واکنش عاشوری به اعلام خبر تعطیلی دانشگاه علمی‌ ـ‌ کاربردی فومن

اعلام تعطیلی یک مرکز دانشگاهی از سوی مدیر استانی نشانگر افتخار و توانایی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پنج هزار دانشجو در فومن است، گفت: دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی فومن تعطیل نمی‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ناصر عاشوری با اشاره به اقدام نکردن دانشگاه علمی‌ ـ‌ کاربردی استان و کشور برای تملک زمین ساختمان دانشگاه علمی‌ ـ‌ کاربردی فومن اظهار کرد: دانشگاه باید در یک ساختمان اختصاصی و دارای ضوابط فنی و مهندسی استقرار پیدا کند.

ashoori-fooman1472 (4)وی افزود: عدم جذب دانشگاه علمی‌ ـ‌ کاربردی فومن به خاطر فقدان ساختمان مناسب است که با وجود اهدای زمین به این دانشگاه در گذشته، هنوز هیچ اقدامی برای احداث ساختمان جدید انجام نشده است.

نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مشکلات مذکور تنها برای دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی فومن نیست، گفت: دانشگاه‌های رشت، صومعه‌سرا، انزلی، لنگرود و … خانه به دوش هستند.

وی با بیان اینکه اعلام تعطیلی یک مرکز دانشگاهی از سوی مدیر استانی نشانگر افتخار و توانایی نیست، تصریح کرد: مسئولان امر باید به دنبال فراهم‌آوری زیرساخت‌ها و تملک زمینی باشند که در گذشته ساختمان دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی فومن در آن بنا شده بود.

عاشوری گفت: دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی فومن پس از ۲۵ سال نتوانسته است فضای مناسب آموزشی را برای دانشجویان خود فراهم کند.

وی خواستار پاسخگویی و پیگیری بیشتر مدیران دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی استان و کشور شد و خاطرنشان کرد: در نشست اخیر بنده با مدیر دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی کشور مقرر شده تا عرصه ساختمان گذشته دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی فومن را خریداری کنیم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی فومن تعطیل نمی‌شود، یادآور شد: پیگیر برطرف شدن مشکلات دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی فومن هستیم.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی مراکز دانشگاهی نمره منفی برای مدیران ارشد آن خواهد بود، تصریح کرد: نظر و پیگیری ما در حفظ و رشد این مرکز دانشگاهی است که دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی نیز باید استقبال کند.

عاشوری از فعالیت هفت مرکز علمی و دانشگاهی در فومن خبر داد و یادآور شد: ۵ هزار دانشجو در فومن مشغول تحصیل در مقاطع دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی برای حفظ فضای خود همت کنند، افزود: نظر بنده در حمایت از تولید علم و توسعه و اعتلای فضای آموزشی است و همواره این موضوع را به اثبات رسانیده‌ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی گیلان نتوانست در تعامل با مالک زمین، عرصه را به تملک خود در آورد، تصریح کرد: در گذشته از تبصره ماده ۱۸۰، ۱۶ میلیارد تومان برای کمک به این مرکز دانشگاهی موجود بود اما دانشگاه برای برطرف شدن مشکلات پیش رو هیچ هماهنگی را با بنده و فرماندار وقت انجام نداد.

وی با تصریح بر اینکه در فومن خیران محترمی حضور دارند که مدرسه می‌سازند گفت: خیرانی نیز وجود دارند که مدرسه نوساز و فضای آموزشی شهرستان را تخریب می‌کنند.

عاشوری گفت: در صورت تمایل و اعلام قیمت کارشناسی از سوی مالک زمین ساختمان گذشته دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی فومن، قادر به خرید آن عرصه هستیم و دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی استان باید توسط یک مسئول حقوقی مشکلات پیش رو را پیش از بروز آنها بررسی و برطرف کند.

وی به عدم اطلاع‌رسانی دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی در انتقال دانشگاه از ساختمان گذشته به ساختمان فعلی اشاره کرد و متذکر شد: ساختمان فعلی محل مناسبی برای استقرار دانشگاه و دانشجویان فرهیخته نیست.

این مسئول یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی، پردیس دانشگاه تهران، دانشگاه پیام نور و … در راستای ارائه خدمات بهتر از حمایت و کمک‌های ما بهره‌مند شدند.

وی خواستار افزایش انگیزه دانشگاه علمی‌ـ‌کاربردی استان در افزایش سطح و تولید علم و فضای آموزشی شد و اظهار کرد: فومن از نظر فضای دانشگاهی غنی است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده گردشگری فومن خبر داد و گفت: این دانشکده وابسته به دانشگاه گیلان بوده و روند راه‌اندازی آن در مرحله اهدای ساختمان به دانشگاه است و در گرایش‌های مختلف گردشگری دانشجو می‌پذیرد.

وی دانشکده گردشگری دانشگاه گیلان را دارای یک وجه تمایز و برتری علمی برای استان دانست و متذکر شد: هفت هکتار زمین برای ساخت فضای آموزشی این دانشکده در جاده ماسوله به دانشگاه گیلان اهدا شده است.

/فارس

Share