از گوشه کنار سیاست گیلان:

خصوصی باز هم از دلالان گفت/نسخه دکتر قربانی برای مشاجره کوچک‌زاده با ظریف/معاون سابق استاندار گیلان کاندیدای احتمالی انتخابات/پای آزادراه منجیل رشت به دعوای سرافراز با دولت باز شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.
در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

افزایش قیمت نان و شیوع روند نسیه‌بری در نانوایی های رشت

گوشه کنار سیاستیکی از نانوایان شهر رشت گفت: درخواست نان نسیه از سوی مشتریان درآمد حاصل از تولید نان را با مشکل مواجه می‌کند.
ابراهیم . م یکی از نانواهای شهرستان رشت گفت: نسیه بردن نان از سوی مشتریان موجب می‌شود که پخت نان در برخی از روزها برای ما توجیه اقتصادی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: نداشتن پول خرد و یا اینکه پولشان فقط در کارت بانکی است از جمله بهانه‌هایی است که مشتریان برای بردن نان نسیه عنوان می‌کنند اما شاید افزایش قیمت نان و ناتوان بودن برخی از افراد برای پرداخت پول نان، دلیل افزایش روند نسیه‌بری در نانوایی هم باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته اغلب مشتریان در روزهای بعد پول را حساب می‌کنند اما نگرانی من این است که این روند افزایش داشته باشد.

پس از افزایش نرخ نان در سال گذشته در نانوایی‌های عادی نان سنگک با وزن چانه ۶۵۰ گرم به قیمت ۷۰۰ تومان، نان بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم به قیمت ۶۵۰تومان، تافتون با چانه ۲۶۰ گرمی، ۴۰۰ تومان و لواش با چانه ۱۶۵ گرمی به قیمت ۲۲۰ تومان عرضه می‌شود.

همچنین با اجرای طرح نان آزادپزی در برخی نانوایی‌های سنگکی قیمت نان سنگک ساده این نانوایی‌ها ۱۳۰۰ تومان، کنجددار ۱۵۰۰ تومان و پرکنجد ۲۰۰۰تومان شده است. مسئولین می‌گویند تفاوت نان عرضه شده در این نانوایی‌ها مربوط به کیفیت نان است. این نانوایان، آرد مرغوب را با سبوس و بدون نول‌گیری از کارخانجات دریافت می‌کنند تا در نهایت آرد مرغوب تبدیل به نان مرغوب شود.

خصوصی باز هم از دلالان گفت

نماینده مردم صومعه سرا در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب صومعه‌سرا جامعه موفق را رجوع جاهل به عالم دانست و عنوان کرد: اگر عالمان عالم به امور پیرو جاهلان باشند، خدشه عمیقی بر امور وارد خواهد شد که نگران‌کننده است.

خصوصی به ویژگی قضات اشاره و تصریح کرد: سلامت از ویژگی خاص قضات است که می‌تواند برای رشد و تعالی یک جامعه و قضات موثر باشد.

وی نظم در امور و کار را از دیگر ویژگی‌ها ذکر کرد و افزود: در عین حال باید قضات از ورود و فعالیت در جریانات سیاسی بپرهیزند.

خصوصی با یادآوری اینکه شهرستان صومعه‌سرا شهر شهیدان و عالمان است، گفت: امروز نمودار علمی مدیران ما در کشور اول است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این شهر در گذشته‌های دور شهر دلالان بوده است، اظهار کرد: شما قضات دارای ابهتی در جایگاه قضاوت هستید و خواهان شناسایی این افراد در این شهرستان هستیم؛ چرا که دلالان در این شهر، مدیران را به خطر کشانده‌اند.

گفتنی است حمیدرضا خصوصی ثانی تقریبا هر زمان که تریبونی به دست آورد در خصوص دلالان و باندبازان اظهاراتی مطرح میکند اما هیچ گاه نامی از آنها نبرده است.

