میر مهدی مهدیزاده

آقای دکتر حاج بابایی رفوزه شده اید

آقای دکتر حاج بابایی رفوزه شده اید جناب آقای دکتر حاج بابایی گفتگوی حضرتعالی را با وب سایت فارس نیوز ۱۶ خرداد ۹۴ ، نه تنها چندین بار خواندم بلکه در وب سایت شاداب سازی جامعه خودم نیز گذاشتم تا دیگران نیز بخوانند ، البته نه به این خاطر که همه مطالب شما را قبول […]

آقای دکتر حاج بابایی رفوزه شده اید

mehdiitledجناب آقای دکتر حاج بابایی گفتگوی حضرتعالی را با وب سایت فارس نیوز ۱۶ خرداد ۹۴ ، نه تنها چندین بار خواندم بلکه در وب سایت شاداب سازی جامعه خودم نیز گذاشتم تا دیگران نیز بخوانند ، البته نه به این خاطر که همه مطالب شما را قبول داشته باشم. حیفم آمد به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش دوران مدیریت شما نکات مثبت و منفی مطالب و عملکرد حضرتعالی را ذکر ننمایم . البته همان زمان نیز بارها چه حضوری و چه کتبی مطرح کرده ام . انشالله مدارک لازم را به موقع ارائه خواهم داد.
۱. پیگری حضرتعالی در سر و سامان دادن آمار جهت برنامه ریزی ستودنی است.
۲. استخدام چهل هزار نیرو در آموزش و پرورش مثبت بود.
۳. تعطیلی مدارس روزهای پنجشنبه هم مورد اسقبال قرار گرفت.
۴. داشتن طرح و برنامه های متفاوت و جنجالی هم خوب بود ، هرچند که بعضی از آنها ناپایدار ، کارشناسی نشده و بستر سازی نشده جهت اجرا به نظر می رسید که چند تایی را ذکر می کنم:
بیمه طلایی ناپایدار شد ، طرح شنای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی را اجرا کردید ولی گویا تا به امروز اجاره بعضی از استخرها داده نشده است و این طرح هم متوقف شد ، طرح مجتمع های شهری شما تعطیل شد ، طرح مجتمع های روستایی نیز در شرف تعطیل شدن است. یک روز شعار دادید به دلایل مختلف مدارس باید تک شیفته شود ، سال بعدش پایه ششم ابتدایی را به نظام آموزشی اضافه کردید و فرزندان ما را در انباری نشاندید ، دوباره اعلام کردید باید از مدارس دو شیفته هم استفاده کنند. انگار فرزندان ما نمونه های آزمایشگاهی شما بودند . تعدیل نیروی ، ادارات آموزش و پرورش باعث شد که کارهای اداری بماند. آقای حاج بابایی مگر حضرتعالی نفرمودید کاری می کنم که فرهنگیان برای آمدن به ادارات صف بکشند، تا جایی که من می دانم ، با اجرای این طرح بر عکس شد و اکنون نیروهای ادارات برای رفتن به مدارس صف کشیده اند. برخلاف سایر کشورها به جای اینکه خانه های معلم و هتل فرهنگیان ایجاد کنید، مدارس را جهت اسکان فرهنگیان ترجیح دادید. آقای حاج بابایی به ازای هر نفر کمتر از ده هزار تومان به ادارات آموزش و پرورش داده می شد ، سپس از روسای ادارات می خواستید با همان پول افطاری بدهند، شام هم بدهند ، غذا و مکان هم در شان فرهنگیان و خانواده های آنها باشد، در صورتی که فقط پول شام به جز افطاری حداقل بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان برای هر نفر بود. آقای حاج بابایی واقعا چه هدفی در ذهن داشتید؟ جنابعالی زمانی که وزیر بودید ، همزمان چند طرح مختلف را مطرح کردید که اصلا با هم قابلیت اجرایی شدن نداشت و اکثرا شکست خوردند. با توجه به مشکلات مالی مدارس و ادارات آموزش و پرورش هزینه های هنگفت در برگزاری اجلاس روسا نگران کننده بود ، ای کاش به جای این همه هزینه ، بدهی های حامل های انرژی مدارس و استخر های شنا و غیره پرداخت می شد. تاکید می کنم موارد مطروحه در زمان مدیریت اینجانب چه حضوری و چه کتبی بارها به جنابعالی اعلام شده است. آقای حاج بابایی عزیر در گفتگوی ۱۶ خرداد ۹۴ با فارس نیوز فرموده اید: نظام رتبه بندی فرهنگیان را پس از ترمیم حقوق آنها شفابخش می دانم، البته این پیشنهاد شما بسیار عالی است و قبلا نیز توسط فرهنگیان مطرح شده است.
سوال فرهنگیان از شما این است چرا خودتان این کار را انجام ندادید؟
شاید بتوان از این موارد نتیجه گرفت ، که آقای دکتر حاجی بابایی در آموزش و پرورش رفوزه شده است.

سید/ میر مهدی مهدیزاده
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share