در جلسه شورای شهر انزلی مطرح شد:میدان انزلی شبیه یک میدان بمب باران شده است

میراث فرهنگی در انزلی کار شکنی می کند/ ۱۷ دکه دار حق ندارند بر مردم حکومت کنند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سعید آفتابی گفت : خارج از موضوع و کوتاهی های این سازمان در رفع معضل میدان مرکزی شهر اداره میراث بدون هیچ توجه ای به ساختار درونی و بیرونی یک هتل آپارتمان چهار ستاره را برای آن مشخص می کند و این موضوع زمانی که مسافر از هتل مربوطه استفاده می کند باعث زیان به صنعت گردشگری شهرستان توریستی چون انزلی می شود قطعا این اداره در انزلی کارشکنی کرده است .

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جلسه شورای اسلامی شهر بندرانزلی در سال جدید و در قالب چهل و چهارمین جلسه علنی با موضوعیت رسیدگی به نامه شهرداری برگزار شد و ۵ ساعت به طول انجامید .

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا رییس شورای شهر انزلی در ابتدای جلسه به تنظیم جدول زمانبندی جلسات علنی شورای شهر در سال جاری اشاره کرد و افزود : با رایزنی های انجام شده با ۱۰ عضو دیگر شورا روزهای یکشنبه هر هقته ساعت ۵ بعد از ظهر به عنوان روز جلسات علنی شورای اسلامی شهر بندرانزلی انتخاب شد .

بازگشایی خیایان تکاوران قسمت عظیمی از مشکلات ترافیکی را برطرف کرد
jalal9dpدر ادامه جلسه داریوش جلاوندی در نطق پیش از دستور خود با تشکر از اعضای شورای ترافیک تصریح کرد : با تدابیر اندیشیده شده برای ایام نوروز از سوی این شورا ، شهر انزلی در این تعطیلات ۱۵ روزه ترافیکی روان و کمی را شاهد بود که قطعا آزاد سازی خیابان تکاوران تاثیر به سزایی در این مهم داشته و قسمت عظیمی از مشکلات ترافیکی را برطرف کرده است .

وی همچنین اضافه کرد : در ایام نوروز چهره ی بهاری شهر نشان دهنده کار شبانه روزی شهردار و کارکنان شهرداری است که بنده به نمایندگی از اعضای شورای شهر از آنان تشکر میکنم.

این عضو شورا در بخشی دیگر از سخنان خود به گلایه از شهرداری نیز پرداخت و خاطر نشان کرد : سد معبرهای فراوانی از جمله تابلوهای هشتی کنار خیابانهای اصلی و گاری ها میوه فروش روبرو اداره دخانیات چهره ی شهر انزلی را زشت و زننده کرده است و واقعا سوال اینجاست که چرا با اینکه بارها این موضوع تکرار شده است کسی فکری برای رفع سد معبر ها نمی کند ؟

داریوش جلاوندی تاکید کرد : باید هرچه زود تر شنبه بازار انزلی به مکانی جدید انتقال یابد و از شخص شهردار و معاونان وی و دیگر اعضا انتظار میرود اقلامات لازم را در این خصوص انجام داده و این دغدغه مهم مردم را برطرف کنند .

شهرداری و شورای شهر از طرح های پیشنهادی برای میدان اصلی انزلی استقبال می کندbadiei_0421

رییس شورای اسلامی شهر انزلی در بخشی دیگر از جلسه به طراحی و ساخت المان جدید برای میدان مرکزی انزلی اشاره کرد و افزود : با توجه به حساسیت موضوع از عموم مردم تقاضا می شود که در این خصوص ابراز عقیده کرده و شهرداری با نظرسنجی ای مناسب رضایتمندی عموم مردم را در خصوص طرح های پیشنهادی جلب کند .

محمدرضا بدیعی فر اذعان داشت : این موضوع نگاه ویژه ای را می طلبد و از همه ی پروژه های خرد و کلان شهری مهمتر است تا حوادث و سخنان نماد موزیکال پیش نیاید و قطعا باید نمادی تعبیه شود که با نام میدان سنخیت داشته باشد.

