رییس اورژانس گیلان در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا:

از صحبت های فرماندار رشت تعجب کردم/اورژانس باید به عموم مردم سرویس دهد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جمشید محمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا با انتقاد به سخنان اخیر فرماندار رشت مبنی بر « لجبازی رییس اورژانس گیلان» در رابطه با عدم ارائه امکانات به مجتمع زیباکنار گفت:بنده از اظهارات فرماندار رشت که یک شخص اخلاقی هستند تعجب کردم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جمشید محمدی مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گیلان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا با انتقاد به صحبت های اخیر سید عیسی مهدوی فرماندار رشت مبنی بر « لجبازی رییس اورژانس گیلان» در رابطه با عدم ارائه امکانات به مجتمع زیباکنار گفت:بنده از اظهارات فرماندار رشت که یک شخص اخلاقی هستند تعجب کردم و به دلیل جلوگیری از تنش جوابیه ای در این خصوص صادر نشد.

محمدی با بیان اینکه عدم اطلاع از شرایط ،قوانین و مقررات و مباحث کارشناسی باعث صحبت های دور از شأن اداری شده بود اضافه کرد: البته شخص آقای فرماندار در جلسه استانداری از بنده عذرخواهی کردند.mohammadi.aspx

وی در ادامه افزود: مجتمع زیباکنار به صداوسیما استان گیلان اختصاص دارد و هیچ ربطی به علوم پزشکی و اورژانس ندارد بنابراین باید بطور خصوصی امکانات پزشکی را برای میهمان خود فراهم نماید.
محمدی با بیان اینکه اورژانس باید به عموم مردم سرویس دهد ،اظهار داشت: ما مکلف نیستیم به مجتمع زیباکنار سرویس دهیم. البته اورژانس در هر کجا نیاز باشد از لحاظ اخلاقی ،شرعی و اسلامی به عموم مردم کمک می کند.
جمشید محمدی تأکید کرد: مجتمع زیباکنار به هر دلیلی پرسنل درمانی خود را از لیست خارج کرده و درمانگاه خود را تعطیل کرده است و به علت اینکه این مجتمع در مورد حوادث رخ داده در حوزه خود باید پاسخگو باشد ،در این مدت دچار مشکل شده است و آنها می خواهند با استقرار تیم پزشکی توسط اورژانس مشکلات خود را برطرف کند که ما به این عنوان نمی توانیم به آنها کمک بکنیم.
مدیر اورژانس گیلان به پیشنهاد فرمانداری رشت مبنی بر تجهیز امکانات این مجتمع در چارچوب طرح تحول سلامت دریا اشاره کرد و گفت:این موضوع بحث جداگانه ای است. اگر این مجتمع بخواهد طرحی برای عموم مردم راه اندازی کند ما به آنها کمک می کنیم البته با توجه به اینکه طرح دریا بصورت ۱۲ ساعته یعنی از هشت صبح تا هشت شب می باشد این موضوع به هیچ وجه مشکلات آنها را حل نخواهد کرد;این مجتمع برای حل کامل مشکلاتشان نیاز به تامین کادر درمانی از بخش خصوصی و به صورت ۲۴ ساعته دارد.
وی اضافه کرد: اگر هر مرکز انتفاعی درخواست مرکز اورژانس کند و ما این کار را انجام دهیم باید در کنار هر کدام از مراکز انتفاعی اورژانس ایجاد کنیم که این موضوع منطقی به نظر نمی رسد.
محمدی با بیان اینکه حرف آقای فرماندار غیر کارشناسی و توهین آمیز بود تصریح کرد:مجتمع زیباکنار از دکتر برزیگر درخواست کمک کرده بودند که ایشان وعده طرح موضوع در جلسه معاونین را دادند و این جلسه فعلا تشکیل نشده است.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گیلان با بیان اینکه مسئولان مجتمع زیباکنار مسیر را اشتباه رفتنه اند اظهار کرد: متاسفانه اطلاعات غلطی به فرمانداری داده شد که نهایتا این امر با اظهار نظرات غیر کارشناسی همراه بود.

 

Share