آیت‌الله قربانی در نماز جمعه رشت

باید از ولایت تبعیت کنیم و علیه دولت و مذاکره‌کنندگان حرف نزنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قربانی درباره مذاکرات هسته‌ای متذکر شد: گاهی علیه مذاکره‌کنندگان سخنانی گفته می‌شود و امام خامنه‌ای مراقب این مسئله هستند و نباید علیه دولت و مذاکره‌کنندگان سخنانی بگوییم و باید حرف حضرت آقا را گوش دهیم و از این تیم حمایت و از ولایت تبعیت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه رشت با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان ماه آمرزش و مغفرت است و خدا را شاکریم از اینکه یک سال دیگر به ما فرصت داد تا بتوانیم ماه رمضان را درک کنیم.

ghorbani_8428وی روزه را یکی از بزرگ‌ترین عبادت‌های اسلامی دانست و افزود: خداوند برای انسان عبادت طاقت‌فرسا نمی‌خواهد و اگر برای برخی طاقت‌فرسا است می‌توانند در دیگر ایام روزه بگیرند اما با هر بهانه‌ای از روزه‌گرفتن خودداری کرد زیرا انسان توانمند است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه روزه انسان را از آتش جهنم حفظ می‌کند، ادامه داد: روزه عبادتی است که تنها خدا پاداش آن را می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط سخت روزه را برای نزدیکی به خدا می‌گیریم، گفت: تقوا به معنای خویشتن‌داری است و انسان را صاحب اراده می‌کند بنابراین از فایده‌های مهم روزه این است که انسان صاحب اختیار خودش باشد.

قربانی با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تصریح کرد: از نیروی انتظامی می‌خواهیم حرمت‌شکنان را نصیحت و با قانون‌شکنان برخورد کند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهدا تصریح کرد: سالروز شهادت دکتر چمران است، این شهید سال‌ها در خارج از کشور تحصیل کرد و دارای مدارج علمی بود اما به خاطر اسلام به ایران آمد و جان خود را در این مسیر فدا کرد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه شاهد تشییع پیکر ۲۷۰ شهید دوران دفاع مقدس بودیم، گفت: قسم به خون شهدا که از انقلاب و ولی فقیه حفاظت می‌کنیم و راه شهدا را ادامه می‌دهیم.

وی با گرامیداشت سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی، اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی خدمات ارزشمندی دارد و این خدمات را ارج می‌نهیم.

قربانی به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه اشاره کرد و ادامه داد: جایگاه قضا را گرامی می‌داریم و اگر قضات یک روز کارهای خود را تعطیل کنند مفسدان از هر گوشه و کنار سر بیرون می‌آورند و انتظار می‌رود دستگاه قضایی جلوی مفسدان را بگیرد.

وی از وعده پرداخت مطالبات چایکاران توسط رئیس سازمان چای کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: رئیس سازمان چای وعده داد که هفته آینده ۲۵ میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز می‌شود.

امام جمعه رشت به موضوع کم‌آبی اشاره کرد و گفت: دنیا گرفتار کم‌آبی است و وزارت نیرو و کشاورزی تلاش می‌کنند تا از آب‌های پشت سد و تالاب‌ها بتوانند یک ماه دیگر به کشاورزان آب دهند و آب شرب مردم را تامین کنند و امسال سد آیت‌الله بهجت آبگیری شده که آب شرب مردم استان را تامین می‌کند و از کشاورزان می‌خواهیم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وی با اشاره به اینکه مساجد نباید در ایام رمضان تعطیل شوند، اضافه کرد: روحانیون در مساجد حاضر شوند و احکام دینی و شرعی را برای مردم تشریح کنند.

قربانی درباره مذاکرات هسته‌ای متذکر شد: گاهی علیه مذاکره‌کنندگان سخنانی گفته می‌شود و امام خامنه‌ای مراقب این مسئله هستند و نباید علیه دولت و مذاکره‌کنندگان سخنانی بگوییم و باید حرف حضرت آقا را گوش دهیم و از این تیم حمایت و از ولایت تبعیت کنیم.

وی به درگذشت آیت‌الله امینیان اشاره کرد و یادآور شد: این روزها یکی از سرمایه‌های علمی گیلان مرحوم آیت‌الله امینیان به رحمت خدا رفت و وی یکی از اساتید بزرگ حوزه علمیه بود و سال‌ها شاگردان زیادی پرورش داد.

/فارس

Share