مخالف انتخاب جناب فکور برای سمت معاون عمرانی شهردار بودم

IMG_0317در ادامه جلسه امیر احمدی فرد با اشاره به انتصاب معاونت جدید عمرانی شهردار بندرانزلی تصریح کرد :شهرداری انزلی پتاسیل این را داشت که از نیروهای بومی در این مقام استفاده شود اضافه کرد :من به عنوان عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی از ابتدا با این انتصاب مخالف بودم و اکنون نیز با عضویت ایشان در کمیسیون معاملات و واگذاری بخشی از اختیارات شهردار به جناب فکور مخالفم.

این عضو جوان شورا در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه پاداش مشخص شده برای شهردار و کارکنان شهرداری کم است با کنایه و به شوخی گفت: حقوق پایه شهردار بسیار پایین است و با توجه به اینکه در بودجه سال جاری تا ۲۰ درصد افزایش بودجه لحاظ شده است بنده از اعضای شورا می خواهم که پاداشی سه برابری را برای شهردار در نظر بگیرد.

سعید آفتابی نیز در پاسخ به شوخی امیر احمدی فرد گفت: آقای احمدی فرد ما چند برابر شدن حقوق آقای شهردار را تصویب می کنیم ،شما هم به محض اینکه ایشان اولین حقوق چند برابر شده خود را دریافت کردند جلسه استیضاح ایشان را برگزار نمایید.
امیر احمدی فرد به طرح های پیشنهادی میدان نیز اشاره کرد و افزود :میدان محل اجتماعات است و نباید المان میدان مرکزی شهر دید قسمتی از میدان را به قسمتی دیگر بگیرد و امید می رود طرحی مصوب شود که سازگار با ساختار میدان باشد .

اهدای عضو جوان ۱۸ ساله انزلی چی قابل تقدیر است / سایت شورا عملا غیر فعال است

jafari-G_0109شعبان جعفری دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرانزلی به اقدام خداپسندانه خانواده امیدی که بعد از ، مرگ مغزی فرزندشان در یک حادثه اعضای بدنش را به سه انسان دیگر اهدا کردند اشاره کرد و گفت : از اعضای شورای میخواهم که از این خانواده در مراسمی ویژه تقدیری شایسته صورت گیرد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص انتصاب معاونت جدید عمرانی شهردار بندرانزلی افزود: البته مدت هاست آقای فکور را می شناسم ،ایشان فردی صادق ،خدمت گزار و کاری هستند و بنده نسبت به ایشان احترامات ویژه دارم ،اما باید قبول کنیم که آقا فکور در سمتهای سیاسی از جمله معاونت سیاسی فرمانداری فعالیت کرده اند و برای این کار مناسب نیستند و بنده نیز با عضویت ایشان در کمیسیون معاملات و واگذاری بخشی از اختیارات شهردار به جناب فکور مخالفم.

میدان انزلی شبیه یک میدان بمب باران شده است / ۱۷ دکه دار حق ندارند بر مردم حکومت کنند

zanjan_8987-Copyموسی زنجانخواه نیز در ادامه سخنان خود به موضوع میدان اشاره و تصریح کرد: میدان مرکزی شهر انزلی شبیه یک میدان بمب باران شده است و گاها انتخابات مانع از اجرایی شدن پروژه های شهرداری می شود و این وضعیت میدان واقعا آزار دهنده است.

وی با بیان اینکه موضوع تالاب خواری و ساحل خواری ها از موضوعات مهم شهرستان است خاطر نشان کرد : باید با تجاوز به حریم روگاها و تالاب ها به جد برخورد شده و با همکاری دستگاه های قانونی اقدامات مربوطه انجام شود.

این عضو شورا به معضلات ایجاد شده در بلوار قدس انزلی نیز اشاره کرد و گفت : قرار نیست ۱۷ دکه دار بر مردم در بلوار قدس حکومت کنند و باید طبق قانون هر چه سریع تر شهرداری ب این سد معتبر ها برخورد کند.

زنجانخواه در بخشی دیگر از سخنان خود در راستای آزاد سازی خیابان تکاوران دیگر راه حل رفع مشکل ترافیک شهری را تعریض خیابان تامین اجتماعی و عقب نشینی دیوار مصلی دانست و افزود : امید می رود با همکاری شیلات در خیابان تامین اجتماعی و عنایت امام جمعه محترم در خصوص عقب نشینی دیوار مصلی این آزاد سازی ها هر چه سریع تر انجام شود .

