد بابت تأخیر ۱۴ ساله در ساخت مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان از هنرمندان و مردم فرهنگ دوست عذرخواهی نمایم و قول می دهم با کمک و پشتیبانی مسئولان شهرستان و استان تلاش نماییم تا امسال شاهد افتتاح فاز نخست این مجتمع باشیم.

وی اضافه کرد: لاهیجان از جمله شهرهای فرهنگی مهم استان گیلان می باشد که دارای هنرمندان مطرحی در سطح کشور و جهان می باشد و خانواده ها به مباحث فرهنگی و هنری علاقه بسیاری نشان می دهند ولی این شهرستان با توجه به پتانسیل های زیاد از نظر داشتن زیر ساخت های فرهنگی و هنری در ردیف شهرستان های محروم استان گیلان می باشد.

وی اظهار نمود: مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان از سال ۱۳۸۰ شروع به ساخت شد که به دلایل کمبود اعتبارات و عدم توجه به صورت نیمه تمام رها شد و در دولت تدبیر و امید با عنایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری های نماینده مردم لاهیجان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مسئولان شهرستان کار ساخت آن از سر گرفته شد به صورت شبانه روزی در حال کار می باشد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ که مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان را بر عهده گرفتم بخش اعظمی از وقت خود را برای پیگیری ساخت این مجتمع اختصاص دادم که با همراهی مدیرکل و معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناسان دفتر فنی و تلاش های پیگیر ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی وپشتیبانی فرمانداری شهرستان تمام توجهات به سوی این مجتمع نیمه تمام جلب شد.

وی گفت: مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان نیازمند پیگیری و حساس سازی برای مسئولان استان و کشور بود که خوشبختانه در کمترین مدت این اتفاق افتاد تا به عنوان یک کمبود مهم مورد تأکید قرار گیرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲  این مجتمع تنها با ۳۶ درصد پیشرفت به صورت نیمه تمام رها شده بود،افزود: در دولت تدبیر و امید مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان مورد توجه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و اقدامات بسیار خوبی برای پیشرفت پروژه انجام شد.

جهانگیربلورچیان به تغییر دستگاه مجری ساخت مجتمع اشاره کرد و گفت: ساخت مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان از ابتدا به مسکن و شهرسازی و بعد به راه و شهرسازی واگذار شد و در سال ۹۲ به این نتیجه رسیدیم که برای نظارت بر ساخت و سرعت بخشی و پایان دهی به انتظار اهالی فرهنگ و هنر راهی جز تغییر دستگاه مجری ساخت نداریم و با مکاتبات نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی از سال ۹۲ خواستار واگذاری پروژه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شدیم که در سال ۹۳ و همزمان با حضور دکتر فاضلی در مسند مدیر کل ارشاد گیلان این تغییر انجام شد.

وی گفت: پس از واگذاری پروژه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مشاوران و کارشناسان دفتر فنی اداره کل، نقشه های مجتمع بررسی شد و پروژه به صورت فاز به فاز برای ادامه ساخت طراحی شد و نقشه های فاز نخست که شامل سالن آمفی تأتر بود دوباره طراحی شد و ظرفیت سالن از ۳۰۰ نفر به ۵۵۰ نفر افزایش یافت.

وی افزود: در بهمن ماه ۹۳ پروژه به مناقصه رفت و کار به صورت جدی و با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت شبانه روزی آغاز شد تا فاز نخست شامل سالن آمفی تاتر ۵۵۰ نفره به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع که در نوع خود در شرق استان گیلان بی نظیر است در دهه مبارک فجر ۹۴ افتتاح شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان افزود: در سال ۹۳ از محل اعتبارات مختلف شهرستان اعتباری بالغ بر ۱۹میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای پروژه مصوب شد که مبلغ ۸ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال تخصیص پیدا کرد و در سال جاری نیز با توجه به سفر ریاست محترم جمهوری به استان گیلان درخواست هایی برای اختصاص اعتبار برای ساخت و تجهیز این مجتمع ارائه شد که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم شاهد پایان انتظار ۱۴ ساله اهالی فرهنگ و هنر لاهیجان باشیم.

جهانگیربلورچیان اضافه کرد: فاز دوم این پروژه نیز شامل  یک سالن آمفی تأتر ۱۵۰نفره، کتابخانه، ساختمان اداری، نگارخانه، اتاق های پلاتو، گریم، اتاق های آموزشی برای انجمن های مختلف هنری می باشد.

وی گفت: جای دارد از تلاش های پیگیر و حمایت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان وزیر، ابوذر ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی،فیروز فاضلی مدیر کل فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،معاونان اداره کل،کسرایی فرماندار لاهیجان برای تکمیل  و ادامه ساخت مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان قدردانی نمایم که اگر توجه این عزیزان نبود ما همچنان در آرزوی ساخت این مجتمع بودیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان گفت: اگر هر دستگاهی و هر مسئولی کار خود را در طول سالهای گذشته به درستی انجام می داد ما نباید امروز پس از ۱۴ سال هنوز چشم انتظار افتتاح فاز یک مجتمع باشیم، زیرا حق هنرمندان شهرستان لاهیجان بیش از اینها می باشد و لاهیجان نیازمند چند فرهنگسرا است که خوشبختانه با همت سعید آگشته شهردار لاهیجان و حمایت اعضای فرهنگ دوست شورای اسلامی شهر قرار است یک فرهنگسرای جدید در لاهیجان ساخته شود.

وی افزود: در کنار توجه به ساخت مجتمع از وضعیت ساختمان فرسوده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان نیز غافل نشدیم و یک گالری استاندارد در سال گذشته در طبقه سوم اداره ارشاد احداث شد و امسال نیز بنا داریم با حمایت مسئولان شهرستان نسبت به ساخت اتاق پلاتو و سرویس بهداشتی مناسب در این اداره اقدام نماییم.

Share