نسخه دکتر قربانی برای درگیری لفظی کوچک زاده با ظریف

۰۱۴۱-۵۰۰x331در نشست غیر علنی مجلس شورای اسلامی محمدجواد ظریف و سیدعباس عراقچی با حضور خود و پاسخ به سوالات نمایندگان راجع به ابهامات پیش آمده در مورد مذاکرات هسته ای توضیحاتی را ارائه کردند.

در این راستا بعد از پایان این جلسه هنگام خروج، مشاجره تندی میان کوچک زاده با ظریف صورت گرفت که قربانی نماینده مردم آستانه نیز در محل حاضر بوده است.

محمد حسین قربانی نماینده آستانه نیز برای جلوگیری از شدت گرفتن این درگیری لفظی وارد صحنه شد که در مصاحبه کوتاهی با ایران خبر جزئیات این اتفاق را اینگونه بیان داشت: به نظرم نباید پیاز داغ این ماجرا را زیاد کرد، شاید بیشتر بتوان گفت که مشکل از تن صدای آقای کوچک زاده است.

نماینده آستانه به طنز گفت: آقای کوچک زاده صبحانه که خوب می خورند و ماشاالله لحن صدایشان هم تند و بلند می شود، سوالی را با همان لحن از آقای ظریف پرسیدند؛آقای ظریف هم متقابلا با همان لحن پاسخ دادند و این صحنه شکل مشاجره به خود گرفت.

وی درباره سوال مطرح شده از سوی کوچک زاده نیز توضیح داد: آقای کوچک زاده می خواست وزارت خارجه درباره روند مذاکرات شفاف تر صحبت کند و آقای ظریف هم گفتند کاملا شفاف با نمایندگان صحبت کرده اند .

قربانی بیان کرد: وقتی صدای دو نفر بلند شد، من از آقای ظریف خواستم برای پیشگیری از درگیری احتمالی در صحن نمانند.

در پایان این حاشیه ایجاد شده، وزیر امور خارجه با گلی در دست و چفیه بر گردن با همراهی نماینده آستانه به بیرون از صحن مجلس بدرقه شد که تصاویری از آن در زیر آمده است.

دارویی که در لاهیجان پیدا نمی شود

به گزارش لاهیجان, یکی از کاربران که به بیماری هپاتیت سی مبتلاست در سرویس مشکلات مردم نظر زیر را ثبت کرده است:

«بنده به دلیل بیماری هپاتیت سی نیازمند مصرف پگ اینترفرون و ریباورین هستم. اهل لاهیجان هستم.متاسفانه داروخانه های شهرمان این دارو را ندارند و بنده مجبورم جهت خرید آن به داروخانه هلال احمر تهران مراجعه کنم و از انجایی که این دارو یخچالی هست باید همراه خود کلمن یخ ببرم تا دارو خراب نشود که با توجه به گرمی هوا و دوری راه در این فصل و بخصوص نزدیکی تابستان نگرانم که به مشکل بربخورم.
به داروخانه هلال احمر شهر خودمان رفتم متاسفانه این نوع دارویی که من مصرف می کنم را ندارند.میخواستم از خبرآنلاین خواهش کنم تا به مسئولان اطلاع رسانی کنند تا این قبیل داروهایی که نادر و بسیار گران قیمت هستند را در شهرستان ها نیز توزیع کنند تا بیماران دچار زحمت گزاف نشوند. ممنون»

دکتر کریمی، معاون فنی اداره کل دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در مورد این مشکل معتقد است که خود مسئولان داروخانه در این ماجرا مقصرند.
او می گوید:هر دارویی که در تهران وجود دارد، می بایست در شهرستان ها نیز باشد و اگر نیست، کم کاری مسئولان داروخانه است.
دکتر کریمی در تشریح دلیل اصلی این شکایت می گوید: دو دلیل می تواند وجود داشته باشد. یکی این که مدیر داروخانه کم کاری کرده باشد و دارو را برای ارائه تهیه نکرده باشد، دوم این که بدهی مالی به شرکت های پخش دارویی داشته باشند که شرکت ها از توزیع دارو در این داروخانه خودداری کرده باشند.
به گفته این مقام مسئول، در هر صورت کم کاری و کوتاهی مدیریت بیمارستان این شهرستان، موجب این اتفاق شده و گرنه هر دارویی که در تهران پخش می شود، می بایست در سایر شهرستان ها نیز توزیع شود.