 فکور بهترین گزینه برای معاونت عمرانی شهرداری انزلی بودsefid_0072

علی سفید روح در سخنانی کوتاه با اشاره به انتصاب فکور در جایگاه معاونت عمرانی شهردار انزلی اذعان داشت : گزینه های بسیاری برای این سمت مد نظر بود اما با سابقه ی درخشان و فعالیت های استانی ایشان در نهایت تصمیم بر آن شد که جناب فکور برای این سمت انتخاب شوند.
وی در ادامه همچون دیگر اعضای شورا با بیان اینکه باید با سد معبرهای بلوار قدس انزلی برخورد شود اضافه کرد: سد معبرها مشکل همیشگی انزلی بوده و در همین راستا باید انتقال شنبه بازار به مکانی جدید به منظور روان سازی جریان ترافیک شهری مد هر چه سریع تر مد نظر شهرداری انزلی قرار گیرد.

سال ۹۴ سال انتخابات است و از مردم گیلان انتظار می رود حماسه ای دیگر بیافرینند

IMG_0869حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مرتضوی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه سال ۹۴ سال انتخابات و تعیین کننده سرنوشت ۴ سال آینده کشور است افزود : از مردم گیلان انتظار می رود در سال جاری حماسه ای دیگر بیافرینند .
وی همچین با اشاره به اغاز ماه رجب افزود : کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد غضب الهی را از خود دور و دری از درهای جهنم را به روی خود می بنند و به معنای حقیقی رجب نهری سفید از شیر و شیرین تر از عسل است و با روزه گرفتن در ماه رجب میتواند از آن نهر بیاشام .
مرتضوی با توصیه کردن اعضای شورا به استقفار در ماه رجب تاکید کرد : در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است .

 میراث فرهنگی در انزلی کارشکنی می کند

aftabi_0434سعید آفتابی دیگر عضو جوان شورای اسلامی شهر انزلی در ابتدا سخنان خود با تبریک روز شوراها و خسته نباشید به تیم مذاکره کننده هسته ای خاطر نشان کرد : نتیجه این مذاکرات هرچه باشد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این تلاش ها قابل چشم پوشی نیست.
وی در پاسخ به بعضی شبهات مطرح شده در رابطه با شورای ترافیک انزلی گفت : بستر ایجاد شده در خیابان تکاوران فاز به فاز بوده و این پیچ تند مانع است و البته نباید فراموش کرد که سرعت قانونی در شهر ۶۰ کیلومتر است اما با توجه به تمام این موضوعات متاسفانه یک عده در رابطه با خیابان تکاوران منصفانه قضاوت نمی کنند و قابل ذکر است که تمامی اصلاحات ترافیکی در سطح شهر به منظور کاهش زمان امداد و نجات تیم های امدادی بوده است .

آفتابی در ادامه گفت: اگر چه بعضی از موارد این خیابان از نظر ما آنطور که باید و شاید مطلوب نیست ، اما باید قبول کنیم که همه تصادفات به مهندسی این خیابان مربوط نمی شود بلکه با فرهنگ ترافیکی ارتباط مستقیم دارد.

این عضو شورا در همین خصوص اظهار کرد: اینکه شخصی در یک خیابان با سرعت مجاز ۶۰ کیلومتر در ساعت با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی می نماید و با او برخورد نمی شود تقصیر ما نیست وباید توجه کرد این چند تصادف در صبح زود و یا پایان شب ایام تعصیل اتفاق افتاده است .
وی همچنین تصریح کرد: بسیاری از پل ها در شهرهای مختلف شیب هایی به مراتب خطرناکتر از خیابان تکاوران دارند اما شاهد اتفاقات این چنینی نیستیم، چرا که در این زمینه با متخلفین برخورد جدی صورت می گیرد.
سعید آفتابی در پایان به کوتاهی های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان انزلی نیز اشاره کرد و افزود : خارج از موضوع و کوتاهی های این سازمان در رفع معضل میدان مرکزی شهر اداره میراث بدون هیچ توجه ای به ساختار درونی و بیرونی یک هتل آپارتمان چهار ستاره را برای آن مشخص می کند و این موضوع زمانی که مسافر از هتل مربوطه استفاده می کند باعث زیان به صنعت گردشگری شهرستان توریستی چون انزلی می شود قطعا این اداره در انزلی کارشکنی کرده است .

