استاندار گیلان در نخستین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان و شهر صنعتی رشت بسیار کند عمل می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار عملکرد شرکت شهرکهای صنعتی استان و شهر صنعتی رشت را بسیار کند دانست و افزود: انتظارم از شهر صنعتی بیش از اینهاست و باید علاوه بر صرف وقت بیشتر در بخش سرمایه‌گذاری قوی تر عمل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان امروز در نخستین نشست  کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت :این کارگروه براساس مصوبه هیئت وزیران به منظور بررسی، تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع موجود واحدهای تولیدی تشکیل شده است.

jpg4186 دکتر نجفی با اشاره به اینکه گیلان جزو اولین استانهایی است که این کارگروه را سال گذشته تشکیل داده است، افزود : این کارگروه براساس مصوبه هیئت وزیران به منظور بررسی، تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع موجود واحدهای تولیدی و سیاستگذاری در مورد سرمایه گذاری ها و مسائل کلان تولید  تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: اکنون هیات دولت این ابتکار خوبی را که از گیلان شروع شد، برای تمامی استان ها به صورت بخشنامه درآورده است.
وی طرح مشکلات جاری شرکت ها و کارخانجات نیمه فعال استان را در جلسات این کارگروه ضروری عنوان و تصریح کرد : با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و معاونت اقتصادی استانداری شرکت هایی که در این مدت مغفول مانده است بررسی کارشناسی صورت گیرد و در صورت برنامه ریزی و هدایت لازم این ستاد قطعاً نتایج خوبی را در برخواهد داشت.
دکتر نجفی همچنین صنایع بزرگ استان را سرمایه های موجود عنوان و خاطر نشان کرد : هر مصوبه قانونی که برای حمایت از سرمایه گذاران داخل استان نیاز است تصویب و در اجرا تسریع گردد و تلاش شود تا صنایع بزرگ استان آسیب نبینند.

 نماینده عالی دولت در گیلان رویکرد بانک ها را در سال جاری در بخش سرمایه گذاری مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد : از دستگاه هایی که در این بخش همکاری خوبی داشتند تقدیر گردد و در صورتی که عدم همکاری مشاهده تحمل نخواهیم کرد.
وی با اشاره به پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به پنج شرکت تولیدی استان در سال های گذشته گفت : واحدهای مذکور علیرغم اینکه بدهی خود را پرداخت نکرده اند با نفوذ در برخی از دستگاه ها از باز پرداخت امتناع می کنند.
استاندار عملکرد شرکت شهرکهای صنعتی استان و شهر صنعتی رشت را بسیار کند دانست و افزود: انتظارم از شهر صنعتی بیش از اینهاست و باید علاوه بر صرف وقت بیشتر در بخش سرمایه‌گذاری قوی تر عمل کنند.
دکتر نجفی با تبریک ۲۴ خرداد سالروز انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس جمهور توسط مردم گفت : انتخاب دکتر روحانی از سوی ملت ایران با فاصله ی ۱۳ میلیون رأی  نسبت به دیگر نامزدهای ریاست جمهوری نشاندهنده این است که مردم اندیشه و تفکر دولت تدبیر و امید را دنبال می کنند.
وی با اشاره به آغاز سومین سال آغاز به کار دولت تدبیر و امید افزود : پس از ۲ سال باید عملکردها را دنبال کرد تا بتوان پاسخی به حضور گسترده مردم در انتخابات ۹۲ داد.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این جلسه با بیان این که سال گذشته با دستور ویژه استاندار کارگروه حمایت از تولید شهرستانی در ۱۴ شهرستان استان تشکیل شد، گفت: وزارت صنعت ، معدن و تجارت با الگویی که از گیلان گرفت، آن را به دولت انعکاس داده که اکنون به صورت مصوبه و قانون به همه استان ها ابلاغ شده است
.علی منتظری با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه حمایت از تولید گفت: ۵۳۰ مصوبه را در این جلسات داشتیم که در نتیجه آن، ۲۸ درصد مصوبات اجرایی شده ، ۲۸ درصد پرونده ها در حال پیگیری و اقدام، ۱۷ درصد غیرقابل اجرا و ۳۰ درصد عدم مراجعه واحدهای تولیدی بوده است
وی با بیان این که ۶۴ درصد مصوبات به بانک ها و ۳۴ درصد به سایر ادارات مربوط می شود، افزود: بهترین عملکرد و همکاری را بین دستگاه های اجرایی، اداره کل امور مالیاتی و در حوزه بانک ها ، بانک ملی داشته اند

Share