معاون سابق استاندار گیلان کاندیدای احتمالی انتخابات

karimi_4408به هر میزان که به انتخابات اسفند ماه مجلس شورای اسلامی نزدیکتر می شویم حساسیت کار نیز بالاتر می رود.هم اکنون بصورت جسته و گریخته اخبار تحرکات انتخاباتی در سراسر استان به گوش می رسد.
شنیده های خبرنگار دیارمیرزا حاکی از این است که صفرعلی کریمی پاشاکی معاون سابق توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری گیلان که پس از سالها خدمت در دولت به افتخار بازنشستگی نائل آمده و جای خود را به اصغریان داده است,احتمال زیاد در انتخابات آتی مجلس از یکی از حوزه انتخاباتی شرق گیلان نامزد خواهد شد.از گوشه و کنار اخباری مبنی بر این که تا کنون چندین جلسه انتخاباتی نیز با حضور او برگزار شده بگوش رسیده است.
آقای کریمی در سابقه کاری خود ، ۱۲ سال فرماندار شهرستانهای لاهیجان و لنگرود ، معاونت مدیر کل امور اجتماعی استانداری گیلان و قائم مقام مدیر کل نهضت سواد آموزی را نیز دارد.

پای آزاد راه منجیل رشت به دعوای سرافراز با دولت باز شد

رئیس سازمان صدا و سیما در اعتراض به مشکلات مالی صدا و سیما مدعی شده که «کمک دولت به رسانه ملی ۱۰۰۰ میلیارد تومان است و برای این که عمق فاجعه را متوجه شوید باید بدانید در سفر اخیر رییس جمهوری به استان گیلان و برای ساخت ۱۱ کیلومتر آزادراه منجیل- رشت ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت. یعنی رسانه‌ای با ابعاد ملی و محلی و منطقه ای ۱۰۰۰ میلیارد تومان کمک بگیرد. آن وقت ۱۱ کیلومتر آزاد راه هم ۱۰۰۰ میلیارد تومان می شود.»

این در حالی است که محاسبات نشان می‌دهد که عدد اعلام شده از سوی سرافراز برای ۱۱ کیلومتر آزادراه تقریبا ده برابر عدد واقعی است و از سوی کمک دولت به صدا و سیما تنها منبع مالی صدا و سیما نیست.

دغدغه اصلی قهرمان گیلانی پرس سینه جهان تنها با آرامش خوابیدن است

IMG_3291_wm رصدرودسر گفتگویی با حمید پاکباز ورزشکار تیم ملی جانبازان و معلولین کشورمان در رشته وزنه برداری قدرتی (پاور و پرس سینه) انجام داده است:

من حمید پاکباز متولد ۵۷/۰۴/۰۴  در روستای کلان کلایه توابع بخش کلاچای شهرستان رودسر ،دارای ۳ برادر و ۳ خواهر که من فرزند دوم خانواده هستم و فعالیت ورزشی خودم رو در رشته گشتی گیله مردی از سنین جوانی آغاز کردم .

معلولیت من کم بینایی از چشم چپ که بر اثر مصدومیت هنگام تمرین کشتی اتفاق افتاد و به دلیل عدم توانایی مالی در مراجعه به پزشک و درمان مصدومیت من باعث کاهش دید چشم چپم شد.

ورزش وزنه برداری قدرتی رو را از سال ۸۸ آغاز کردم و تاکنون موفق به کسب ۳ طلای رشته پاور ، ۱ طلای پرس سینه، ۱ نقره پاور شدم .

سال ۸۸ ، ۸۹ ، ۹۰و ۹۳ در ترکیه ، سال ۹۱ اورلاندو امریکا و آخرین مسابقه ای که شرکت داشتم  اواخر اردیبهشت ۹۴ در کره جنوبی ایست با دو طلای من ایران توانست قهرمان جهان شود، از ۱۵ طلای کسب شده  کاروان ۷۰نفری ، ۴ طلا سهم من و آقای روحان احمدی از استان گیلان بود.من تا قبل از مسابقات کره جنوبی در دسته  ۸۲٫۵ کیلو بودم ولی در این مسابقات در دسته ۹۰ کیلو با ۷ کیلو  اختلاف وزنی قهرمان شدم.