SAM_1121 اوضاع بلوار قدس انزلی اسفناک است
فرخ السادات خاکپور نیز همچون دیگر اعضا اوضاع بلوار قدس انزلی را اسفناک دانست و اظهار کرد : شهرداری انزلی در خصوص دکه داران فکری اساسی بکند .
وی در ادامه به اوضاع غیرقابل قبول نظافت شهری نیز اشاره کرد و در این باره گفت : با اینکه تامین نظافت شهری خصوصی سازی شده اما نظافت و جمع آوری زبانه به خوبی انجام نمی شود و برای سهولت در امور نظافت تقاضا می شود به مغازه دارانی که موارد نظافت عمومی را رعایت نمی کنند اخطار های لازم داده شود.

محمد رضا بدیعی فر ، ریاست شورای اسلامی شهر بندرانزلی نیز در تکمیل سخنان این عضو شورا تاکید کرد : در موضوع جمع آوری زباله ها نتیجه ی خوبی از این شرکت حاصل نشده است و بنده نیز از آقای شهردار می خواهم چون این شرکت هنوز از اجرای تعهدات خود در قسمت غازیان بر نیامده ، قسمت انزلی به وی واگذار نشود.

پل قدیم غازیان قابلیت این را دارد به مکانی توریستی تبدیل شود

navar0190شهرام نواری نیز در چهل و چهارمین جلسه علنی شورا با اشاره به پتانسیل خوب پل قدیم غازیان به منظور مکانی زیبا برای جذب توریست بیشتر افزود : با کمترین هزینه به بهترین نحو ممکن میشود از این پل استفاده کرد و در سفری که وزیر محترم راه و شهرسازی به انزلی آمده بودند نیز دستورات لازم به منظور زیبا سازی این پل از سوی اداره بنادر استان گیلان اتخصاص گردید .
وی نیز با ابراز رضایت از انتخاب فکور به عنوان معاون عمرانی شهردار اذعان داشت : ایشان امتیازات و سابقه ی مورد قبولی دارند و بنده نیز با عضویت ایشان در کمیسیون معاملات و افزایش دایره اختیارات ایشان موافقم.

در پایان جلسه نیز درخواست شهردرای انزلی از شورای شهر به منظور افزایش اختیارات معاونت عمرانی با ۸ رای موافق و عضویت وی در کمیسیون معاملات با ۷ موافق رای آورد و به تصویب رسید .
همچنین مصوب شد با اعلام همگانی در میان مردم انزلی طرح های پیشنهادی به منظور ساخت یک المان جدید برای میدان مرکزی شهر از سوی شهرداری انزلی اخذ و با به نظر کارشناسان بررسی و اگر امکان بود اجرایی شود .
گفتنی است در این جلسه بودجه سال ۹۴ شورای شهر انزلی به مبلغ ۳۳ میلیارد ریال تصویب شد.

حواشی:
شهردار انزلی برای همه اعضای شورا در این جلسه صحبت نکرد ،چرا که خانم مه سیما نصیری در این جلسه حضور نداشتند و دو تن دیگر از اعضا پیش از شروع سخنان شهردار جلسه را به قصد مراسم ختم یکی از شهروندان ترک کردند .
در این جلسه مشاجرات لفظی کوتاهی نیز در رابطه با سند و مالکیت یکی از زمینهای مهم انزلی در بین چند عضو شورا صورت پذیرفت.
خبرنگار دیارمیرزا به عنوان نماینده خبرنگاران و افکار عمومی چند سوال را از اعضای شورای شهر مطرح کرد.
موسی فکور با وجود تمامی انتقادات مطرح شده در دفاع از خود هیچ حرفی نزد و در ۵ ساعت این جلسه سکوت پیشه کرد.
مهدی خلیلی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ، اسماعیل خجسته مدیر عامل سازمان آتش نشانی و مهندس نعیما طراح المانهای شهرداری از جمله مهمانان این جلسه بودند.

Share