حجت‌الاسلام پوررضا در نماز جمعه رشت

به کشاورزی نگاه جهادی داشته باشید/گیلان می‌تواند غذای ۵۰ میلیون نفر را تامین کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پوررضا به هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی باید نگاه به تاریخ جهاد بیندازد و مسئولان گیلان به کشاورزی نگاه جهادی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام اسماعیل پوررضا امروز در نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه جاده ایمان، مومن‌شدن و قرار گرفتن در این مسیر سخت، صعب‌العبور و لغزنده است، اظهار کرد: بشر تا زمانی که به جمع مومنان ملحق نشده مقام انسانی برای او فرض نمی‌شود و اگر از دنیا برود در ردیف گمراهان است.

poorreza60-6139057وی ادامه داد: ایمان، بشر را از پوچی و سردرگمی بیرون می‌آورد و شرط آن تقوا است که انسان را در این مسیر حفظ می‌کند.

خطیب موقت رشت تقوا را نگه‌داشتن حرمت خداوند متعال معنا کرد و گفت: در ماه شعبان راز و نیاز با خداوند باید جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه انسان همواره باید در دل خود با خداوند نجوا داشته باشد، تصریح کرد: دعا موجب می‌شود انسان خدا را ناظر بر اعمال خود ببیند.

پوررضا درباره موضوع هسته‌ای افزود: در این زمینه باید همگام با مقام معظم رهبری حرکت کنیم و نگرانی در روند مذاکرات هسته‌ای وجود دارد، چراکه دشمن با فریب و دروغ پیش‌ می‌رود.

وی گفت: در ۱۰۰ سال گذشته ۲۰۰ میلیون نفر در جنگ‌ها کشته شدند و عامل آنها کشورهای استکباری بودند و پیدایش داعش نیز توسط کشورهای استکبار است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه فریب و دروغ در قاموس دولتمردان آمریکایی است، تصریح کرد: نگرانی روند مذاکرات هسته‌ای با ورود نمایندگان مجلس در تایید این موافقتنامه برطرف می‌شود، چراکه تمام موافقتنامه‌ها باید در مجلس به تصویب برسد و دولتمردان خط قرمزهای مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهند.

وی با تسلیت درگذشت آیت‌الله محمدعلی امینیان نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: روز گذشته پیکر این فقیه و فیلسوف و پدر شهید تشییع شد و وی سال‌ها در حوزه‌های علمیه از علمای بزرگ استفاده کرد و شاگردپرور بود و سبب افتخار گیلان است.

پوررضا به هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی باید نگاه به تاریخ جهاد بیندازد و مسئولان گیلان به کشاورزی نگاه جهادی داشته باشند.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش فائو گیلان می‌تواند غذای ۵۰ میلیون نفر را تامین کند و از دانشگاه‌های کشاورزی انتظار می‌رود برای توسعه کشاورزی و آبی برنامه‌ریزی داشته باشند و توسعه کشاورزی همت جهادی می‌خواهد و اگر صنایع در استان احداث می‌شود باید با توجیه کشاورزی باشد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به گردهمایی بزرگ سالانه علما و ائمه جمعه و طلاب گیلان در مصلای امام خمینی (ره) رشت، یادآور شد: علما باید مطالعه میدانی داشته باشند و آسیب ماهواره‌ها به خانواده‌ها بیان شود.

/فارس

Share