حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در مراسم سومین روز درگذشت آیت‌الله امینیان

گیلان عالم‌پرور است/آیت‌الله امینیان راه عالمان بزرگ را در آستانه‌اشرفیه تداوم بخشید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ابوترابی‌فرد یکی از راه‌های فهم حقیقت دین را نگاه به چهره نورانی شاگردان راستین مکتب دین عنوان کرد و گفت: جوانان به تمثال علمایی مانند آیت‌الله امینیان نگاه کنند که تجلی واقعی حیات و شخصیت مقام والای انسانیت و ایمان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد عصر امروز در مراسم سومین روز درگذشت آیت‌الله امینیان با حضور نوبخت و دیگر مسئولان کشوری و استانی در حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف شهرستانآستانه اشرفیه با تسلیت این ارتحال، برای مرحوم آیت‌الله امینیان علو درجات مسئلت کرد.

IMG_8461 وی با بیان اینکه انسان منهای آموزه‌های دینی از مقام حقیقی بهره‌مند نیست، تصریح کرد: انسان مومن در حوزه عمل از غضب و شهوت عبور می‌کند و عبودیت خدا را می‌پذیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر انسان بر اساس دانش و علم حرکت کند به حیات واقعی و ایمانی دست پیدا می‌کند، افزود: حیات انسانی، حیات ایمانی بوده و دستاورد توحید، ایمان و عمل صالح است.

وی ادامه داد: انسانی که آراسته به ایمان است به حیات طیبه دست پیدا می‌کند و دستاورد عمل صالح دست یافتن به حیات صالح است و حیات انسانی از این مسیر نورانی به دست می‌آید و باید برای دستیابی به این مقام مهم حرکت کرد.

ابوترابی‌فرد گفت: یک انسان و ملت زنده دستاورد ایمان به خدا و عمل صالح و حیات واقعی است و دنیا و آخرت انسان را آباد می‌کند و در عالم آخرت نیز حیات واقعی دارد.

وی با اشاره به اینکه انسان با ایمان و عمل صالح در عالی‌ترین مرتبه حیات قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بالاترین عمل صالح شهادت در راه خداست و شهدا به این عمل فاخر آراسته شده‌اند و برای همیشه نزد خداوند زنده‌اند و روزی دارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انسان مومن و زنده شده به ایمان صالح و قوه حیات در زمینه شهادت در دنیا زنده است و در آخرت نیز در قله‌های بلند حیات قرار دارد و این راهی است که باید پیمود و به حیات راستین دست یافت.

وی با اشاره به اینکه انسانی که معارف قرآن در جان و روح او تجلی می‌یابد اهل خدمت و ایثار است، خاطرنشان کرد: قرآن می‌فرماید این انسان‌ها زنده هستند و حیات دارند.

ابوترابی‌فرد یکی از راه‌های فهم حقیقت دین را نگاه به چهره نورانی شاگردان راستین مکتب دین عنوان کرد و گفت: جوانان به تمثال علمایی مانند آیت‌الله امینیان نگاه کنند که تجلی واقعی حیات و شخصیت مقام والای انسانیت و ایمان هستند.

وی با تصریح بر اینکه حقیقیت دین بر اساس آموزه‌های قرآن و فطرت در چهره علمای وابسته و تربیت یافته در مکتب امام صادق (ع) دیده می‌شود، خطاب به مردم آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: از این شهر چهره‌های فرهیخته‌ای برخاستند و آیت‌الله امینیان یکی از این چهره‌ها و منشأ خدمات فراوانی بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گیلان را عالم‌پرور خواند و گفت: عالمان الهی مانند آیت‌العظمی بهجت (ره) از گیلان برخاسته و اینها انسان‌هایی هستند که در حیات پربار آنها یک خطا دیده نمی‌شود.

وی آیت‌الله امینیان را تربیت یافته حوزه دین و شخصیتی با اخلاق، تقوا و آراستگی و به دور از هر آلودگی عنوان کرد و یادآور شد: آیت‌الله امینیان معلم شایسته در زمینه هر کتاب و اخلاق بود.

ابوترابی‌فرد آیت‌الله امینیان را اهل دانش و علم و فقه نامید و خاطرنشان کرد: آیت‌الله امینیان شخصیتی بالنده داشت و راه عالمان بزرگ را در آستانه‌اشرفیه تداوم بخشید.
/فارس

Share