نايب رئيس مركز خدمات سرمايه گذاری خارجی استان گيلان:

در گیلان ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری وجود دارد اما این طرح ها ناقص معرفی می شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان گیلان گفت: در استان گیلان ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری وجود دارد که روش معرفی آنها به سرمایه گذاران خارجی نقص دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان گیلان گفت: در استان گیلان ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری وجود دارد که روش معرفی آنها به سرمایه گذاران خارجی نقص دارد.۱۷۲۱۴۱۶

منصور مولایی پور در جلسه کارگروه آموزشی ستاد سرمایه گذاری شهرستان آستارا که پیش از ظهر چهارشنبه برگزار شد، اظهار کرد: پکیج های مد نظر باید با در نظر گرفتن ابعاد مختلف اقتصادی، مالی، فنی، زیست محیطی، آماده سازی زیرساخت ها، صدور مجوزهای لازم و به خصوص رفع کامل موانع تهیه شوند تا قابل ارائه به سرمایه گذار خارجی باشند.

وی به فعالیت ۲۵۰ نهاد و بازار مالی بین المللی در جهان اشاره کرد و گفت: ۷۶ کشور دنیا  بازار مالی بین المللی دارند که از این طریق منابع مالی خود را تأمین می کنند در عین حال هر چند که در کشور ایران مقدمات ایجاد این بازارها فراهم شده ولی هیچ آشنایی با منابع مالی بین المللی وجود ندارد.

مولایی پور با اشاره به اینکه سرمایه گذاری خارجی علاوه بر جذب سرمایه برای کشور، استان و مناطق مختلف، دانش فنی را نیز ارتقا می دهد توضیح داد: روند تکنولوژی جهانی تغییر یافته با برقراری  روابط بین الملل می توان با مباحثی که در خصوص سرمایه گذاری در موقعیت های مختلف اتفاق می افتد، آشنا شویم.

 فرماندار آستارا نیز در این جلسه آمادگی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و سواحل دریایی این شهرستان را جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی اعلام  و تصریح کرد: علاوه بر منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا که به تازگی توسط دولت تدبیر و امید تشکیل شده است، اراضی ساحلی نیز جهت سرمایه گذاری برای ایجاد مجتمع های گردشگری و ساحلی  آماده هستند.

سیروس شفقی با اشاره به برخی پتانسیل های اقتصادی آستارا خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با استقرار تأسیساتی در خور و شایسته نام آستارا نسبت به امکاناتی بالاتر از آنچه در سطح شمال کشور داریم، شهرستان را بهتر و مجهزتر و به روزتر کنیم.

وی از گنجانده شدن فرصت های مختلف سرمایه گذاری در برنامه سال ۱۳۹۴ خبر داد و گفت: آستارا دارای پتانسیل های زیادی است که وجود این ظرفیت هادر کنار موقعیت جغرافیایی ویژه سبب شده تا شاهد وجود بستر مناسب برای سرمایه گذاری در این شهرستان باشیم.

شفقی افزود: دهکده آبزی پروری، پایانه محصولات کشاورزی گل و گیاه، طرح های آبرسانی، سیستم جمع آوری فاضلاب و سیستم آب شیرین کن از جمله فرصتهایسرمایه گذاری در این شهرستان محسوب می شود.

/مهر

Share