تنها مسئولی که تاکنون با من در تماس بوده منصور سعادت نژاد بخشدار رحیم آّباد است. متاسفانه بعضی از مسئولین مرا که قهرمان جهانی هستم،نمی شناسند تا جائی که دوستانم برای نصب بنر تبریک با مشکل توجیه مسئول روبرو شدند.

پاکباز در خصوص دلایل عدم شرکت خود در مسابقات سال ۹۲ می گوید:نتوانستم، هزینه سفر را جور کنم و بتوانم به موقع ثبت نام شوم و از کسب مدال جا ماندم.جا دارد از همین جا از دوستانم در شیرینی پزی آذربایجان که در بدترین شرایط دستم را گرفتند و حمایتم کردند و اجازه ندادند با ورزش خداحافظی کنم تقدیر و تشکر کنم.

قهرمان جهان دغدغه اصلیت خود را اینگونه ذکر می کند:آروزی من این است که یک شب ساعت ۲۳ بتوانم با آرامش بخوابم !!!!

پس از قهرمانی من در سال ۸۸ در ترکیه با حمایت رسانه ملی گزارشی از وضعیت زندگی من تهیه  که با بازتاب بسیار بالایی برخوردار شد و زنگ پشت زنگ وعده هایی که از شاید درصد خیلی کم از آن عملی گشت. من در بالای سالن ورزشی ساکن هستم که تا پاسی از شب گروه های مختلفی در حال ورزش بوده و چیزی به عنوان آرامش و استراحت در ساعات طبیعی معنایی ندارد (در همین لحظه با تکان زیادی من به سرعت با ذهینت آمدن زلزله به سمت در رفتم که صدای لبخند حمید بلند شد گفت: چیزی نیست صدای برخورد توپ است و من آن لحظه به شدت عصبی شدم.) ،حالا این چیزی نیست وای به روزی که در سالن دعوایی شود و من فقط فرصت پیدا می کنم گوش دخترم را برای مانع شدن از بابت شنیدن فحش هایی که در سالن ورزشی رد و بدل می شود ،بگیریم گاهی اوقات تمامی ذهنم به دلیل شرایط بد زندگی ام درگیر می شود و دقت و تمرکز لازم در سر تمرینات ندارم.

وی در خصوص وضعیت شغلی خود می گوید:مدت ۲ سال در آموزش و پرورش کلاچای به عنوان نیروی خدماتی با حقوق پایه مشغول بکار هستم با وجود هزینه تغذیه ۸ وعده ای من که روزی ۱۰۰ هزار تومان است و با در نظر گرفتن هزینه های زندگی و پرداخت اقساط با شرایط سختی روبه رو هستم ناچار برای پرداخت هزینه های زندگی خود کارگری می کنم.

برایم سخت است که به عنوان یک نیروی خدماتی در بین شاگردانم فعالیت کنم البته با عنایت ویژه رئیس جدید آموزش و پروش بخش کالاچای به عنوان معلم ورزش ساعات اداری خود را حلال می کنم.

قبلا جایزه جهانی ۳۰ میلیون بود الان شده ۱۰ میلیون آنهم بعد از ۲ سال پرداخت می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که تا حالا شده با توجه به مشکلاتی که دارید به فکر اقامت در کشورهای همسایه باشید می گوید:پیشنهادات خیلی خوبی داشتم اما بعضی از چیزها را نمی شود با پول عوض کرد مثل لحظه ای که به عنوان قهرمان جهانی در یک کشور غریبه بر روی سکوی قهرمانی بگیری و همه ساکت می شوند تا سرود ملی کشورت را بشنوند آن لحظه احساس غرور می کنم که توانستم برای کشور و ملت خود افتخار کسب کنم.

Share